توازن قدرت خوب یا بد؟


گروه سیاسی فارستوجه داشته باشید: مهدی فضائلی: تعداد کمی پدیده وجود دارد که کاملاً خوب یا بد باشند.

پدیده های خوب یا بد و مثبت یا منفی تابعی از پیامدها و پیامدهای آنها هستند.

این روزها و با در نظر گرفتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری در 19 ژوئن و انتخاب قاطع آقای رئیسی توسط مردم و همچنین شرایط مجلس یازدهم و سرانجام انتخاب آقای محسنی ایجی به عنوان رئیس قوه قضائیه ، برخی تحلیلگران از مفهوم “نیروی یک دست” استفاده می کنند.

نویسنده این سطور ترجیح می دهد از کلمه “هماهنگی و نظم نیروها” به جای کلمه “یکنواختی” استفاده کند ، زیرا اگرچه اصول تفکر حاکم بر نیروهای فعلی معمول است ، اما روندها و سلیقه ها چنین نیستند و طیف متنوعی را شامل می شوند . به طور خاص ، “این واقعیت که دولت در کشور ما از سازوکار حزبی پیروی نمی کند ، بنابراین اتفاق افتاده است بسیاری از نمایندگان با یک لیست ، به عنوان مثال” مجلس یا شوراهای اسلامی در شهر راهی پیدا کرده اند ، در عمل اختلاف زیادی با یکدیگر دارند ، یا دارند!

با این توضیح ، اکنون این س isال مطرح می شود که آیا هماهنگی بی سابقه یا بی سابقه ای که اکنون صورت گرفته ، پیشرفت مثبتی تلقی می شود یا خیر؟

هماهنگی اساساً برای امر حاکمیت کشور یک “امر مثبت” است.

هماهنگی نیروها در سطح کلان از چالش ها و اصطکاکات مضر جلوگیری می کند ، فرصت های بیشتری ایجاد می کند ، هم افزایی ها را حداقل در سیاست های کلان و استراتژیک افزایش می دهد ، همدلی و زبان مشترک را تقویت می کند ، اعتماد بین نیروها سو and تفاهم را افزایش می دهد و به حداقل می رساند. همه اینها کمک می کند تا تصمیمات کشور نرم و روان و در یک زمینه نرمتر باشد.

بیشتر بخوانید  افزایش رکورد ۸کیلویی دختر ۱۷ ساله ایران در وزنه برداری بزرگسالان جهان

در عین حال ، این هماهنگی می تواند استقلال نیروها را کاهش داده و از مسئولیت های ذاتی آنها غافل شود ، نقاط ضعف دیگری را نادیده بگیرد و سایر عقاید و سلایق مفید را از بین ببرد یا نادیده بگیرد.

با كاهش پیامدهای مثبت و منفی هماهنگی و همسویی نیروها می توان نتیجه گرفت كه عواقب هماهنگی و شدت آنها شدیدتر است ، به طوری كه این هماهنگی می تواند فرصتی بسیار ارزشمند برای كشور باشد ، به شرط آنكه مردم و کشوری که نتایج مثبتی دارد اگر تأثیرات مثبت آن تحت الشعاع عواقب منفی احتمالی قرار گیرد ، می تواند سودآوری داشته باشد و به تهدید تبدیل شود.

فراموش نکنیم که سطح بالای هماهنگی ایجاد شده بین دولت اصلاحات ، مجلس ششم و شورای شهر تهران و کلانشهرهای دیگر در دوم ژوئن و بین دولت آقای روحانی و مجلس دهم و شورای شهر تهران و برخی کلانشهرها در دولت دوازدهم اما مردم نه تنها از این امر بهره زیادی نبردند ، بلکه اثرات مضر آن را نیز مشاهده کردند!

این مرحله فرصتی است و یک آزمون تاریخی از جریان انقلابی برای ارائه تجربه ای درخشان و افتخارآمیز از خدمت به مردم با تأثیرگذاری آن تا بتوانند بار دیگر طعم شیرین حکومت جهادی را در دهان خود احساس کنند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید