توضیحات رئیس سازمان سنجش در مورد تغییرات کنکور 1401



ابراهیم خدایی در جلسه شورای سنجش و پذیرش صلاحیت های تحصیلات تکمیلی و بررسی اهمیت دوره های کارشناسی برای کنکور اظهار داشت: گزارش مرتبط بودن رشته تحصیلی در کنکور کارشناسی ارشد به سنجش تحصیلات تکمیلی ارائه شد و شورای پذیرش. این شورا از گذشته برنامه مذکور را داشت و تاکنون در سه جلسه این شورا ارتباط بین دوره کارشناسی در کنکور مورد بحث قرار گرفته است.

معاون وزیر علوم ادامه داد: آزمون ورودی استاد 1401 قطعاً در رابطه با رشته های مرتبط تغییری نخواهد کرد. اگر قرار باشد کار خوبی توسط شورای ارزیابی و پذیرش دانش آموختگان برای دانشجویان پذیرفته شود ، این مصوبه از 1402 یا 1403 به بعد اعمال می شود.

وی افزود: شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی پذیرفته است که در تعدادی از زمینه ها رشته آموزش با رشته مورد نیاز در کنکور مرتبط است. خصوصاً در شرایط فعلی که در تعدادی از رشته ها رقابت وجود ندارد یا کاهش یافته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: با این وجود هدف شورای سنجش و پذیرش دانش آموزان بحث در مورد رشته های بین رشته ای نیست. طبق شورای ارزیابی و پذیرش دانشجو ، معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت علوم باید کارهای تخصصی بیشتری را در این زمینه انجام دهد و برای تصویب به شورا ارائه دهد.

خدایی در مورد نامه منتشر شده در هفته گذشته توسط مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ، خاطرنشان کرد:.

یکی از اعضای شورای سنجش و پذیرش فارغ التحصیلان اظهار داشت: این شورا تمام جوانب رابطه بین رشته و مقاطع کارشناسی ارشد را در نظر می گیرد. در این راستا ، علاوه بر رشته های میان رشته ای ، علوم انسانی و سایر رشته های مورد علاقه داوطلبان از اهمیت برخوردار است.

بیشتر بخوانید  یک زوج توانستند با دوربین امنیتی وجود ارواح را ثابت کنند

خدایی ادامه داد: سوالات مصوب به داوطلبان اطلاع داده می شود تا به موقع تکمیل شوند.

هفته گذشته نامه ای توسط محمدرضا آخانچیان ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ، در مورد پیوند میان برنامه های کارشناسی ارشد 1401 منتشر شد که نگرانی بسیاری را برای داوطلبان آزمون فراهم کرده است. به دنبال این نامه ، مقامات وزارت علوم اعلام کردند که این موضوع هنوز در شورای ارزیابی و پذیرش فارغ التحصیلان تصویب نشده است.

47231

دیدگاهتان را بنویسید