مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تهران دومین شهر آلوده جهان!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



زمان 5 کلانشهر در شرایط ناسالم
میانگین کیفیت هوای پایتخت در ظهر دیروز 201 و در شرایط بسیار ناسالم و آلاینده شاخص ذرات کمتر از 10 میکرون است. میانگین کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته 153 و در شرایط ناسالم برای همه است. مرکز ملی تغییر اقلیم و تغییرات اقلیمی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: روز یکشنبه سه کلانشهر ناسالم برای اقشار آسیب پذیر، یک کلانشهر ناسالم برای همه گروه ها، یک شهر بسیار ناسالم، دو کلانشهر واجد شرایط و یک کلانشهر وجود دارد. وضعیت خطرناک بر اساس گزارش مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان هوای کلانشهرهای اصفهان، کرج و مشهد با شاخص‌های 132، 144 و 105 در شرایط ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر و تهران با شاخص 155 ناسالم برای همه قرار دارند. یعنی گروه و اراک بسیار ناسالم هستند. همچنین هوای کلانشهرهای شیراز و تبریز با شاخص 88 و 66 و کلانشهرهای اهواز با شاخص 396 در شرایط خطرناک است.
روز شنبه هوای تبریز، مشهد و شیراز به ترتیب با شاخص های قابل قبول 63، 90 و 87، تهران و کرج با متریک های 123 و 113 در شرایط ناسالم برای گروه های آسیب پذیر، اراکو با 163 ناسالم برای همه گروه ها و اهواز با 249 در شرایط ناسالم قرار دارند. وضعیت این است که او بسیار ناسالم بود.
شاخص آلودگی هوا تا 50 سبز و تمیز، بین 51 تا 100 زرد و قابل قبول، 101 تا 150 نارنجی و ناسالم برای گروه های آسیب پذیر، 151 تا 200 قرمز و ناسالم، 201 تا 300 بنفش و بسیار ناسالم، بیش از 300 است. خطرناک.
ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون نسبت به ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون بزرگتر و کمتر به دستگاه تنفسی تحتانی وارد می شوند و خطر کمی کمتر دارند، اما در غلظت های بالا و بالاتر از حد مجاز می توانند مشکلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی ایجاد کنند. دنبال کردن.
در هوای بسیار ناسالم که با رنگ بنفش نشان داده می شود و عدد AKI بین 201 تا 300 است، احتمال بروز عوارض جدی برای سلامت افراد جامعه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  فیلم تصادف جاده اهواز خرمشهر

به دنبال احقاق حقوق مکتسبه ایران از رودخانه مرزی ارس
دادستان کشور در نامه ای به وزیر نیرو دستور ادامه اعمال حقوق مکتسبه ایران بر رودخانه مرزی ارس را صادر کرد.
به گزارش «انتخاب»، محمدجعفر منتظری در نامه ای به علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در خصوص انتشار ریزگردها در مناطق غرب و جنوب، دستور رسیدگی مستمر و جدی به موضوع استیفای حقوق ایران از رودخانه ارس را صادر کرد. وی در این نامه با تاکید بر اقدامات دولت ترکیه در بالادست رودخانه مرزی ارس تصریح کرد: اقدام ترکیه با احداث چندین سد در بالادست رودخانه مرزی ارس و ایجاد در نقطه صفر مرزی باعث کاهش رودخانه و مسدود شدن تمامی راه ها و گذرگاه ها می شود. . روان آب در منطقه و در نتیجه انتشار ریزگردها از غرب و جنوب کشور. دادستان کشور همچنین در این نامه تصریح کرد: لازم است دستگاه های ذی صلاح از جمله وزارت نیرو و امور خارجه به صورت مستمر و جدی با موضوع استیفای حقوق مکتسبه ایران بر رودخانه مرزی ارس برای شهادت خسارت های جبران ناپذیر برخورد کنند. اقتصاد و کشاورزی و آبزیان و شرب هموطنان عزیز در پایین دست زندگی نکنیم. دستور داد اقدامات مذکور رعایت شود و مراتب به دادسرا ابلاغ شود.

تداوم آلودگی هوا
رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور چهار اخطاریه در روزهای اخیر در خصوص افزایش گرد و غبار در کشور و تهران، از تداوم آلودگی هوای پایتخت تا روز دوشنبه (18 اردیبهشت) خبر داد.
صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، افزود: شهرهای واقع در مرکز کشور طی سه روز آینده با گرد و غبار مواجه خواهند شد. زمین گردو در شهرهای جنوب غرب و غرب کشور از روز سه شنبه (20 اردیبهشت) دوباره تشدید می شود. ضیائیان با تاکید بر اینکه استانداری تهران از تاخیر در اطلاع رسانی علت تعطیلی دیرهنگام مدارس به دلیل آلودگی هوا خبر داد، خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسی طی روزهای اخیر چهار اخطار داده است؛ اما در این راستا، سازمان هواشناسی استان تهران 4 اخطاریه صادر کرده است. یکی از آنها توسط اداره کل هواشناسی تهران در تاریخ 15 اردیبهشت ماه صادر شد. این اداره کل روز گذشته اخطار زرد صادر کرد. ستاد سازمان هواشناسی نیز دو اخطاریه هواشناسی صادر کرد که یکی نارنجی و دیگری زرد است که این اخطارها در سایت هواشناسی نیز موجود است. وی گفت: از نظر هواشناسی، گرد و غبار فقط دید ما را به 3500 کاهش داده است. در سراسر کشور 2000 متر دید بسیار ضعیف داریم اما در تهران موضوعی که آلودگی را افزایش می دهد افزایش آلاینده ها در هوای تهران است. در نتیجه شاخص کیفیت هوا افزایش می یابد و از نظر «دید» میزان گرد و غبار در محدوده هشدار زرد قرار می گیرد.
وی در دومین بخش از سخنان وی بابیان اینکه ریزگردهای تهران منشأ داخلی و خارجی دارد، گفت: بخش زیادی از گرد و غبار پایتخت داخلی و بخشی خارجی است. ریزگردها هم اکنون در برخی استان های کشور از دو کانون مجزا در حال افزایش است. یکی از کانون های داخلی است که بخش هایی از کشور را تحت تاثیر قرار داده و باد شدیدی داریم.
ضیائیان افزود: امروز (۱۸ اردیبهشت) همچنان در اکثر نقاط کشور گرد و خاک وجود دارد. از روز سه شنبه (19 اردیبهشت) استان های غربی کشور درگیر گرد و غبار ناشی از منابع خارجی می شود.
اعلام وضعیت اضطراری ناشی از آلودگی هوای پایتخت از سوی وزارت بهداشت
رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: از روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از وزارت بهداشت وضعیت فوق العاده اعلام کرد، اما متاسفانه تصمیم تشکیل جلسه به تعویق افتاد.”
دکتر عباس شاهسونی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شاخص کنونی هوای پایتخت در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد، اظهار کرد: روز شنبه 15 اردیبهشت ماه، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از وزارت بهداشت اعلام وضعیت اضطراری برای روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه، اما متاسفانه جلسه روز یکشنبه ساعت 8 صبح تشکیل شد که با وجود اعلام وضعیت اضطراری ما خیلی دیر بود.
شاهسونی در خصوص پیش بینی هوای روزهای آینده اظهار کرد: هوا همچنان بسیار ناسالم و در عین حال ناسالم برای همه گروه ها خواهد بود. اما احتمالاً از شدت آن کاسته خواهد شد. وی افزود: بر اساس دستورالعمل های توصیه شده، بیماران مبتلا به بیماری های ریوی و قلبی، سالمندان و کودکان از خانه خارج نشوند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز باید از فعالیت های طولانی و شدید و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  آگهی عجیب «جذب خانم‌ها برای زندگی چند همسری» در فضای مجازی / عکس -

۴۱ هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند
رئیس مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییرات اقلیمی با بیان اینکه سالانه ۸ میلیون مرگ زودرس در جهان و ۴۱ هزار نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا می‌میرند، بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده از انرژی‌های پاک اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به شعار امسال روز جهانی سلامت با عنوان «سیاره ما، سلامت ما» و نامه ای در روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت با عنوان «نقش مردم، مسئولان، مردم» در دستیابی به انرژی پاک.» : عوامل محیطی تأثیر مستقیمی بر سلامت تمامی ساکنان کره زمین دارد و در صورت نامطلوب بودن این تأثیرات، ایفای نقش مؤثر افراد در جامعه را با مشکل مواجه می کند.
محسنی بندپی نفت، گاز و زغال سنگ را به عنوان سوخت های فسیلی اصلی اعلام کرد و افزود: احتراق این سوخت ها منجر به تولید گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن، مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، متان و ذرات معلق می شود که منابع اصلی هوا. آلودگی.” شهید بهشتی، استاد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از مرگ 8 میلیون نفر در جهان و 41 هزار نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ زودرس در جهان خبر داد و به سمت کاهش سوخت های فسیلی حرکت می کند. مصرف و توسعه زیرساخت های انرژی پاک

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *