توسعه سامانه مدیریت موتور در اولویت برنامه‌های ایران خودرو



با توجه به تدبیر رهبر معظم انقلاب در توسعه همکاری با صنایع دانش بنیان به ویژه در حوزه نظامی با صنعت خودروسازی، سیستم کنترل هوشمند صدا خفه کن موتور یورو 5 محصول مشترک وزارت. گروه صنعتی پدافند و ایران خودرو با حضور سردار سرتیپ محمدرضا کرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فاطمی امین وزیر دفاع، لقیگی معاون حمل و نقل صنعت حمل و نقل وزارت دفاع و خطیبی مدیرکل گروه صنعتی ایران خودرو، فرصت های وزارت دفاع در زمینه اقتصاد و تولید ارائه شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه مراسم رونمایی از محصول. سی. سرپرست مشترک این شرکت و وزارت دفاع اعلام کرد: برای دستیابی به اهداف اصلی صنعت خودرو و خودروسازی به معنای واقعی نمی توان نقش برق و الکترونیک را نادیده گرفت زیرا در حال حاضر سهم برق و الکترونیک در خودروهای تولید شده در کشورهای در حال توسعه بیشتر و 50 درصد و در کشورهای توسعه یافته 35 درصد است.

وی با بیان اینکه مشکل فعلی صنعت خودرو عدم انطباق و یکنواختی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است، افزود: این موضوع به دلیل تعدد منابع تامین در این صنعت بوده و چالش های کیفی زیادی را به دنبال داشته است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه سفارش نقشه برقی و الکترونیکی خودرو باید در دست خودروساز باشد نه قطعه ساز، افزود: به عبارتی ممکن است قطعه ساز این نقشه را نداشته باشد. نظم به خودی خود و در واقع نوعی وابستگی خارجی به خصوص از مبدا است، چین در این قسمت رعایت می شود و در چنین شرایطی باید این روند تغییر کرده و ترتیب نقشه به خودرو ارائه شود. سازنده.

بیشتر بخوانید  جابه‌جایی مدیر پرحاشیه شبکه سه؟ بازگشت عادل فردوسی پور؟

خطیبی افزود: مجموعه ای از این اقدامات منجر به توسعه سیستم مدیریت موتور می شود و اتفاقی که اکنون در مراسم رونمایی از E. سی. دریچه گاز موتور یورو 5 سرآغاز این حرکت بزرگ محسوب می شود و به تنهایی مانع از خروج سالانه 14 میلیون یورو ارز از کشور می شود.

وی با بیان اینکه این دستاورد سرآغاز توسعه سیستم کنترل موتور است، افزود: در این همکاری مشترک با وزارت دفاع، فعالیت های سخت افزاری بر اساس ظرفیت های وزارت دفاع و در حوزه نرم افزارهای کاربردی، پایه است. نرم افزار و کالیبراسیون به طور کامل بخشی از توانمندی های گروه می باشد.صنعتی خودرو.

خطیبی با بیان اینکه این دستاورد نتایج بسیار مطلوبی را در خصوص کیفیت محصولات ایران خودرو به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: همکاری گروه صنعتی ایران خودرو و صنایع دفاع در سطح بسیار مطلوبی در حال انجام است و قطعا این هم افزایی با جدیت بیشتری توسعه خواهد یافت. در آینده.شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه تولید انبوه این محصول از شهریور ماه در دستور کار قرار می گیرد، اظهار داشت: در برخی حوزه ها صنایع دفاعی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و در برخی حوزه ها نیز ایران خودرو از زیرساخت ها و دانش فنی خوبی برخوردار است. با تلفیق این ظرفیت ها می توان به طرح های توسعه و افزایش عمق ساخت داخلی سرعت بخشید.

لازم به ذکر است سیستم کنترل هوشمند موتور (ECU) با همکاری شرکت تحقیقات طراحی و تولید موتور ایران خودرو (IPCO) در زمینه نرم افزار و کالیبراسیون و صنایع قطعات الکترونیکی وزارت دفاع ایران (ساکا) طراحی و ساخته شده است. در زمینه سخت افزار.

بیشتر بخوانید  پیشرفت ها و گشایش های خوبی در انتظار فارس است

شرکت طراحی و تولید موتور ایران خودرو با همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیکی ایران وابسته به وزارت دفاع برای طراحی و تولید E. سی. Advanced U تولید انبوه این محصول را با امکان رسیدن به حد استاندارد در روز اقدام و پس از دریافت تاییدیه از ایران خودرو آغاز کرده است.

این محصول پیشرفته قابل استفاده بر روی تمامی محصولات فعلی ایران خودرو، کنترل موتور انژکتوری بنزینی، کنترل دریچه گاز برقی، ارتقاء به کنترل کننده موتور دوگانه سوز و پشتیبانی از دو سنسور اکسیژن مجزا، پشتیبانی از سیستم ضد سرقت، استفاده از میکروکنترلر پیشرفته می باشد. استاندارد آلایندگی فعلی و در نسخه توسعه یافته این محصول، موتورهای به روز محصول ایران خودرو شامل خانواده موتور EF+ و خانواده موتورهای سه سیلندر با مصرف کم نیز پوشش داده خواهد شد.

شرکت صنایع قطعات الکترونیکی ایران یکی از زیرمجموعه های وزارت دفاع است که با طراحی و تولید زیرمجموعه های الکترونیکی و ایمنی خودروها شامل ایربگ، کنترل کننده ایربگ، بادکن، ایموبلایزر، سنسور و ECU با حجم قراردادی بیش از 3700 میلیارد تومان با شرکت های خودروسازی یکی از پیشروترین قطعه سازان کشور است.

ایران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید