مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

توصیه های مهم برای تزریق تاج واکسن در روزه داری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اداره بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان شرایط و توصیه های لازم برای تزریق واکسن کرونا در ایام عید را تشریح کرد.

فرهاد لشکربلوکی گفت: بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت، هیچ مطالعه ای مبنی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در طول روزه داری انجام نشده است. روزه داری پاسخ های التهابی را کاهش می دهد و سیستم ایمنی را تنظیم می کند. ایستگاه ها

وی با بیان اینکه طبق نظر پزشکان، غذا خوردن بدون برنامه، رعایت شرایط خاص تغذیه سالم در روزه داری اسلامی هیچ گونه عارضه ای در انسان ایجاد نمی کند، افزود: این موضوع نه تنها هیچ عارضه ای برای افراد ایجاد نمی کند، بلکه باعث تقویت نیز می شود. ایمنی.» بدن پاسخ‌های التهابی مضر را کاهش می‌دهد و پاسخ بدن به استرس را بهبود می‌بخشد، بنابراین همه افراد سالم می‌توانند با سلامت و تغذیه روزه بگیرند.

رئیس اداره بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیمارانی که پیوند اعضا انجام داده اند روزه نگیرند، گفت: روزه نه برای بیماران پیوند قرنیه ممنوع است و نه برای بیماران دیگر، شیوع ویروس کرونا ممنوع است. متفاوت از سال های دیگر و در موارد خاص با نظر پزشک متخصص می توانند روزه بگیرند.

وی گفت: به افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر توصیه می شود حداقل تا شش هفته پس از شروع بیماری از روزه داری پرهیز کنند. عده ای دیگر در معرض شرایط شدید ویروس کرونا هستند و به این افراد توصیه می شود برای اطمینان از بی خطر بودن روزه گرفتن از توصیه های پزشک متخصص استفاده کنند و در صورت مضر بودن روزه در فرصتی دیگر این فریضه الهی را انجام دهند. .

بیشتر بخوانید  عکسی هولناک از آلودگی مرگبار تهران/ برج میلاد در غبار گم شده است

وی به کسانی که در ماه مبارک رمضان اقدام به تزریق واکسن تاج می کنند، توصیه کرد. در روز واکسیناسیون حتماً صبحانه بخورید و مایعات فراوان و غذاهای آبدار مانند سوپ، آب و آب گوشت و مرغ، میوه ها و سبزیجات با آب فراوان مانند کاهو، هندوانه و … را در وعده افطار بیاورید. همچنین به دلیل ادرارآور بودن چای از نوشیدن چای به خصوص چای غلیظ شب قبل از تاریخ واکسیناسیون خودداری کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه افرادی که روزه می گیرند باید شب قبل از تزریق واکسن کرونا به اندازه کافی استراحت کنند، گفت: در صورت نخوردن صبحانه یا نوشیدن آب کافی، روزه داری باید به یک روز دیگر موکول شود.

لشکر بلوکی نقش رعایت اصول صحیح تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت ها به ویژه کووید 19 را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با رعایت تعادل و تنوع در رژیم غذایی روزانه و استفاده از گروه های غذایی و آنها انرژی، پروتئین ها و ریزمغذی ها برای بهبود سیستم دفاعی بدن مورد نیاز است.

وی با اشاره به تاثیر سوء تغذیه در تضعیف سیستم ایمنی، خاطرنشان کرد: اگر اصول تغذیه صحیح در صبح و افطار رعایت نشود یا یکی از وعده های غذایی به ویژه وعده سحری ضعیف شود، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود. در رژیم غذایی، درمان و کنترل بیماری عروق کرونر قلب را دشوار می کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *