توسعه سرمایه گذاری صنعت بیمه در راه اندازی کریدوری ترانزیتی



گزارش کردن تو خبربابک نگهداری در همایش 110 روزه بررسی عملکرد هلدینگ تجاری سبا گفت: صنعت بیمه ایران می تواند با طراحی و گسترش بیمه های جدید در قالب برنامه هفتم توسعه به کاهش فقر در کشور کمک کند.

وی با اشاره به تدوین چارچوب های جدید و نگاهی نو به توسعه کشور در برنامه هفتم گفت: یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم به آن اشاره کردند، بحث عدالت است. در حال حاضر ضریب جینی در کشور به 0.4 درصد رسیده است که به معنای افزایش نابرابری در کشور است. همچنین جمعیت زیر خط فقر کشور به 26.5 میلیون نفر رسیده است و طبقه متوسط ​​که پیشرو توسعه کشور است، لاغر شده است که برای درمان این وضعیت یکی از اهرم های مناسبی که وجود دارد این است. صنعت بیمه

همایش مدیران هلدینگ صبا

نگهداری افزود: صنعت بیمه به ویژه بیمه ایران که بیشترین سهم از بازار بیمه کشور را در اختیار دارد می تواند با تدوین بیمه های جدید و گسترش بیمه های موجود مانند بیمه عمر به کاهش فقر کمک کند. گسترش این بیمه ها علاوه بر تامین منابع لازم برای توسعه سرمایه گذاری در صنعت بیمه در اقتصاد کشور، می تواند به توسعه آموزش، کاهش نابرابری و افزایش رفاه اجتماعی منجر شود. از این رو توسعه بیمه های زندگی برای فقرزدایی یکی از محورهای مهم توجه در برنامه هفتم توسعه است و برای پنج سال آینده هدف افزایش 50 درصدی این بیمه ها است.

وی با بیان اینکه ارتقای حاکمیت در صنعت بیمه را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: از جمله برنامه ها افزایش شفافیت، نظارت و پاسخگویی در صنعت بیمه، افزایش سواد مالی مردم و آشنایی مردم با صنعت بیمه است. توسعه یافته.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اولویت بندی چالش های چهارگانه کشور و سه پنجره فرصت در برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: اگر صنعت بیمه کشور می خواهد به رسالت خود در توسعه کشور عمل کند باید به این اولویت ها رسیدگی کند. یکی از مهمترین آنها ایجاد منابع مالی از طریق شرکت های سرمایه گذاری مانند هلدینگ تجاری صباح است. به این ترتیب با ایجاد منابع مالی از این طریق، ریسک سرمایه گذاری در کشور پوشش داده شده و فعالان اقتصادی کشور انگیزه پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید  از شاه ماهی برزیلی یحیی رونمایی شد

همایش مدیران هلدینگ صبا

نگاری تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است که ضریب نفوذ صنعت بیمه به هفت درصد برسد و به این ترتیب فضای کسب و کار امن ایجاد شود. چرا که رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان باید از رتبه 127 فعلی به رتبه 77 برسد و صنعت بیمه یکی از ارکان اصلی دستیابی به این هدف است.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت دانش بنیان بودن صنعت بیمه و حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: در حال حاضر 0.9 درصد ارزش افزوده صنایع ما مربوط به حوزه دانش بنیان است و صنعت بیمه می تواند سهمی داشته باشد. در این بخش برای کشور بسیار مفید است.

همایش مدیران هلدینگ صبا

وی با اشاره به نیازهای سرمایه گذاری کشور و نقش صنعت بیمه در تامین آن، افزود: صنعت بیمه می تواند از منابعی که در اختیار دارد در حوزه هایی که کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد استفاده کند. مانند شبکه های حمل و نقل، ایجاد کریدورهای ترانزیتی و مانند آن در سواحل خلیج فارس و دریای عمان برای کمک به کشور. در حال حاضر تغییراتی در نظام بین الملل در حال انجام است و جهت حرکت سرمایه به سمت شرق است که متاسفانه یا خوشبختانه خاورمیانه محل رقابت ابرقدرت ها خواهد بود. بنابراین ایران باید در این نظام جدید جایگاه مناسبی برای خود داشته باشد.

وی در ادامه توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه توجه دولت را به دیپلماسی اقتصادی جلب کردیم که یکی از محورهای آن عبور هر چه بیشتر کریدورهای ترانزیتی در داخل ایران است که دیگر کشورها در رقابت تمایلی به انجام آن ندارند. با ایران بنابراین صنعت بیمه و بیمه ایران می تواند با همان منابعی که در هلدینگ سبا در اختیار دارد در حوزه حمل و نقل و ترانزیت و ایجاد زیرساخت های مرتبط به کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید  حرکت جنجالی طارمی مقابل هواداران بنفیکا + تصویر

نگهداری افزود: همچنین سرمایه گذاری در سایر بخش های زیرساختی مانند کشاورزی و امنیت غذایی، زنجیره ترانزیتی، انرژی و افزایش صنایع ارزش افزوده از دیگر ارکان مورد نیاز برای سرمایه گذاری در صنعت بیمه است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: نتیجه گیری ما این است که رفع موانع سرمایه گذاری و دیپلماسی اقتصادی کلید برون رفت از مشکلات کنونی کشور است که ابزار مهم تحقق این هدف در دست صنعت بیمه است. و بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه باید هلدینگ سبا را برای تامین اعتبارات لازم برای این نقش تجهیز کند.

همایش مدیران هلدینگ صبا

در ادامه این همایش حسن شریفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: بیمه ایران 33 درصد در صنعت بیمه کشور سهم دارد و فروش بیمه ایران به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسیده است. که بیش از 10 هزار میلیارد تومان غرامت است که بیشتر آن در حوزه خودرو است.

وی با اشاره به جهت گیری های جدید بیمه ایرانیان تصریح کرد: در سال 1401 رویکرد بیمه ایران در کنار فروش باکیفیت بیانگر تغییر نگرش در برخی زمینه ها مانند استفاده از سامانه های مدرن و دانش بنیان و آنلاین است. در همین راستا سامانه پرداخت خسارت در حوزه بیمه خودرو و اشخاص و بدنه راه اندازی شد که معطلی مردم را به حداقل رساند و باعث تغییر نگرش افکار عمومی نسبت به بیمه ایران شد.

شریفی ادامه داد: بیمه نامه و بیمه ایران در عصر جدید تحولی اساسی ایجاد کرده است که این شرکت بزرگ بیمه را متحول خواهد کرد.

محسن احمدی رئیس هیئت مدیره و مدیر کل هلدینگ بازرگانی صبا نیز با اشاره به اینکه این هلدینگ برنامه خود را تا سال 1404 ترسیم کرده و قصد دارد برای سرمایه گذاری موثر در برخی مناطق استراتژیک کشور وارد شود، گفت: 110 روزه برنامه تعمیر و نگهداری دوم Sebe که تا 20 فوریه سال جاری برنامه ریزی شده است، شامل محورهای مهمی است.

بیشتر بخوانید  اولین مردی در ایران که سنگ قبر نداشت تا از خاکش سبزه بروید! + تصاویر

وی ادامه داد: در برنامه 110 روزه دوم، ایفای نقش در اقتصاد ملی و منطقه ای دو استراتژی کلان هلدینگ صبا در نظر گرفته شده است. استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان کم‌نفع‌ترین استان و منطقه آزاد چابهار به دلیل موقعیت ترانزیت استراتژیک و نقطه اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب و شمال به جنوب و منطقه مرزی ریمدان به عنوان نقطه اتصال به بندر گوا در پاکستان و کریدور شیپاک چین به‌عنوان اصلی. استراتژی سرمایه گذاری سبای هلدینگ با هدف ورود به پروژه های بزرگ ملی است.

احمدی تصریح کرد: همچنین با توجه به پذیرش ایران در سازمان همکاری شانگهای و نهایی شدن توافقنامه منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اوراسیا، سرمایه گذاری در این منطقه از طریق قرقیزستان به عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا و محور ترانزیتی ریلی با چین در اولویت قرار دارد. ، استراتژی منطقه ای هدفمند این هلدینگ است.

هلدینگ میراعمال سبا گفت: ورود به بازار جذاب 300 میلیون نفری شرق آفریقا از طریق اوگاندا با توجه به اقلیم خاص و ممتاز این کشور دومین اولویت استراتژی منطقه ای هلدینگ سبا محسوب می شود.

شایان ذکر است همایش 110 روزه بررسی عملکرد هلدینگ توسعه کسب و کار صبا و شرکت های تابعه آن با حضور و حضور مدیران کل و اعضای هیئت مدیره شرکت های تابعه این هلدینگ با هدف پایش عملکرد منتهی به پایان شهریور 1401، انسجام و هم افزایی درون سازمانی در راستای ارتقای اهداف و بررسی چالش ها و راهکارهای اجرای برنامه ها و بودجه های ابلاغی سال 1401، روز سه شنبه، شهریور ماه برگزار شد. 29, 1401 در بیمه ایران. مجتمع فرهنگی.

دیدگاهتان را بنویسید