تهران در شرایط اضطراری قرار گرفت



آنچه دیگران می خوانند:

طی چند روز گذشته تهران روزهایی را با آلودگی هوا تجربه کرده است و این روند متاسفانه همچنان ادامه دارد. اکنون افزایش شاخص آلودگی احتمالا امروز توسط کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار می شود.

میانگین شاخص آلودگی هوای تهران اکنون به عدد 151 رسیده و در وضعیت «ناسالم» قرار دارد و البته امروز برخی از مناطق تهران با شاخص آلودگی هوای بسیار خطرناکی مواجه هستند، مانند منطقه 19 که در «آن» دارای شاخص 220 است. وضعیت بسیار ناسالم است.

شاخص هوای تهران در روز گذشته 154 بود.

در صورت تداوم این شرایط آلودگی هوا، این احتمال وجود دارد که بعدازظهر امروز جلسه «کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» در محل استانداری تشکیل و مصوبات و تصمیماتی در خصوص تعطیلی شهر در روز شنبه اتخاذ شود.

هشدار زرد آلودگی هوای تهران

همچنین سازمان هواشناسی کشور نسبت به «پایداری جو و آلودگی هوا» در سه شهر اراک، کرج و تهران هشدار «زرد» صادر کرده است.

سازمان هواشناسی کشور در خصوص خطر «رکود هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی» از امروز پنجشنبه 26 تا دوشنبه 21 آذرماه در سه شهر اراک، کرج و تهران هشدار زرد آلودگی سطحی را صادر کرد.

افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا به سطوح ناسالم برای گروه های حساس و اگر منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد کنترل نشود، برای همه ناسالم است. گروه ها.

بیشتر بخوانید  جشن تکلیف نوه قالیباف | نوه قالیباف به سن تکلیف رسید

در این راستا سازمان هواشناسی کشور مدیریت بهینه مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی را توصیه کرد. (ایسنا)

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید