توضیحات ربیعی در مورد ادامه روند واکسیناسیون در ایران و واکسن های وارداتی


شرح واکسن Rabie Corona

MeetNews – علی ربیعی در آخرین سه شنبه جلسات سخنگوی دولت دوازدهم ، که کتباً به سوالات پاسخ داد و گفت: سالهای آخر را باید خواند و به عنوان سالهای انتقالی و بحرانی توصیف کرد ، یادآور شد: تحمل سه سال تحریم و سه سال فشار اقتصادی بالا در ماه های اخیر ، تأثیرات شدید آن بر زندگی مردم آشکارتر شده است: همه گیری تاج و عدم اطمینان پایان ویروس Covid 19 و نیاز به مبارزه با آن در سطح ملی ، همراه با کمبود بی سابقه آب و خشکسالی در 50 سال گذشته و تأثیر آن بر آب و کشاورزی. به طور کلی ، فشار بی نظیری بر جامعه وارد کرده است

وی ادامه داد: بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی جهان حمله به مخالفان رو به رشد ایران با تمام قدرت و قدرت است. در یک جنگ اقتصادی ، ایران باید شکست می خورد و سرنگون می شد. البته در این جنگ صدمات زیادی به مردم وارد شد و دولت به همراه مردم با تصمیمات مشروط دشمن را در این نبرد شکست دادند اما پیامدهای آن پس از شکست ایالات متحده در زندگی مردم ادامه دارد.

عضو هیئت دولت گفت: “همچنین در هفته های اخیر ، ما مسئله تغییر دولت و انتقال قدرت را داریم.” مجموعه این موارد مستلزم این است که ما بتوانیم این دوره را بیش از هر دوره دیگر ، با هوش عمومی و همدلی ملی پشت سر بگذاریم و بتوانیم برای فردایی بهتر برای ایران آماده شویم.

وی افزود: در برابر جنگ اقتصادی ، ما به جایی رسیده ایم که حس مقاومت و ثبات ایران باید توسط تحریم ها درک شود ؛ بنابراین نباید تحریم ها را بهانه ای برای ادامه تحریم ها قرار داد.

سخنگوی دولت گفت: “اپیدمی تاج و خشکسالی همچنین یک مشکل جهانی است و همه کشورهایی که درگیری جدی دارند با یک بحران روبرو هستند. سالهاست که آب یکی از م ofلفه های مهم امنیت جهانی است. در این راستا ، ما برای مقابله با خشکسالی و تاجگذاری نیز به همکاری و مساعدت ملی نیاز داریم و در صورت رفتارهای غیرقابل تحمل ، جامعه آسیب خواهد دید.

وی افزود: دولت تا آخرین ساعات کاری هر کاری ممکن را انجام خواهد داد تا دولت آینده بتواند ماه های اول فعالیت خود را با آرامش آغاز کند. در همین حال ، همه ما ایرانیان ، چه کسانی که به رئیس جمهور منتخب رأی داده ایم و چه کسانی که رأی نداده اند ، ضمن درک وضعیت موجود و مشکلات ناشی از تحریم ها و تاج ملت و دولت به عنوان یک بدهی ملی ، باید همدلی داشته باشیم. که جامعه می تواند این مرحله را با آرامش پشت سر بگذارد.

ربیعی همچنین در مورد کرونا ، واکسن و تحریم های کرونا گفت: ما هنوز امیدها و ترس های زیادی علیه کرونا داریم. پیش شرط موفقیت ما در مبارزه با ویروس کرونا ، رفتار سالم گرا توسط همه افراد جامعه ، از سطح فردی تا نهادهای مختلف ، و همچنین اجرای یک برنامه واکسیناسیون با گسترش تولید واکسن است. سیاست های بهداشتی در این زمینه دارای چندین زمینه است که هم در برنامه ریزی و هم در حرکت در هر دو زمینه موفق خواهد بود. “اقدام برای سلامت انسان و جامعه” و “برنامه ریزی ایمنی عمومی” و “کنترل تاج” سه حوزه مهم در زمینه بهداشت و مقابله با شیوع ویروس کووید است که همراه با سیاست های اقتصادی و اجتماعی می تواند به پیروزی منجر شود. در مبارزه با تاج.

بیشتر بخوانید  قیمت گوشت مرغ ، بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ | قیمت امروز 27 آبان

ربیعی اظهار داشت: در زمینه مبارزه با ویروس و ایمن سازی مردم ، دولت از ابتدا واردات و تولید واکسن تاج را در یک برنامه دو جانبه پیگیری کرده است که امروز صحت آن ثابت شده است. بنابراین ، عدم اطمینان از ورود واکسن به کشور وجود دارد که باید توضیح دهیم. ما یکی از پیشگامان خرید واکسن از Kovacs و روسیه و چین و هر کجا امکان خرید واکسن بود. بدون شک تحریم ها و عدم تبادل مالی بزرگترین موانع دریافت واکسن بودند. تا اینکه سرانجام تحریم ها اجازه خرید واکسن از منابع ارزی ما را داد. مشکل دیگری که ما در زمینه تهیه واکسن داشتیم محدودیت کشورهای تولید کننده و تأثیر برنامه ریزی ما بر سیاست های آن کشورها بود.

وی ادامه داد: بنابراین دولت برای خرید واکسن همه تلاش خود را انجام داده است و اگرچه هیچ کشوری مانند ایران در خرید واکسن با موانعی روبرو نشده است ، اما تاکنون با وجود همه مشکلاتی که مردم از آن آگاه هستند ، برخی از آنها “واکسن وارد کشور ما شده است و این روند در هفته های اخیر تسریع شده است.
خاخام گفت: خوشبختانه ظرفیت شبکه بهداشت کشور برای واکسیناسیون به بیش از 500 تا 600 هزار دوز در روز رسیده است. در حال حاضر رکورد 424000 واکسن در روز در حال ثبت است و امیدواریم عزیزان بر اساس گزارش های صادره از وزارت بهداشت ثبت نام کنند که این باعث افزایش واکسیناسیون در روزهای آینده می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تهیه و دستیابی به واکسن فعلی مطلوب است ، زیرا ما حتی برای دوز دوم و برای تکمیل واکسیناسیون گروه های سنی اعلام شده واکسن داریم و همچنین فراخوان ثبت نام برای واکسیناسیون بیماری های بزرگ و بیماران صعب العلاج و خاص ، که تا کنون واکسیناسیون نشده نیز به زودی صادر می شود. گفتنی است در روزهای اخیر اولین محموله واکسن ژاپنی “Astraznitsa” وارد کشور شده است و اگر خداوند مشکلی داشته باشد ، محموله دوم دو میلیون و نهصد هزار دوز این واکسن با وعده تکمیل خواهد شد. که اقوام جمعه در ژاپن بدهند. دو روز پیش ، یک سبد 10 میلیون واکسنی از چین تکمیل شد.

بیشتر بخوانید  استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس ثبت شدند

ربیعی افزود: امیدواریم در هفته های آینده علی رغم تأخیری که Kvax در ارسال واکسن به کشورهای مختلف از جمله کشور ما دارد ، بتوانیم محموله های جدید واکسن Covacs را طبق پیش خرید و از یک دوره البته هر روز دریافت کنیم. و به طور موازی وی ادامه داد: تولیدات داخلی هفته به هفته افزایش می یابد و هرچه تولید داخلی ما به تدریج افزایش می یابد انشاالله در هفته های آینده نگرانی کمتری برای هموطنان عزیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که برای برنامه واکسیناسیون عمومی ریل گذاری شده و با منظم بودن واردات و تولیدات داخلی ، واکسیناسیون شهروندان در حلقه آنها مطابق برنامه واکسیناسیون و امور مالی انجام می شود. اما مهمتر از همه ، مردم از پیروی از پروتکل های بهداشتی خسته شده اند. هیچ کشوری در جهان بدون کمک مردم به موفقیت نسبی در غلبه بر تاج دست نیافته است و کشور ما نیز از این واقعیت مستثنی نیست. به عنوان مثال ، به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید پایگاه ضد تاج ، تهران اخیراً به مدت شش روز تعطیل بود ، اما با وجود هشدارهای بیشمار ، شاهد هجوم مسافران بودیم و عدم همکاری باعث شد این تصمیم کمتر شود تاثیر گذار.

سخنگوی دولت گفت: وضعیت اپیدمی نشان می دهد که بدون تلاش جمعی و پایبندی به پروتکل ها ، قطعاً برای غلبه بر بیماری باید مدت زمان بیشتری طول بکشد و هزینه های بیشتری هم از نظر مالی و هم انسانی باید پرداخت شود. صرف نظر از بحث تاج ، باید اذعان کنیم که ، طبق برآوردهای علمی ، جامعه بشری به دلیل روابط بین الملل بین کشورها ، وارد حوزه جدیدی از بیماری های عفونی شده است. اکنون ، اگر ویروسی مانند کرونا کرنده و شیوع بالایی داشته باشد ، وضعیت کشورهای این منطقه بسیار دشوار خواهد بود. واقعیت این است که هیچ برنامه کنترل بیماری بدون کمک مردم موفق نخواهد شد و در صورت عدم همکاری مردم ، احزاب دوباره با امواج تاجی جدیدی روبرو می شوند.
ربیعی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد گفت: امروز سالروز مقاومت خرد کننده گروههای مردمی در برابر حمله متجاوزان است ، آنها چنان قربانی جاه طلبی های خود بودند که مشتاقانه تسلیم دیگران شدند و کورکورانه به میهن حمله کردند. حادثه سو mis تفاهم و سو mis تعبیر متجاوزان ، که فکر می کردند مردم خسته از جنگ دیگر نمی توانند در برابر حمله جدید مقاومت کنند ، هنوز هم می تواند درس های آموزنده ای برای امروز داشته باشد.
وی ادامه داد: شاید برخی از بدخواهان ملت ما گرفتار تکرار این اشتباه شده اند که مردم ایران از فشار ناشی از تحریم ها و تاج خسته شده اند ، ما را به یک ملت با روحیه ضعیف و عزم برای دفاع از میهن و فرصتی مناسب برای جبران خلأها و اختلافات و استفاده از مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود. ملت ما از طریق تجربه تاریخی نشان داده است که حتی در شرایط بحرانی ، وحدت و عزم خود را برای مقابله با هر نوع سوice نیتی که تهدیدی برای تمامیت ارضی و وحدت ملی خود است ، حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید  کولر آبی خود را با 15 ترفند ساده به کولر گازی تبدیل کنید!

ربیعی گفت: حادثه مرصاد در هزارتوی تاریخ طنین انداز است که هیچ کس نباید اراده ملت ما را برای محافظت از امنیت و تمامیت ارضی ایران عزیز ما با قرار گرفتن در دام محاسبات غلط محک بزند. اما از منظر تاریخی ، مرصاد نشان داده است که چگونه برخی از قدرت جویان ، با تصورات غلط ، جاه طلبی های بی اساس خود را دنبال می کنند ، حتی خود را تسلیم بیگانگان می کنند و تا آنجا پیش می روند که هموطنان خود را بکشند. آنها برای همیشه آموخته اند که برخلاف نظریه ساده لوحانه ای مبنی بر اینکه هیچ مانعی برای شکستن خط مقدم وجود نخواهد داشت ، مقاومت مردمی و مدنی بزرگترین مانعی است که همیشه در مقابل این ساده سازی های مخرب قرار خواهد گرفت. این سرمایه و حمایت همیشگی ما هوشیاری و هوشیاری مردمی بود که باید به آنها احترام بگذاریم. بگذارید یاد شهدای مرصاد گرامی داشته شود.

وی با تبریک مدال آوران المپیک اظهار داشت: در روزهای اخیر با حضور درخشان ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیو شاهد لحظاتی از خوشبختی مردم ایران بوده ایم. موفقیت همه ایرانیان در زمینه های مختلف ، چه ورزش و چه هنر ، سینما ، علم و دانش ، از توانایی و روحیه موفقیت ایرانی ناشی می شود. باز هم تبریک می گویم و برای همه ایرانیان آرزوی موفقیت بیشتر دارم.

سخنگوی دولت همچنین با تسلیت درگذشت تابش اظهار داشت: متأسفانه هفته گذشته یکی از مدیران سخت کوش و بی آلایش کشورمان را از دست دادیم. خدمات سرزنده علیرضا تابش ، هم در زمان فرمانداری کردستان در زمان جنگ و هم بعداً در بنیاد مسکن ، وی را خادم ملت کرد. این ضایعه را به خانواده و همکاران وی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و تسلیت مسئلت می نمایم.

جلسات سخنگوی دولت دوازدهم هر سه شنبه پس از انتخاب علی ربیعی به عنوان سخنگوی این دولت برگزار می شود.در هنگام شیوع ویروس تاج ، این جلسات گاهی با کنفرانس ویدیویی برگزار می شد ، اما در آخرین جلسه دولت دوازدهم با موج پنجم تاج. خاخام ترجیح داد کتباً به سوالات پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید