توصیه های وزارت بهداشت حاجی حاجی فر.


دکتر محمدمهدی گویا با اشاره به اینکه بحث بیماری های منتقله در حج همواره با توصیه ها و هشدارهایی همراه بوده است، گفت: از دو دهه گذشته زائران برای ورود به عربستان ملزم به دریافت واکسن چهار ظرفیتی مننژیت بوده اند. . علاوه بر این، در زمان شیوع آنفولانزا، زائران مجدداً باید توصیه های بهداشتی را قبل و بعد از حج رعایت کنند.

وصیت نامه وزارت بهداشت به حجاج - تاج -

به گفته وی، در یک سال و نیم گذشته شیوع ویروس کرونا در خاورمیانه عمدتاً در عربستان و امارات در حال گسترش است، اما خوشبختانه در هفته‌های اخیر میزان ابتلا به این بیماری کاهش یافته است. اما با توجه به شرایط خاص حج، به دلیل حجم زیاد زائران در شهرهای مکه، مدینه و جدی، شرایط و ظرفیت های بهداشتی پیش بینی نمی شود، بنابراین امکان ابتلا به این بیماری را نمی توان منتفی دانست. او می دانست.

توصیه های وزارت بهداشت به زائران حج تمتع

وصیت نامه وزارت بهداشت به حجاج - تاج -

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: به همین دلیل به زائران توصیه می شود نکات بهداشتی به ویژه شستن دست ها و رعایت آداب تنفسی را در هنگام عطسه و سرفه رعایت کنند و به توصیه های بهداشتی توجه کنند. مقامات.” در ایام حج». اگرچه وضعیت بیماری در حج هنوز قابل پیش بینی نیست، اما با وجود تیم ویژه ای که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تشکیل شده است، تلاش می شود تا مردم در جریان آن قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، افزود: عربستان سعودی باید از این توصیه خودداری کند و بداند که هر تصمیمی که از سوی مقامات بهداشتی اتخاذ می شود برای حفظ سلامت آنها تا حد امکان است.

بیشتر بخوانید  تقویت ابرو با روشهای ساده خانگی

ویروس کرونا خطرناک است و زندگی برخی از افراد به ویژه مبتلایان به بیماری های مزمن تنفسی و قلبی، بیماری های کلیوی و کبدی را تهدید می کند.

وی همچنین درباره ویروس «ابولا» توضیح داد: این ویروس در حال حاضر تنها در برخی از مناطق غرب آفریقا یافت می شود، اما ممکن است فرد پس از عزیمت به عربستان به عفونت و علائم بیماری (ساکنان غرب آفریقا) مبتلا شود. عربستان.” عربستان: «در آنجا به نظر می رسد، اما احتمال انتقال ویروس ابولا عمدتاً از طریق خون آلوده و ترشحات بدن است و امکان انتقال از طریق تنفس کم است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در هر صورت باید این احتمال را مدنظر قرار داد، افزود: تصمیمی در خصوص ابولا در ایام حج گرفته نشده است، اما مسئولان بهداشتی کشورهای مختلف باید در عربستان دیدار کنند. عربستان هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

البته تاکنون هیچ فردی در عربستان به ابولا مبتلا نشده است و بعید است که این بیماری در مراسم حج این کشور به مشکل بهداشتی بزرگی منجر شود. با این حال، تمام جنبه های ویروس ابولا به تفصیل بررسی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویروس ابولا از این جهت مهم است که هنوز واکسن یا دارویی برای پیشگیری و درمان در دسترس نیست و تنها راه پیشگیری از این ویروس رعایت توصیه های بهداشتی است.

منبع: طبنا


دیدگاهتان را بنویسید