توزیع 200 هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، سید سعید راد در نامه ای به استانداران سراسر کشور گفت: در ماه مبارک رمضان 1401 100 هزار تن برنج هندی و پاکستانی و 100 هزار تن شکر سفید برای مصارف خانگی، صنعتی و صنعتی تولید شد. از ذخایر استراتژیک، متناسب با ذخایر، برای عرضه در داخل کشور مستقر شد و در اختیار کارگروه استانی تنظیم بازار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان کرد: برنج هندی 1121 در بسته بندی 10 کیلویی به قیمت کیلویی 18 هزار و 500 تومان برای مصرف کننده، برنج پاکستانی در بسته بندی 10 کیلویی به قیمت کیلویی 20 هزار و 500 تومان و برنج تایلندی در بسته بندی 10 کیلویی. در داخل کشور با قیمت کیلویی 12500 تومان عرضه می شود.

راد گفت: شکر سفید در بسته بندی های مختلف با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به کارگروه تنظیم بازار استان نیز تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه تعیین نحوه، شبکه و مدیران توزیع کالاهای واگذار شده در صلاحیت کارگروه تنظیم بازار استانی است، تصریح کرد: این کالاها از طریق شبکه های منتخب شامل فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا و میوه. و باغات سبزیجات در سراسر کشور گسترده شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این نامه تصریح کرد: ادارات کل غلات و خدمات بازرگانی استان ها وظیفه تامین برنج و شکر و تنظیم بازار توزیع را بر عهده خواهند داشت.

وی بیان کرد: توزیع برنج در استان های تولیدکننده برنج از جمله گیلان و مازندران به درخواست رئیس کارگروه تنظیم بازار استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید  به صدا درآمدن زنگ مدرسه برای کلاس «اولی‌ها» | چالش ثبت‌نام ۶ ساله‌ها؛ والدین «صبور باشند»

راد افزود: سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده، بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان، تعزیرات حکومتی و اتاق بازرگانی ایران موظف به کنترل و نظارت بر روند توزیع و نظارت بر قیمت فروش این کالاها هستند و در صورت تخلفات با همکاری مراجع ذیصلاح برخورد قانونی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید