مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تهران وارد سومین سال خشکسالی شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، اولین جلسه پاسخگویی آب (پژوهش آب) با حضور احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و دبیر سازمان مسئولیت اجتماعی شهر تهران برگزار شد. کارکنان، معاونین آبفای تهران به همت معاون عمرانی استانداری تهران، معاونت پیشگیری و کاهش خطرات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

کمپین آب حرکتی است که هدف آن فرهنگ سازی برای عبور از بحران کم آبی با اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی است و با هماهنگی و همکاری شرکت آبفای تهران و شهرداری تهران اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این جلسه اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی به دنبال تحقق توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است و طبق اسناد قبلی دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شهر تهران موظف به همکاری در بحران کمبود آب او این را به ویژه می داند. در عین حال باید از ظرفیت مشارکت شهروندان، سازمان ها و بنگاه ها استفاده شود. این موضوع تنها با محوریت شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی شهر که مدیریت و تصمیم‌گیری می‌کند قابل اجراست.

احمدی صدر افزود: بنابراین این کمپین با محوریت دبیرخانه مسئولیت اجتماعی می تواند با استفاده از ظرفیت های سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهرستان و باشگاه داوطلبان اجتماعی تهران در سه ماه حساس تابستان امسال در سه ماهه امسال برنامه ریزی و فعالیت کند. بخش های اطلاع رسانی و تبلیغات، افزایش آگاهی و آموزش و فرهنگ سازی به آرامی

اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه کمبود آب در سفره های زیرزمینی مشکلات زیادی از جمله فرونشست زمین را به همراه داشته است، افزود: فرونشست زمین در دشت های شهریار رباط کریم و اسلامشهر کم آبی کرده اند تا 10 سال آینده آب به شهر تهران تبدیل می شود و باید برای عبور از این بحران چاره اندیشی کرد.

بیشتر بخوانید  ویدیو تماشایی از انجام حرکات ورزش رزمی توسط حیوانات

وی افزود: بر اساس طبقه بندی، زلزله خطر اصلی برای شهر تهران است اما متاسفانه در حال حاضر بحران آب جزو خطرات اولیه شهر تهران محسوب می شود.
سلیمی افزود: اولین پیامد کم آبی و فرونشست زمین، تاثیر آن بر شریان های حیاتی مانند آب، برق و مخابرات است. باید به فکر تقویت شریان های حیاتی باشیم و بر اساس مصوبه هیأت وزیران، وزارت نیرو و سایر نهادها موظف هستند برای تقویت عروق حیاتی اقداماتی انجام دهند.

وی با استقبال از کمپین آب افزود: هدف از این کمپین فرهنگ سازی و ترویج اصلاح الگوی مصرف، تشکیل تیم های نظارت بر مصرف آب در سازمان ها و ایجاد تسهیلات برای احداث تصفیه خانه ها و تاسیسات آب شهری است.

همچنین در این جلسه دو تن از مدیران سازمان منابع آب استان تهران نیز وضعیت بحرانی کم آبی و افزایش سرانه مصرف آب را برجسته کردند. به گفته آنها با مصرف سه میلیارد و 700 میلیون لیتر آب به رکورد جدیدی در تهران دست یافتیم که برای عبور از این شرایط بحرانی نیاز به همکاری مردم و مشارکت شهروندان دارد.

شنیده ها حاکی از آن است که تهران دومین سال خشکسالی را پشت سر می گذارد و با کمترین ذخایر آبی وارد سومین سال خشکسالی می شود و از این رو موضوع فرهنگ سازی مقابله با خشکسالی و بحران آب را نباید محدود به تابستان و متفاوت کرد. ابعاد راهکارهای مقابله با این بحران از جمله باید استانداردسازی تاسیسات آبی در ساخت و ساز و جلوگیری از هدر رفت آب در آبیاری مناطق سبز را مد نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید  کاروان استقلال راهی اهواز شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *