توزیع یکنواخت 8400 کیلوگرم گوشت قربانی بین مردم در بانه – اخبار شهردار ایران و جهان



خبرگزاری مهر گروه ولایتی – فرنوش هودابهش: ساکنان شهرستان بانهور آنها هر ساله از توابع شهر پاوه ، همزمان با آخرین روزهای ماه ذی الحجه ، با آداب و رسوم خاص به عید قربان می روند.

یکی از این آداب و رسوم “سنت خوب فداکاری جمعی” است که همیشه مورد استقبال مردم این شهر قرار می گیرد تا این مراسم فداکاری در شهر انجام شود. بانهور در ژانویه 2017 در فهرست ملی میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

در این سنت حسنه ، که مصادف با عید قربان در شهر است بانهور برگزار می شود و به دلیل دلیل شرعی که در آن واقع شده است از اهمیت ویژه ای برای مردم این شهر برخوردار است. بانهور در مجموع ، آنها نذورات خود را در کشتارگاه این شهر قربانی می کنند و به طور مساوی بین ساکنان شهر توزیع می کنند.

امسال نیز مانند سال های گذشته این عادت خوب در عید قربان در سال 1400 اتفاق افتاد که در آن 8400 کیلوگرم گوشت جمع آوری و به طور مساوی بین 1200 خانوار توزیع شد که هفت کیلو گوشت به ازای هر خانوار دریافت می کردند.

قبل از جمعه بانهور در گفتگو با گزارشگر بیشتر در شهر اعلام می کند بانهور این رسم رسول خدا حدود هفت سال است (ج) به طور جمعی محافظت می شود.

معلم دوست مرادی افزود: امسال نیز بیش از 455 رأس دام در عید قربان و بعد از نماز عید قربانی شد که توسط اهالی شهر انجام شد. بانهور او آماده بود.

گفتنی است به دلیل بیماری کرونر قلب و سایر بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات مانند تب کریمه کنگو ، شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه از ابتدای عید قربان در کشتارگاه این شهرستان حضور دارد. بانهور مسئولیت

بیشتر بخوانید  دلیل شکستن سکوت حسن روحانی چه بود؟

وی کلیه مراحل قبل ، حین و بعد از ذبح را کنترل می کند و اگر هر یک از حیوانات در هر مرحله از قربانی مشکل داشته باشد ، آن را از چرخه گسترش حذف می کند.

بر اساس براساس این گزارش ، امسال 350 نفر در عید قربان به عنوان عوامل اجرایی در کشتارگاه این شهر کشته شدند. بانهور آنها حضور داشتند و مسئول تمام مراحل کشتار ، برش و توزیع بودند.

دیدگاهتان را بنویسید