توسعه 15000 هکتار از شهرهای گلخانه ای در دولت تدبیر و امید



ایسنا / اردبیل مدیرعامل یک شرکت ایرانی برای شهرهای کشاورزی گفت: بیش از 15000 هکتار از شهرهای گلخانه ای طی هشت سال گذشته در دولت های تدبیر و امید در مناطق مختلف کشور توسعه یافته است.

سجادی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: در کشور بیش از 23000 هکتار در فرآوری مجتمع های گلخانه ای است که با تولید انواع محصولات صادراتی ، برخی از محصولات این مجتمع های گلخانه ای به خوبی تأمین می شود.

وی افزود: تلاش ، تدبیر و امیدواری دولت در استان های مختلف زیرساخت های حضور سرمایه گذاران را فراهم کرده و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه مجتمع های گلخانه ای استفاده کنیم تا زمینه اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی فراهم شود. “

سجادی پور استان اردبیل را استان پیشرو در توسعه مجتمع های گلخانه ای خواند و گفت: با راه اندازی 1600 هکتار مجتمع گلخانه ای در مغان ، ظرفیت تولید محصولات به پنج هزار و 600 تن افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت شهرهای کشاورزی ایران افزود: از طریق بهره برداری از 37 گلخانه در استان اردبیل ، کل زمین تحت پوشش این بخش به 96 هکتار رسیده است ، در حالی که 1600 هکتار گلخانه بزرگ در مغان در دست ساخت است که منحصر به فرد است شمال غربی “

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: میزان اشتغال در این مجتمع ها بیش از هزار نفر است و تولید در این بخش به 40 هزار تن افزایش می یابد.

سجادی پور افزود: به غیر از بهره برداری از 96 هکتار مجتمع گلخانه ای در استان ، 150 هکتار تا پایان امسال آماده افتتاح خواهد بود و سایر زمین های حاصلخیز اختصاص یافته برای توسعه گلخانه ها در آینده آماده بهره برداری خواهد بود سال ها. “

بیشتر بخوانید  اگه ادعای نبوغ داری، پس با جابجا کردن فقط سه چوب کبریت، برج زیر رو وارونه کن

وی تنوع محصولات از تابستان و سبزیجات گرفته تا محصولات باغی و صورتی را در این استان مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تمام تلاش و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی برای تقویت تولید در این بخش و صادرات محصولات مطابق با استانداردهای اعلام شده. آسیا و روسیه.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید