مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

توزیع عادلانه بودجه های ملی به داده های دقیق منطقه ای نیاز دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا ، ابوطالب جلالی روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهر شاهرود که در سالن استانی استاندار برگزار شد ، افزود: 90 درصد بودجه تخصیص یافته در کشور توسط وزارتخانه ها و سازمان های مستقر در سطح ملی و 10٪ دیگر در سطح استان این بزرگترین نقص در سیستم تخصیص بودجه کشور در چند دهه گذشته است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از وامهای استانها و شهرستانها به صورت ملی توزیع می شود و برای دریافت آنها باید توافق صورت گیرد خاطرنشان کرد: این توافق نامه باید لغو شود.

جلالی ادامه داد: در چند سال گذشته توزیع وام در کشور می توانست بهتر انجام شود و قسمت عمده ای از منابع در سطح ملی و مرکزی در قالب خطوط اعتباری ملی توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی و شهری ، مدیران باید به دنبال منابع باشند ، اظهار داشت: در این دوره سیستم به اصطلاح “مذاکره شده” برای دریافت بودجه ساخته می شود ، به طوری که بودجه های با سقف بالا در سطح ملی و در اختیار کارمندان ارشد در مرکز توزیع می شود و این تعداد در مقایسه با منابع تخصیص یافته در شهر 90 تا 10 درصد است.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه سهم تخصیص بودجه در سال جاری از 90 درصد به 85 درصد کاهش یافته است ، افزود: برای تخصیص منابع در سطح ملی و استانی هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: برخی از پروژه های شهر شاهرود که با حجم زیاد و منابع زیاد شکل گرفته بود ، آنچنان برای مردم مفید نبود و نتایج مطلوب ارزیابی نشد.

بیشتر بخوانید  کشف هشت تخم شترمرغ ۷۵۰۰ ساله !!

وی با بیان اینکه برخی از پروژه های لازم در این شهر نیمه تمام رها شده است ، افزود: مکاتبات سال گذشته با مدیران در مورد تعیین سهم ملی هر استان ، شهرستان و اداره کل انجام شده است.

جلالی با بیان اینکه نحوه و شکل توزیع باید براساس اولویت ها باشد ، افزود: بخشی از این منابع باید برای تکمیل محصولات نیمه تمام در سطح شهر هزینه شود.

به گفته وی ، همدلی خوبی بین کارکنان استان و شهرستان ایجاد شده است که با چشم انداز برای حل مشکلات مردم و تسریع در مسیر توسعه همراه است.

در این جلسه ، کارکنان تعدادی از دستگاه های اجرایی نظرات خود را در مورد تخصیص بودجه بیان کردند.

شهر شاهرود با بیش از 220،000 نفر جمعیت و مساحت 90،000 کیلومتر مربع در قسمت شرقی استان سمنان واقع شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *