تهیه یک سند راهبردی برای مجلات رشد ، سازگار با توسعه انتشارات دانشجویی



به گزارش خبرنگار دانشگاه و گروه آموزش و پرورش ایرنا حسن ملکی روز سه شنبه در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش ، وی افزود: “مهمترین اقدامات سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی شامل مواردی برای تغییر روشهای برنامه ریزی درسی است. ، تغییر در کاربردهای فن آوری. “یک تغییر در کتابهای درسی و یک تغییر در انتشارات وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر روش های برنامه ریزی درسی ، ایجاد الگوی توحیدی طبیعت گرایی در برنامه درسی ، تهیه دستورالعمل هایی برای اثربخشی آموزش و یادگیری و برنامه درسی جدید در دوره پیش دبستانی مورد توجه قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد برنامه های تحول در استفاده از فناوری اظهار داشت: تجهیزات و آماده سازی شبکه ملی رشد ، تولید محتوای الکترونیکی تعاملی ، برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی و برگزاری رشد بین المللی جشنواره فیلم از جمله کارهایی است که در این زمینه انجام می شود.

ملکی یادآور شد: تغییرات مهمی در نشریات دانشجویی ایجاد شده و تهیه سند راهبردی برای مجلات رشد ، تولید مجلات رشد در چندرسانه ای و برگزاری انتقادات و جلسات تخصصی مجلات رشد با مشارکت کارشناسان استانی و ادارات آموزش و پرورش است در نظر گرفته شده.

وی ادامه داد: همچنین نصب کدهای دسترسی سریع در کتاب های درسی ، استفاده از محتوای تعدادی از کتاب های درسی ، درج آموزه های انقلاب اسلامی در کتاب های درسی و ایجاد محتوای آموزش از راه دور ، از جمله اقدامات انجام شده در تکامل کتاب های درسی است. “ای.

بیشتر بخوانید  Black Open در راه است

رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی درباره فعالیت های برنامه ریزی شده برای سال تحصیلی آینده گفت: در این راستا بر تهیه کتاب های درسی یا کد دسترسی سریع به کد QR تأکید شد که در آن برنامه ریزی و تعیین هدف ، آموزش و ارائه محتوا و تولید نتایج بدست آمده.

ملکی ادامه داد: برنامه ریزی و تعیین اهداف تعیین تعداد و عنوان کتاب های مورد بحث که از این تعداد 252 کتاب درسی مدارس ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه اول و 125 عنوان کتاب فنی و حرفه ای تألیف می شود.

وی افزود: تعداد کدهای موجود در هر عنوان کتاب برای کتاب های مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه با توجه به تعداد دروس و برای کتب فنی و حرفه ای با توجه به تعداد ماژول ها تعیین می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش معرفی کدها و چاپ کتاب ها را اقداماتی در زمینه برنامه ریزی و تعیین اهداف می داند.

ملکی در خصوص تهیه و تولید محتوا افزود: کدگذاری استانداردهای فنی ، هنری ، محتوایی و فرهنگی کدها و تعیین نوع محتوای پیوست شده به هر کد مانند فیلم ، صوت ، موشن گرافیک ، پادکست ، انیمیشن ، واقعیت افزوده و تشکیل کمیته های ارزیابی ، حسابرسی و اعتبار بخشی از این اقدامات.

وی با توجه به تهیه و تولید محتوای مورد نیاز هر کد ، خاطرنشان کرد: محتوای شبکه رشد ، محتوای تولید شده در بازار ، محصولات م ofسسات و م institutionsسسات ، برگزاری جشنواره تولید محتوای جدید در این زمینه مورد توجه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید  ریزش قیمت دلار و یورو 29 دی 1400

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین دستورالعمل هایی برای استفاده از رمزنگاری ، ایجاد فیلم های آموزشی برای معلمان ، دانش آموزان و والدین و اطلاعات از طریق رسانه ها برای آموزش و انتشار تدوین شده است.

وی در پایان خطاب به مدیران کل استانهای ملکی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتشار ، اطلاع رسانی و بهبود فرصت های معلمان و والدین و همچنین تشویق معلمان و دانش آموزان برای استفاده بهتر از مطالب تولید شده از طریق مسابقات و مدرسه جشنواره ها در حومه باید توجه داشته باشید.

وی گفت: شناسایی مناطق و دانش آموزان محروم از فضای مجازی و اقدام برای جبران خسارت با ارائه مطالب در شبکه های روستایی و ارائه آن به معلم کلاس از طریق DVD بسیار حائز اهمیت است.

سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش امروز با حضور وزیر ، معاونین و مدیران ستادی و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش استانها و روسای بیش از 726 منطقه آموزشی و شورای معاونین استان ها تختخواب اداره ها در اردوگاه فرهنگی آموزشی شهید باهنر در تهران آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید