تورم اجاره ای خانوارهای شهری در استان فارس به 23.3 درصد می رسد – اخبار فارس – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شیرازدر مباحث اقتصادی ، برای بیان دوره های تورم یا کاهش و افزایش نرخ آن ، از نمایه ای به نام شاخص قیمت مصرف کننده استفاده می کنند که معیار اندازه گیری میانگین قیمت یک سبد کالا و خدمات است.

این شاخص با در نظر گرفتن تغییرات قیمت برای هر مورد در سبد کالاهای از پیش تعیین شده محاسبه می شود و به عنوان میانگین برای آنها در نظر گرفته می شود. در ارزیابی شاخص قیمت مصرف کننده ، این یکی از مهمترین بخشهای بخش مسکن است.

براساس آخرین اعلام مرکز ملی آمار ایران ، در بهار امسال شاخص قیمت اجاره واحدهای مسکونی در مناطق شهری به 226 رسید که نسبت به فصل قبل 3.8 درصد افزایش نشان می دهد.

درصد تغییر در شاخص قیمت اجاره در بهار ١٤ نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل (تورم از نقطه ای به نقطه دیگر) 2.3٪ است و در مقایسه با زمستان (3.1٪) ، 2 دهم افزایش نشان می دهد درصد در این فصل بیشترین تورم نقطه به نقطه 7.5 درصد در استان کرمانشاه و کمترین تورم نقطه به نقطه 3.7 درصد در استان های سیستان و بلوچستان است.

این در حالی است که استان فارس با نرخ تورم 23.3 در تورم نقطه به نقطه مسکن اجاره ای در خانوارهای شهری ، در 24 کشور رتبه بندی شده است که حدود 6 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

در شاخص رانت خانوارهای شهری ، شاخص استان فارس 176.3 است که از شاخص 226 در کل کشور کمتر است. این درصد در استان فارس نسبت به فصل قبل 3.4 درصد و نسبت به فصل مشابه 13.9 درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید  فقط با یک حرکت معادله چوب کبریت ۳=۱-۴+۶ رو درست کن | اگه باهوشی از دو روش حل کن

با تورم فصلی و نقطه ای ، اجاره واحدهای مسکونی در خانوارهای شهری استان فارس نسبت به فصل قبل 3.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 23.3 درصد بود که حدود 2.2 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام / 424 / ز

دیدگاهتان را بنویسید