توالی نباید سر کابینه را پرت کند / خط کشی و تعیین تکلیف اشتباه است


ابوالقاسم رئوفیان ، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ، در سخنانی درباره رئیس جمهور منتخب درباره اظهارات برخی اعضای پارلمان از منبر سخنرانی و در مورد تشکیل کابینه هشدار داد ، در پاسخ به این س questionال: آیا آنجا وجود دارد؟ ؟ “و اینکه چنین اقدامی نمونه ای از دخالت در کار دولت و تعیین تکالیف برای رئیس جمهور تازه انتخاب شده نیست؟” وی گفت: “پارلمان یک نهاد قانونگذاری است که در آن نمایندگان منتخب مردم علاوه بر وظایف قانونگذاری ، مسئول نظارت بر اجرای قانون هستند ، بایگانی را مرور کنید. آنها به آنها اعتماد دارند ، فقط باید در آن چارچوب عمل کنند. وظیفه نمایندگان این نیست که رئیس جمهور را وظیفه فلان کابینه بودن را تعیین کنند و برای او خط بکشند.

وی افزود: رئیس جمهور با مسئولیتی که به وی مدیون است ، باید با در نظر گرفتن همان معیارهایی که خودش اعلام کرده ، همه امور ممکن را برای هدایت امور کشور انجام دهد و از بین همه رای دهندگان یا خود مردم ، آمادگی خود را برای حضور در کابینه “آنها مورد ارزیابی قرار می گیرند ، کابینه خود را تشکیل می دهند و وزرای خود را در پارلمان معرفی می کنند. پارلمان همچنین گزینه های پیشنهادی را بررسی می کند که منجر به رای اعتماد می شود یا خیر.

رئوفیان افزود: “این وظیفه رئیس جمهور است ، ما در قانون هیچ کاری به عنوان رئیس جمهور از نمایندگان نداریم. نه نمایندگان مجلس و نه هیچ حزب یا گروهی ، چه با ثبات و چه بی ثبات ، نباید رئیس جمهور را از انتخاب آزاد بیمار و کابینه ای کارآمد ، مقاوم ، م effectiveثر و صادق ، آگاه از درد و نیازهای مردم ، منحرف کند. رنج جامعه. البته صحبت از توصیه صحیح و توصیه می شود و این خوب است؛ اما گفتن به گونه ای که از آن خط خط بکشد و انتساب را مشخص کند ، به نظر من اشتباه و نفرت انگیز است.

بیشتر بخوانید  «دلتا» خطرناک‌ترین نیست!

    توالی نباید سر کابینه را پرت کند / خط کشی و تعیین تکلیف اشتباه است

ایران زمین دبیرکل حزب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “با توجه به حضور و فعالیت نمایندگان مجلس در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی ، شایعه ای از انتخابات وجود دارد مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس در پیروزی سهامدار محسوب می شوند و تصمیم به شرکت در انتخابات خواهند گرفت. در کابینه. “در شرایطی که مقام معظم رهبری اصرار داشتند نمایندگان در کار نیروهای باتجربه دخالت نکنند. وی گفت: “آیا این رفتار نمایندگان برای دخالت در کار قوه مجریه نیست؟” وی گفت: “دقیقاً اینگونه اقدامات و سخنان نوعی دخالت در کار رئیس جمهور منتخب است و عقل سلیم این موضوع را تأیید نمی کند. نوع رفتار و گفتار. “حتی چنین فرآیندی به نفع مجمع انقلابی نیست که همیشه خود را با این پسوند نشان دهد و مردم انتظار چنین چیزی را ندارند.

وی گفت: رئیس جمهور منتخب باید بتواند وظیفه خود را در محیطی کاملاً آرام و به دور از هرگونه فشار و رفتار تهدیدآمیز یا مطالبه ای مبنی بر اینکه اینگونه مطالبات به عهده نمایندگان مجلس نیست انجام دهد.

این فعال سیاسی همچنین ادامه فشار بر رئیس جمهور توسط جریان های سیاسی را غلط توصیف کرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اعضای پارلمان ، احزاب و جناح های سیاسی یا افراد واقعی که هر یک به هر طریقی در انتخابات شرکت می کنند و از نفوذ در رای گیری برخوردار هستند برای برنده. آنها حق هیچ گونه مشارکت از قبیل “ما چنین درخواست هایی داریم” یا “شخصی که ما معرفی می کنیم در کابینه است” ندارند.

وی ادامه داد: مردم رئیس جمهور را طوری انتخاب می كنند كه وی فقط به تأمین منافع ملی بیندیشد. و من معتقدم که در این دوره ، بیش از دوره های گذشته ، مردم چنین حقی را می خواهند ، و آقای رئیسی رئیس جمهور است ، و بیش از هفت رئیس جمهور قبل از او توسط مردم مورد سال و سال قرار می گیرند. بنابراین ، اشخاص حقیقی یا حقوقی یا جریانات سیاسی ، به بهانه کمک به پیروزی رئیس جمهور منتخب ، حق ندارند انتظار داشته باشند امروز وی در کابینه شرکت کند. این نوع سهمیه چیز معقولی نیست و منافع ملی کشور را تأمین نمی کند. کابینه یک شرکت سهامی نیست.

بیشتر بخوانید  رونمایی از توله های مهراب قاسم خانی

رئوفیان افزود: البته اگر احزاب و جریانات تصور می كنند افرادی را می شناسند كه این توانایی ها را دارند و اگر در سمت خود باشند ، می توانند در اجرای برنامه ها و وعده های رئیس جمهور منتخب موثر و كمك كنند ، می توانند لیست و این مردم. وی افزود: “اما فقط بدون ایجاد فشار و تنگ كردن زمینه برای رئیس جمهور ، پیشنهاد و معرفی كنید ، تا زمانی كه وی احساس فشار كند كه چنین چیزی به نفع كشور نیست.

وی افزود: البته به نظر من رئیس جمهور منتخب به این رفتار توجه نخواهد كرد و بر اساس شایسته سالاری خود و معیارهایی كه در نظر دارد تصمیمی اتخاذ می كند ، در غیر این صورت در آینده شرایط بسیار دشوارتری خواهیم داشت سال ها. “

27215

دیدگاهتان را بنویسید