توسعه باید در پرتو حفظ هویت، اصالت جمعی و ریشه‌های فرهنگی مردم هر منطقه باشد



آنچه دیگران می خوانند:



گزارش کردن تو خبر: سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در ادامه برنامه های دومین روز سفر دولت مردمی به استان بوشهر در نشست برنامه ریزی و توسعه این استان با اشاره به نزدیک شدن به میلاد حضرت حجت (عج) ع.س) و با تبریک این مناسبت، گفت: مردم به ما اعتماد کنید و صادق باشیم، کار ما برکت خواهد داشت و شهدا الگوهای خوبی برای ما در این عرصه هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه چیزی نزدیکتر از گره گشایی از کار مردم نیست، تصریح کرد: جایگاه خدمت به مردم می تواند بستری برای عروج به بالاترین مقام های الهی باشد. اینجا جایی بود که حاج قاسم با حضور در آن امت اسلامی را تسخیر کرد و الگویی را به وجود آورد که رهبر معظم انقلاب آن را مدرسه حاج قاسم نامیدند.

رئیسی در ادامه سخنان خود بر ضرورت نگاه تحول آفرین مدیران، مطالبات و انتظارات مردم از دولت مردم تاکید کرد و گفت: در 40 سال گذشته گام های خوبی برداشته شده و پیشرفت های بزرگی حاصل شده است. که حتی دشمنان نیز به آن اذعان دارند.

رئیس جمهور به تامین امکانات اولیه از جمله آب، برق، گاز و امثال آن برای تمام روستاهای کشور اشاره کرد و تصریح کرد: دلیل ادامه مهاجرت روستاییان به شهرها با وجود این مزایا، فعال نبودن و سودآور نبودن اقتصاد روستایی است. بنابراین ما باید کار و زندگی در روستا را برای مردم محلی سودآور کنیم.

بیشتر بخوانید  ما انتظار داریم "رفع نقص افزایش ویژه مجوز برای معلمان" - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه علیرغم همه تلاش ها، وضعیت فعلی با وضعیت مطلوب متفاوت است، خاطرنشان کرد: عزت ملت ایران و ظرفیت های کشور بسیار بالاست و وضعیت خدمتگزاران ما نیازمند تلاش بیشتر برای به ارمغان آوردن شرایط کنونی است. به وضعیت مطلوب نزدیک تر است.

رئیس جمهور بیکاری، روابط ناسالم و برخی پیچیدگی های اداری را از جمله موانع ارتقای کارآمدی نظام اداری در کشور برشمرد و گفت: اگر مدیرانی که می خواهند تغییراتی را در نظام ایجاد کنند، خود چشم اندازی برای تغییر نداشته باشند، خواهند دید. قادر به ایجاد تغییرات نیست.

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه نظام اداری کشور باید با نگاه تحول آفرین مبتنی بر درایت و چابکی کارآمد باشد، افزود: کار در مجتمع های اداری باید به قدری دقیق و دقیق انجام شود که اگر بعد از هر نفر 10 نفر دیگر سر کار آمدند، آن را تایید کنند. که کار به درستی و درستی انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه افرادی که فاقد دید تحول آفرین هستند نباید در منابع تصمیم گیری قرار گیرند، تصریح کرد: مدیریت تحول آفرین مورد نیاز مردم انقلابی است که در مناسبت هایی مانند راهپیمایی 22 باخمن به میدان می آیند و آن درخشش ها و جلوه های زیبا را خلق می کنند. از ما.

رئیسی تصریح کرد: انتظار مردم از دولتمردان این است که با نگاه تحول آفرین و درک درست از این انتظار مردم کارها را پیش ببرند و در آن مسیر مطمئن باشید که اجازه ندهید افراد بدون نگاه تحول آفرین باشند. موجود در منابع تصمیم گیری

رئیس جمهور در بخش دوم سخنان خود تلاش های صورت گرفته برای اجرای مصوبات اولین سفر دولت مردمی به استان بوچر را ارزیابی کرد و با اشاره به تاخیر در اجرای برخی مصوبات دیگر از جمله راه آهن بوچر- شیراز گفت: مرحوم قاسمی وزیر اسبق راه و شهرسازی با حساسیت بر مصوبات سفرهای استانی نظارت داشت و انشالله در دوره جدید نیز همین نگاه رعایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید  دانلود قسمت سیزدهم سریال جیران با کیفیت عالی

سید ابراهیم رئیسی نیز بر اهمیت حفظ هویت اسلامی و روحیه مقاومت مردم بوشهر تاکید کرد و گفت: توسعه باید در پرتو حفظ هویت، اصالت جمعی و ریشه های فرهنگی مردم باشد. هویت و ریشه های فرهنگی سرمایه اصلی هر منطقه است.

رئیس جمهور بر استفاده بیشتر از دریا و سواحل بوچر تاکید کرد و افزود: طرح های اقتصادی استان بوچر با محوریت دریا طراحی شود. در بخش های تولیدی، خدماتی و گردشگری نیز باید به ظرفیت های دریا توجه شود.

رئیسی در ادامه بر ضرورت اولویت استفاده از سرمایه انسانی استان بوچر تاکید کرد و اظهار داشت: نه تنها در وزارت نفت، بلکه در همه نهادها باید با شرایط مساوی اولویت با نیروهای بومی باشد.

رئیس جمهور به آمار ارائه شده از کاهش نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و تصریح کرد: نباید به آنچه انجام شده بسنده کنیم چرا که بیکاری باید به طور کامل رفع شود و ظرفیت های زیادی داریم که باید فعال کنیم. در مورد اشتغال زایی نباید فقط به وزارت کار نگاه کنیم، بلکه تک تک سازمان هایی که می توانند باید فرصت های شغلی ایجاد کنند که منجر به تولید کالا و خدمات شود.

دکتر رئیسی با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه در خصوص ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی، تحقق آن را امکان پذیر دانست و تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده که نیاز به توسعه دارد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی بخش های مختلف فعال در استان بوچر و نیز ساماندهی موضوع کالاهای دریایی، گفت: لایحه ای در حوزه ساماندهی مرز تهیه شده است. تجارت شود، اما در صورت نیاز به اقدامات فوری، دولت برای آن آماده است. دولت سعی دارد به این موضوع نگاه کند و آن را به صورت همه جانبه سامان دهد.

بیشتر بخوانید  خبر خوب برای کارگران؛ این گروه با شرایط جدید بیمه می‌شوند

رئیسی در ادامه به موضوع املاک اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که در سفر قبلی به بوشهر از انبار املاک داشتیم، دیدیم که این بخش نیازمند توسعه جدیدی است که با همکاری و تلاش جدی مسئولان اجرایی و قضایی همراه خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای اداری برای حل مسائل بین دستگاه ها استفاده شود، گفت: اگرچه همه توسعه ها در گرو حفظ محیط زیست است، اما اجازه ندهید برخی نظرات متفاوت کارشناسان مانع توسعه شود.

دکتر رئیسی در ادامه از دولتمردان انتظار نظارت جدی بر اجرای مصوبات سفرهای استانی را داشت و تصریح کرد: هیچ مانعی را تشخیص نداده و با شجاعت، استقامت و تلاش شبانه روزی تلاش کنید تا به سمت جلو حرکت کنید.

رئیس جمهور از دستگاه های نظارتی خواست مدیران را در تصمیم گیری شجاعانه یاری کنند و خاطرنشان کرد: دولت معتقد است که دستگاه های نظارتی بهترین کمک به مدیریت هستند اما شجاعت رمز موفقیت مدیران در کارشان است و مراجع نظارتی باید به گونه ای عمل کنند که شهامت مدیران را سلب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید