توزیع 2150 میلیارد تن برای پروژه ها در آذربایجان شرقی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، دیوید بهبودی امروز در یک کنفرانس خبری گفت: آغاز دولت در سال 1992 با یک وضعیت خاص اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی روبرو شد و فشارهای ناشی از تحریم ها ، موج تورم ، اختلالات مختلف بازار ، انتظارات تورمی ، کاهش درآمد نفت و سایر چالش ها باعث ناآرامی های اقتصادی شد. او در کشور بود.

وی افزود: سال 1999 سالی بود که شدیدترین فشار تحریم ها بود و درآمدهای نفتی امسال 10 درصد متوسط ​​ده ساله قبلی بود ، یعنی اگر سالانه حدود 45 میلیارد دلار به بودجه فروش نفت اختصاص می یافت ، سال گذشته حدود 5 تا 6 میلیارد دلار. “دلار دریافت شد.

بهبودی اعلام کرد: امسال براساس مصوبات شورای برنامه ریزی ، 1 هزار و 650 میلیارد تن و 500 میلیارد تن از محل مبادلات ملی برای اجرای طرح ها و پروژه ها در دستگاه های اجرایی استان اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعتبارات پروژه های ملی استانی را علاوه بر پروژه های استانی خواستار شد و گفت: امسال حدود 1500 میلیارد تن برای این پروژه ها هزینه می شود كه برخی از آنها اجرا می شود در قالب پروژه های ملی “

این اقتصاددان یادآور شد: هر ساله حداقل حدود پنج هزار میلیارد تن منابع ملی و استانی در بخشهای ساخت و ساز دولت در استان هزینه می شود و توزیع وام در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر است و در برخی موارد تا حدود 70 درصد در سال 1998 به طور متوسط ​​35٪ وام اعطا می شود.

بیشتر بخوانید  فرزانه معصومیان درگذشت | بیوگرافی فرزانه معصومیان مجری رادیو

بهبودی تصریح کرد: در سال 1400 پیش بینی می شود درآمدهای حدود 6 هزار میلیارد تن جمع شود در حالی که کل وام های هزینه شده و توسعه دولت در استان حدود 16 هزار میلیارد تن خواهد بود.

بهبودی ادامه داد: کل اعتبارات موجود در استان تحت عناوین اعتبارات استانی ، اعتبارات ترازنامه ، ردیف های متغیر ، ردیف های ملی و عناوین دیگر است که در توزیع اعتبارات در قالب قوانین بودجه سالانه در نظر گرفته می شود.

وی افزود: وام از منابع مختلف تأمین می شود و در بیش از 80 درصد بودجه های عمرانی کشور در قالب پروژه های ملی و ردیف های متمرکز توزیع می شود و کمتر از 20 درصد به عنوان ردیف های استانی توزیع می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: بیشتر پروژه های استان شامل سد سازی ، راه آهن ، مترو ، بزرگراه ها و جاده های بین شهری است که در قالب اعتبارات ملی اعتبار می گیرد.

بهبودی ادامه داد: در بخش زیرساخت ها مانند جاده ها ، زیرساخت های بهداشتی ، شبکه پزشکی و بیمارستان ، طی هشت سال گذشته کارهای خوبی در استان انجام شده است ، اما از نظر زیرساخت های انرژی ، استان هنوز از استاندارد و ظرفیت فاصله دارد .

وی با بیان اینکه کمبودهایی در تولید و انتقال برق استان وجود دارد ، افزود: برنامه های توسعه ای از جمله ساخت نیروگاه بناب در این بخش وجود دارد و نیروگاه های انتقال و نیروگاه استان نیاز به تعمیر و تقویت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید