توافق نامه بین بنیاد مستضعفان و روس ها برای همکاری اقتصادی



به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی بنیاد مستضعفان ، سید پرویز فتح در حاشیه هیئتی از استان آستاراخان روسیه و دیدار با سفیر روسیه در ایران و استاندار استان گفت: مذاکرات بین بنیاد مستضعفان و کارمندان آستاراخان ، روسیه. پس از مذاکرات ، هیئتی از این استان به دعوت بنیاد مستضعفین با حضور فرماندار آستاراخان ، که از نزدیکان آقای پوتین است ، به تهران سفر کردند.

رئیس بنیاد نابرابر گفت که در این بازدید مذاکرات نهایی برای امضای تفاهم نامه بین بنیاد نابرابر و هیئت نمایندگی از روسیه انجام شد و این تفاهم نامه بین رهبران بنیاد و عالی تعاملات بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در مذاکرات تصمیم بر این شد که یک پروتکل جامع بین بنیاد مستضعفان و کارمندان آستاراخان تدوین شود و سپس پروتکل به امضای مقامات هر دو کشور رسیده و آماده تعاملات بین بنیاد محافظت نشده و کارکنان این سازمان شود. استان بلافاصله تأمین می شود “

فتح با بیان اینکه این گفتگوها در چارچوب تعاملات رسمی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه انجام شده است ، افزود: با توجه به پتانسیل فراوان دو کشور ، اراده هر دو کشور تقویت همکاری ها و همکاری های تجاری و اقتصادی است. “توافق نامه های مختلف ، از جمله کریدور شمال-جنوب ، به امضای رهبران دو کشور می تواند منافع هر دو کشور را تضمین کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد لوتوس در آستاراخان روسیه برای افزایش حضور ایران در منطقه گفت: در این گفتگوها ظرفیت کشورها در حمل و نقل ، امکانات بندری و فرصت های تجاری بود کشاورزی و کشاورزی. “جلسه بعدی قرار بود در استان گیلان و در شهر رشت برگزار شود.

بیشتر بخوانید  بیانیه ایران ، ترکیه و روسیه در مورد روند صلح سوریه

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان بندر شهید رجایی در زمینه تخلیه و بارگیری و به دلیل حضور در بندر چابهار از امکانات بی نظیری برخوردار است و همچنین توانایی دریانوردی در دریای خزر ، امکانات راه آهن را دارد. ، و غیره ، فرصت های خوب در این زمینه حمل و نقل کالا است.

به گفته فتح ، در این مذاکرات تصمیم گرفته شد تا از ظرفیت معادل انتقال 2 میلیون تن کالا از شمال به جنوب و برگشت برای شروع تعاملات حمل و نقل استفاده شود که در مراحل بعدی می تواند تا 5 میلیون تن باشد. تن و سپس به 20 میلیون تن افزایش می یابد.

ایگور بابوشکین ، فرماندار آستاراخان با تشکر از کارمندان بنیاد مستضعفان برای دعوت هیئت روسی به تهران و بررسی توسعه همکاری های مشترک گفت: در حال حاضر استان آستراخان روسیه همکاری خوبی با شرکت های تجاری و اقتصادی ایران دارد و اکنون در این استان کار می کند. شرکت هایی با سرمایه ایرانی ، و علاوه بر این ، اتاق بازرگانی ایران و یک بانک ایرانی در این استان فعالیت می کنند.

فرماندار آستاراخان روسیه افزود: مذاکرات بین دو کشور در زمینه همکاری های کشاورزی ، صنایع مبدل و کشتی سازی و موارد مشابه انجام شده است و خوشبختانه چشم انداز خوبی برای توسعه همکاری های مشترک وجود دارد.

وی روحیه عمل گرایانه رئیس بنیاد مستضعفان را ستود و گفت: من از روحیه عملگرا رئیس بنیاد فقرا در توسعه روابط متقابل و کار تیمی بین دو کشور تشکر می کنم ، زیرا تصمیم گرفته شد تصمیم کوتاه شود تصمیم گیری و عملیاتی “

بیشتر بخوانید  اولین عکس نصفه نیمه همسر نفیسه روشن غوغا کرد

دیدگاهتان را بنویسید