توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین فعالیتهای فرهنگی – اخبار مهر ایران و اخبار جهان است



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر سومین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری بر اساس پایگاه داده معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این نشست جهانگیری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور به ویژه در بین نسل جوان ، تأکید کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین فرهنگ ها است. اقدامات. جمهوری اسلامی ایران. بین المللی باشید

همچنین در این جلسه که با حضور وزرای آموزش و پرورش ، فرهنگ و جهت گیری اسلامی برگزار شد ، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به هیئت امنای بنیاد شهید و اجرای مصوبات آن پس از 12 سال در دولت. وی گفت: مصوبات و مباحث مطرح شده در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می تواند به عنوان سندی برای دولت سیزدهم مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این جلسه بر ضرورت تدوین راهکارها و سیاست های برگزاری یادواره ها ، کنگره ها و یادواره ها در زمینه ایثار ، ایثار و شهادت به منظور ساماندهی و تقویت این کار فرهنگی در کشور تأکید شد.

این جلسه دستورالعمل هایی را برای سازماندهی ، حمایت و ارتقا سازمانهای توده ای فعال در زمینه ایثار و شهادت ، سازماندهی روند نامگذاری راهها و جلوگیری از اقدامات موازی برای پاک کردن یا تغییر نام خیابانهای تزئین شده با شهدا ، با هماهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و تدوین آیین نامه نحوه بزرگداشت شهدا و همچنین استفاده از ظرفیت شهدا و مشارکت در توسعه فرهنگی ، ایثار و شهادت مورد بحث قرار گرفتند

بیشتر بخوانید  کاروان ورزش ایران در توکیو چند مدال کسب خواهد کرد؟ شک در سیاه و سفید - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

همچنین ، کلیات سند ملی شکوفه های شهدا و مراکز فرهنگی مرتبط ، زمینه های لازم را برای دسترسی مخاطبان عمومی و متخصص به منابع و اسناد در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت و نظارت بر اجرا ایجاد می کنند. سیاست های فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

اعضای شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین از تلاش ها و خدمات دولت تدبیر و امید به ویژه معاون اول رئیس جمهور در نهادینه سازی و ترویج فرهنگ شهادت و حفظ ارزش های مقدس در سال های اخیر تقدیر و تشکر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید