توصیه های پزشکی برای مبتلایان به آسم


آسم اختلالی است که در آن گاهی تنفس دشوار است و گاهی تنگی نفس رخ می دهد. علائم و شدت بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از مردم سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس تقریبا هر روز داشته باشید. برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس هیچ علامتی ندارند. برخی از ورزشکاران حرفه ای آسم دارند و در حین ورزش شدید احساس تنگی نفس می کنند، در حالی که برخی از افراد در حین ورزش منظم دچار حمله آسم شدید می شوند و نیاز به درمان فوری دارند. با این حال، این مورد برای همه مبتلایان به آسم مشترک نیست راه های هوایی در آنها گاهی اوقات به طور غیر طبیعی باریک می شوند. اکثر موارد آسم در حدود سن پنج سالگی تشخیص داده می شود به همین دلیل است که اکثر مردم فکر می کنند آسم بیماری کودکان است. اما افراد در سنین مختلف نیز کمتر به این بیماری مبتلا می شوند. برخی از مطالعات نشان می دهد که عفونت های تنفسی دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد. به همین دلیل این بیماری در جوامع توسعه یافته بیشتر از کشورهای در حال توسعه دیده می شود. اگر بزرگسال مبتلا به آسم هستید، احتمالاً برای مدت طولانی به این بیماری مبتلا بوده اید. هنوز مشخص نیست که چرا اکثر کودکان مبتلا به آسم معمولاً در دوران بلوغ بهبود می یابند و اگر بیماری در این سن بهبود نیابد احتمالا برای همیشه باقی خواهد ماند. ولی شرایط بیماری را می توان به خوبی مدیریت کرد. اگر آسم به خوبی کنترل شود، علائم ظاهر نمی شود و می توانید زندگی عادی و مفیدی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  راه حل های طب سنتی برای دفع سنگ کیسه صفرا

آسم، بیماری، درمان، مشاوره

آسم چگونه ایجاد می شود؟
در بیشتر موارد، آسم به دلیل تنگ شدن موقت و برگشت پذیر راه های هوایی ایجاد می شود. اما در برخی افراد، التهاب راه های هوایی به دلیل آسم منجر به تغییرات دائمی می شود. راه های هوایی آسیب دیده و به طور غیرقابل برگشتی باریک می مانند. در نتیجه این تغییر ظرفیت تنفس کاهش می یابد. سرفه و خس‌خس سینه ممکن است طبیعی نباشد، اما آزمایش‌های تنفسی کاهش توانایی ریه‌ها را برای خروج هوا نشان می‌دهند. اگر تنگ شدن راه های هوایی جدی باشد، حتی فعالیت های ساده مانند بالا رفتن از پله ها نیز می تواند باعث تنگی نفس شود. تغییرات دائمی در راه های هوایی تنها در برخی از افراد مبتلا به آسم رخ می دهد. این ممکن است به دلیل شدت بیماری، طولانی بودن مدت بیماری و عدم درمان آسم با داروهای ضد التهابی باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به آسم خفیف کمتر به آسیب دائمی یا کاهش عملکرد ریه مبتلا می شوند.

آسم چگونه درمان می شود؟
درمان آسم بر اساس دو فرآیند ذکر شده در بالا است. داروهای متعدد ماهیچه های دیواره راه هوایی را شل می کند بودن. برخی دیگر از التهاب مجاری تنفسی جلوگیری کنید یا التهاب را کاهش دهد. داروهایی وجود دارند که برای هر دو اثر می‌گذارند. با کنترل دقیق بیماری، فرد می تواند زندگی کارآمد و مفیدی داشته باشد. اگر آسم دارید، ممکن است همیشه راه های هوایی باریک شده باشید. باریک شدن گاه به گاه راه های هوایی منجر به آسیب دائمی می شود. آسم را می توان با اجتناب از محرک ها و استفاده از درمان مناسب زیر نظر پزشک کنترل کرد. درک مکانیسم بیماری به اندازه درمان بیماری مهم است.

بیشتر بخوانید  آنچه در مورد قلب نشنیده اید

رژیم غذایی و نکات مفید برای مبتلایان به آسم از جمله خواب زیاد، نارنگی و پرتقال برای مبتلایان به آسم ممنوع است.

آسم در برخی افراد می تواند نتیجه بیماری قلبی عروقی باشد که سیب شیرین برای آن بهتر است.

از لیمو، موز و خربزه استفاده کنید.

غذای مفید برای مبتلایان به آسم

بیماران مبتلا به آسم ناشی از بیماری قلبی بهتر است از ترکیب ماش پوست کنده و جو، روغن بادام، کدو تنبل، اسفناج و گوشت استفاده کنند.

سوپ بز تهیه کنید و گاهی از آن به عنوان غذای روزمره استفاده کنید.

بو و مصرف میوه های معطر مانند هندوانه، موز، بوی گل های معطر و رایحه های طبیعی نیز برای این افراد مفید است.

برای این بیماران مفید است.

آسم، بیماری، درمان، مشاوره

بیماران مبتلا به آسم نباید در فضای باز بخوابند

مبتلایان به آسم باید قوانین را رعایت کنند تا بیماری آنها تشدید نشود، بهتر است این افراد به پشت نخوابند و در فضای باز نخوابند.

زیرا درد بیشتر می شود و بیماری آنها تشدید می شود.

خوابیدن بعد از غذا برای مبتلایان به آسم ممنوع است

خواب بعد از غذا برای این بیماران بسیار مضر است زیرا هضم غذا را مختل می کند و بیماری آنها را تشدید می کند. هم،

این بیماران باید بدانند که استحمام زیاد به خصوص بعد از استحمام بعد از غذا خوب نیست که می تواند مشکلاتی را برای این بیماران ایجاد کند.

ایجاد می کند.

آب یخ برای مبتلایان به آسم ممنوع است

باید مراقب پرخوری، پرخوری و با هم غذا خوردن بود و این بیماران از مصرف نوشیدنی های سرد و آب یخ خودداری کنند. همچنین، شما باید

بیشتر بخوانید  سکته قلبی حاد / راه های درمان و پیشگیری از سکته قلبی حاد

از مصرف غذاهای محرک و تند، غذاهای سرخ شده، ماهی تازه، میوه هایی مانند نارنگی، پرتقال، هندوانه و خیار و به طور کلی میوه هایی که

آنها طبیعت سرد و مرطوبی دارند که باید از آنها اجتناب کرد.

یک داروی مفید برای این بیماران

جویدن یا جویدن سقز با عسل و همچنین خوردن منظم زیره برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. کشمش هم بهتر است

شنبلیله را به طور یکنواخت بپزید، مثلا 100 گرم کشمش و 100 گرم شنبلیله را با سه برابر وزن آب بپزید تا خوب له شود و سپس صاف شود.

با عسل شربت درست کنید و روزی یک لیوان میل کنید.

بیماران، درمان، داروها، آسم، مفید، مبتلایان به آسم، توصیه های پزشکی

مجموعه: دلگرم کننده


دیدگاهتان را بنویسید