توصیه های ما را قبل از سوراخ کردن گوش بخوانید.


متخصصان پوست هشدار می دهند که سوراخ کردن پرده گوش خطرناک است و بهترین مکان برای سوراخ کردن گوش، گوش نرم است. اگر دوست دارید گوش خود یا دختر کوچکتان را سوراخ کنید تا بتوانید گوشواره های زیبایی را به گوش خود آویزان کنید، قبل از سوراخ کردن گوش، نکات ما را بخوانید.

سوراخ کردن گوش

فقط لاله گوش را سوراخ کنید
لاله گوش که قسمت پایینی گوش است، جایی است که علامت را سوراخ می کردند تا چند لحظه بعد یک جفت گوشواره طلا بدرخشد.

این قسمت یکی از بهترین قسمت های بدن برای آویز کردن آویز و گوشواره است. این در حالی است که بسیاری از مادرانی که نوزاد دختر دارند فکر می کنند وقتی کودک کمی بزرگتر می شود گوش نوزادشان را سوراخ می کنند.

در کشور ما این کار در جوانی مرسوم است. قبلا ابزار مدرنی وجود نداشت و از نخ و سوزن برای سوراخ کردن گوش دختر خانواده استفاده می شد.

قبل از سوراخ کردن گوش بخوانید

این روزها به ندرت مادران در خانه گوش دختر کوچکشان را سوراخ می کنند. اما برای سوراخ کردن گوش کودکان بهتر است مراکز پزشکی مجاز را انتخاب کنید که از استریل بودن آنها مطمئن هستید، زیرا وسایل آلوده باعث انتقال هپاتیت، ایدز و کزاز می شوند.

نکته دیگری که نباید فراموش شود این است که قبل از سوراخ کردن گوش کودک، حتما او را نزد پزشک ببرید و راهنمایی های لازم را از او دریافت کنید.

سوراخ کردن گوش استریل به طور کلی روشی کم خطر است، اما برای برخی از افرادی که مستعد عفونت هستند، مانند افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که کورتیکواستروئید مصرف می کنند یا افرادی که لخته های خونی دارند که به راحتی لخته نمی شود، بی خطر است. یا افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند می توانند آزاردهنده باشند و باید تحت نظر پزشک باشند.

بیشتر بخوانید  فواید باورنکردنی مخلوط 6 گیاه ستاک برای سلامت دستگاه گوارش

سوراخ کردن گوش

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب
اغلب فکر می کنیم که در انتخاب جواهرات فقط مدل آن مهم است و آنچه را که در نگاه اول دوست داریم می خریم و می پوشیم. عدم آگاهی از انتخاب اشتباه می تواند چهره و ظاهر ما را نامتناسب کند.

با گوشواره هایی با همان فرم و ترکیب صورت، اندازه گردن و وجود چین و چروک روی گردن که به دلیل افزایش سن یا افزایش وزن ایجاد می شود، بسیار مهم است.

در اینجا چند نکته مهم برای انتخاب گوشواره مناسب آورده شده است:

1- اگر صورت صورتی دارید می توانید از گوشواره های لوستری و حلقه های بزرگ با آویز استفاده کنید همچنین می توانید از گوشواره های دکمه دار یا میخکی استفاده کنید.

2- گوشواره و آویز گرد باعث ضخیم شدن صورت و ایجاد چین و چروک در گردن می شود. پس اگر صورت گرد و کلفتی دارید از مدل های درشت و گرد خودداری کنید.

3- اگر صورت گرد با چین و ریش دارید، از مدل های دکمه دار یا گوشواره های کوچک خودداری کنید.

4- اگر گردن کوتاهی دارید هرگز مدل گوشواره بلند آویز را انتخاب نکنید زیرا نشان می دهد گردن شما کوتاهتر است.

5- گوشواره های ساده سایز متوسط ​​برای هر فردی مناسب است.

6- اگر می خواهید در یک موقعیت جدی و تخصصی قرار بگیرید، هرگز گوشواره های بزرگ و شلوغ را روی گوش خود قرار ندهید. بهتر است به جای گوشواره از گردنبند، دستبند یا سنجاق استفاده کنید.

سوراخ کردن گوش

توصیه های ما را قبل از سوراخ کردن گوش بخوانید.

نکات ایمنی سوراخ کردن گوش
سوراخ کردن گوش یکی از رایج ترین کارهایی است که در بین خانم ها انجام می شود. البته این امر از قدیم الایام رایج بوده است اما با روش های سنتی.

بیشتر بخوانید  بهترین راه درمان خانگی خارش پوست شانه و کتف

این روزها ابزارهای این کار پیشرفته تر شده اند و بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. برخی افراد نیز از این قابلیت استفاده می کنند و چندین سوراخ در گوش خود ایجاد می کنند تا همه گوشواره های مورد علاقه خود را همزمان در گوش خود داشته باشند.

البته اگر بعد از این عمل ساده مراقبت های لازم را انجام ندهید، می توانید چندین گوشواره حتی یک گوشواره را در گوش خود نگه دارید.

پس تا بهبود کامل زخم های گوش به نکات زیر توجه کنید:

1. اگر قصد دارید از گوشواره هایی استفاده کنید که طلا نیستند، حتما با فردی که گوش شما را سوراخ کرده مشورت کنید و از انتخاب گوشواره مناسب مطمئن شوید.

2. اگر پوست حساسی دارید، گوشواره طلایی یا نقره ای احتمالا تنها گزینه مناسب شماست. به یاد داشته باشید که قبل از دست زدن به گوش، دست های خود را بشویید. این امر احتمال عفونت و گسترش عفونت را کاهش می دهد.

3. باید روزی دو بار (یک بار صبح و یک بار عصر) گوشواره را تمیز کنید.

4. از محلول مخصوص ضدعفونی کننده گوش برای تمیز کردن اطراف مجرای گوش استفاده کنید. محلول را روی پنبه بمالید و ناحیه بین گوش و گوشواره را تمیز کنید.

5. گوشواره را چند بار در روز به گوش پیچ کنید. این کار از چسبیدن گوشواره به زخم مجرای گوش جلوگیری می کند.

6. گوشواره را برای مدتی در گوش خود نگه دارید. گوشواره باید حداقل 4 تا 6 هفته پس از سوراخ کردن گوش استفاده شود، در غیر این صورت زخم بهبود می یابد و سوراخ از بین می رود.

بیشتر بخوانید  آمینوکاپروئیک اسید چیست؟

7. اگر بعد از یک روز سوراخ کردن گوش متوجه قرمزی، تورم یا درد شدید، برای علائم عفونت با پزشک عمومی مشورت کنید.

8. به خاطر داشته باشید که در هنگام ترمیم گوش از اسپری مو، عطر و ادکلن خاصی استفاده نکنید. همچنین قبل از درمان محل با گوشواره خود بازی نکنید و آن را نکشید تا باعث پشیمانی نشوید!

منبع: شهرزاد


دیدگاهتان را بنویسید