توسعه بانکداری اسلامی محور دومین نشست علمی بانکداری اسلامی و توسعه محصول در بانک ملی ایران



در این نشست تحقیقات انجام شده در حوزه محصولات و خدمات، حاکمیت قانون، مدیریت ریسک و ابزارهای مالی بانکداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کارشناسان و کارشناسان حاضر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رئیس مرکز مطالعات بانکداری اسلامی و اقتصادی بانک ملی ایران نیز در خصوص موضوع این نشست گفت: توسعه بانکداری اسلامی راهبرد توسعه اقتصادی برخی از کشورهای پیشرو محسوب می شود. در حوزه بانکداری اسلامی به عنوان مثال، صنعت خدمات مالی مالزی به عنوان یکی از 12 نهاد اصلی توسعه اقتصادی (NKEA) مالزی شناخته می شود که به عنوان یکی از برنامه های تحول اقتصادی این کشور عمل می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس گزارش وضعیت جهانی اقتصاد اسلامی 2020-2021، خاستگاه 30 شرکت جهانی فین تک در مالزی تاسیس شده است، گفت: شرکت اقتصاد دیجیتال مالزی با همکاری بانک مرکزی مالزی برنامه ای را راه اندازی کرده است. حمایت از فین تک ها به منظور ایجاد بستری مناسب برای ایجاد محصولات و خدمات جدید از طریق درک لازم از الزامات قانونی و تطبیق و ارائه مدل کسب و کار.

وی در ادامه اجرا و اجرای بانکداری اسلامی را مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: مدیریت دانش و انتقال تجربیات در مباحث بانکداری اسلامی در بسیاری از کشورها می تواند مطلوب، موثر و پیشگام باشد و بسیاری از کشورها از آن بهره مند شوند. . ارائه برخی تجربیات در زمینه تغییرات در نظام بانکی.

بیشتر بخوانید  فروش فیلم های سینمای ایران در هفته چهارم خرداد 1401 + گیشه / عکاسی

وی در ادامه با بیان اینکه سعی داریم با برنامه ریزی ها و هم افزایی های پیش رو موضوعات مطرح شده در این جلسات را به فرصتی برای ارائه محصول جدید به مشتریان تبدیل کنیم و افزود: در تلاش هستیم بسترهای لازم را در بانک ملی ایران ایجاد کنیم تا بتوانیم پیشرو در توسعه محصولات بانکداری اسلامی در شبکه بانکی.

لازم به ذکر است در این نشست دکتر محمود الهیاری فرد، معاون مرکز مطالعات بانکداری اسلامی و اقتصادی بانک ملی ایران گزارشی از تحقیقات انجام شده در 10 سال اخیر (2010-2020) ارائه کرد. توسط محققان برجسته داخلی و بین المللی در زمینه بانکداری اسلامی و تجربیات بانک های جهانی در این زمینه.

روابط عمومی بانک ملی ایران

دیدگاهتان را بنویسید