توافقات ایران با کشورهای دوست حاصل تحولات دیپلماسی است



به گزارش سلام نوح به نقل از انتخابات، رئیس جمهور با اشاره به استقبال مسئولان کشورهای دوست منطقه ای و فرامنطقه ای از دستاوردهای ایران در حوزه دانش بنیان، از مسئولان دستگاه های ذی صلاح در این زمینه خواست تا برای صادرات ضروری ایران برنامه ریزی کنند. محصولات دانش بنیان به این کشورها.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به سختی ها و چالش های کار اجرایی گفت: راه خدمت به مردم آسان نیست و سختی های زیادی دارد. در عین حال دشمن سعی می کند با ایجاد موانع، مسیر را دشوارتر کند، اما مرد میدان باید با روحیه قوی، توکل و توکل بر خدا قدم بردارد.

رئیس جمهور گفت: پیشرفت امور کشور منوط به تصمیمات و رویه های به موقع، تخصصی، مقتدرانه و ارزشمند است و هرگونه ضعف در انجام مسئولیت ها موجب وقفه در کار و تاخیر در رسیدن به نتیجه مطلوب می شود.

بر این اساس رئیسی به همه همکاران دولت یادآور شد: در هر کجا که به مردم خدمت می کنند، یقین دارند که برای پیشرفت کشور کاری لازم است، با توکل به خدا و بدون تردید آن را با جدیت و قوی انجام دهند.

رئیس جمهور در بخش دوم سخنان خود با اشاره به ظرفیت های حوزه مبتنی بر دانش در کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه تولید در این حوزه، گفت: همه روسای جمهوری که در روزهای اخیر به ایران سفر کرده اند. ماه ها، ایرانی ها

بر این اساس رئیسی به مسئولان این حوزه تاکید کرد که بنا به درخواست سران کشورهای دوست در منطقه و فراتر از آن، اقدامات لازم برای صادرات محصولات دانش بنیان کشورهایمان به این کشورها را با جدیت اجرا کنند.

بیشتر بخوانید  برنامه عراق برای آماده سازی بستر مذاکره ایران و عربستان

رئیس جمهور با اشاره به توافقات صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست، این توافقات را حاصل تغییر دیپلماسی در یک سال گذشته دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اجرای همه اسناد و توافقات تلاش خواهد کرد.

رئیسی در آخرین بخش از سخنان خود بر لزوم رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی در راستای تحقق انتصاب سال اشاره کرد و از دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه خواست تا بر اساس این جهت گیری دولتی گام بردارند. سعی کنید مشکلات را به طور جدی حل کنید. آقای رئیسی در این خصوص تاکید کرد که هیچ واحد تولیدی به هیچ عنوان و به هر بهانه ای تعطیل نشود و یا روند کاری آن مختل شود.

لینک کوتاه لینک را کپی کنید

دیدگاهتان را بنویسید