مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تنگه تامرادی ایاسوج: آدرس تصاویر و دیدنی ها

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تنگه تامرادی ناب ترین نقطه کهکیلویه و بویراحمد است

کشور زیبای ما ایران یکی از کشورهایی است که از نظر انواع جاذبه های طبیعی بسیار غنی است و در گوشه چشممان نمونه های زیبایی از قدرت خداوند را می بینیم. جنگل ها، دریاها، کوه ها، دشت ها، آبشارها، بیابان ها و غیره. از جمله زیبایی هایی است که هر گردشگر عاشق طبیعت را دعوت می کند. یکی از استان های ایران که طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیزی دارد استان کهگیلویه و بویراحمد است که هر جاذبه طبیعی را که تصور کنید می توانید در آن پیدا کنید. یکی از شهرهای این استان که در زیبایی آن نقش بسیار زیبایی دارد شهر یاسویی است که مرکز این استان نیز می باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از راحت ترین و جذاب ترین مناطق یاسویی، تنگ تامرادی و موضوعات مرتبط با آن مانند موقعیت جغرافیایی تنگ تامرادی، دیدنی ها و تفریحات تنگ تامرادی، آب و هوای تنگ تامرادی، بهترین سفر در زمان به تانگ آشنا کنیم. تامرادی تجهیزات مورد نیاز برای سفر به تنگ تامرادی مسیر دسترسی به تنگ تامرادی و نحوه اقامت در تنگ تامرادی توضیحاتی را خواهیم داد پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تنگ تامرادی یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی ایران است که ویژگی های شگفت انگیزی دارد. تنگه‌ها جاذبه‌هایی هستند که از دریاهای معمولی که دیده‌ایم باریک‌تر هستند، اما ویژگی‌های مشترکی با دریاها دارند. این دریا در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران تبدیل شده است و هر فردی به طبیعت مراجعه می کند. تنگ تامرادی به قدری زیبا و جذاب است که فقط دیدن آن از نزدیک کافی است تا عاشقش شوید و بخواهید بارها و بارها به آن سفر کنید.


تنگه تامرادی

این دریا همه چیزهایی را که یک جاذبه طبیعی باید داشته باشد، آبشارهای مرتفع، استخرهای طبیعی زیبا، آب زلال و سرد، غارهای شگفت انگیز، صخره های مرتفع و دیدنی و بسیاری ویژگی های جادویی دیگر دارد، در حالی که تنگه تامرادی پیشینه تاریخی دارد و مکان های در نظر گرفته شده چند هزار ساله است. قدیمی در ایران جنگ ارتش ایران به فرماندهی آری برزن با ارتش اسکندر مقدونی که در دوره هخامنشیان رخ داد، از وقایع تاریخی است که در این مکان رخ داده است.

بیشتر بخوانید  وکیل مهاجرت کیست ؟ چه خدماتی را وکیل مهاجرت انجام میدهد؟

موقعیت جغرافیایی تنگ تامرادی

تنگ تامرادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان یاسویی و در حوالی روستای حسین آباد واقع شده است. فاصله این تنگه تا شهر یاسویی زیاد نیست و با گذر از چند راه و کمی پیاده روی می توان به تنگه تامراد رسید که اوج زیبایی و شکوه است. این تنگه در مناطق کوهستانی قرار دارد که راه رسیدن به آن زیبایی های بسیاری دارد.

ویژگی های جذاب و سرگرمی نزدیک Tamradija

تنگ تامرادی دره ای است که شگفتی های زیادی دارد و انواع و اقسام جاذبه ها را در خود جای داده است. از غارها، برکه ها و آب های سرد گرفته تا صخره ها، جنگل ها و آبشارها به یکی از جذاب ترین مناطق برای سفرهای طبیعت گردی تبدیل شده است. دیوارهای این تنگه بسیار بلند است و باد و باران هزاران سال است که آنها را شکل داده و شبیه امروزی کرده است. آبشارهای متعددی در دریای تامرادی وجود دارد که ارتفاع آنها متفاوت است و تاکنون تعداد کمی از آنها پیدا شده است، زیرا دسترسی به برخی از مناطق دریا بسیار دشوار است و بدون تجهیزات حرفه ای و پیشرفته نمی توان از سطح خاصی فراتر رفت.
در قسمت هایی از تنگه حوضچه هایی با شکل طبیعی وجود دارد که آب در آن جمع می شود و علاوه بر منظره بسیار زیبایی که ایجاد کرده، زمینی را برای شنا و استحمام در این مکان فراهم کرده است. علاوه بر ویژگی های طبیعی که تنگ تامرادی دارد، امکان بازآفرینی نیز وجود دارد، مانند:


تصویر دریای تامرادی یاسوج


شنا در دریای تامرادی: یکی از دلایل محبوبیت آب تامرادی زلال و سرد بودن آن است و به آب بدن شگفت انگیز جان می دهد. صخره های مرتفع اطراف تنگه مانع از ورود نور خورشید به داخل آب می شود که باعث خنک شدن آب می شود.

دیوارهای باریک تامرادی: یکی دیگر از جاذبه های دریای تامرادی به صخره های آن می رسد، جایی که دیوارهای باریک بلند جلوی تابش مستقیم آفتاب را گرفته و در روزهای گرم سال سرمای بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد. البته بالا رفتن از این صخره ها نیاز به تجهیزات کافی و آگاهی از اصول صخره نوردی دارد، بنابراین اگر این اصول را نمی دانید از بالا رفتن از صخره خودداری کنید.

استخرهای عمیق تامرادی پر از آب: برکه های طبیعی تنگه تامرادی مملو از باران یا آبی است که از دریا می گذرد و آب موجود در آنها بسیار هیجان انگیز است، زیرا این آب شفاف و عمیق است و عمق آن در برخی نقاط نسبتا زیاد است، گردشگران به این برکه ها علاقه مند هستند. . تعداد زیادی از آنها وجود دارد.

غارهای طبیعی تنگ تامرادی: در برخی نقاط گردنه تامرادی غارهایی وجود دارد که به صورت طبیعی شکل گرفته و بسیار دیدنی هستند. فضای داخلی این غارهای کوچک و بزرگ مملو از خزه و گیاهان دیگر است و منظره بی نظیری را ایجاد کرده است.

آبشارهای باریک تامرادی: یکی دیگر از جاذبه های تامرادی آبشارهای کوچک و بزرگ آن است که در نقاط مختلف پراکنده شده اند. ارتفاع این آبشارها از 8 متر است و یکی از بلندترین آنها 50 متر ارتفاع دارد که در قسمتی قرار دارد که به راحتی نمی توان به آن نزدیک شد اما از جاده قابل مشاهده است.

از مناظر اطراف، پیک نیک و عکاسی در تنگ تامرادی لذت ببرید: در مسیر یاسویا به سمت دریای تامرادی زیبایی های بی پایانی را خواهید دید که چشمانتان از دیدنشان خسته نمی شود. منظره کوهستانی، درختان زیبا، گلهای رنگارنگ، آفتاب بر روی گیاهان یاشیر، شنیدن پژواک زیبای پرندگان و صدای آرامش بخش آب و… گوشه ای از زیبایی بسیار باریک تامرادی هستند. استراحت و پیک نیک در دریای تامرادی و عکاسی از مناظر رویایی این منطقه یکی از تفریحات مفرح سفر به این دریا است.

بیشتر بخوانید  جنگل پسند کجاست؟ عکس + آدرس و هر آنچه که باید قبل از حرکت بدانید


تنگه تامرادی کجاست؟

زمان تنگ تامرادی

تنگ تامرادی به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی دارای آب و هوای سردی است، به طوری که در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان بسیار سرد و بارانی است. آب آن نیز بسته به فصل گرم و سرد است. . از دلایل سردی دریای تامرادی می توان به موقعیت کوهستانی این دریا در میان صخره های مرتفع و وجود آب زیاد اشاره کرد.

بهترین زمان برای بازدید از تنگ تامرادی

همانطور که گفته شد تنگ تامرادی به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی آب و هوای بسیار سردی دارد، بنابراین بهترین زمان برای سفر به این منطقه از اواسط بهار تا اواسط تابستان است که هوا عالی و مطبوع و واقعاً برای تفریح ​​و سرگرمی مناسب است. گشت و گذار در Is. برعکس، هوا در پاییز و زمستان بسیار سرد است و این هوای سرد، بارندگی شدید و یخبندان، سفر به این منطقه و لذت بردن از زیبایی های آن را غیرممکن می کند.

وسایل مورد نیاز برای سفر به تنگ تامرادی

برای سفر به تنگ تامرادی، مانند سفر به هر مکان تفریحی دیگری، چیزهایی مانند کفش ضد آب و پیاده روی، کلاه و عینک آفتابی، ضد آفتاب، لباس گرم، لباس اضافی، لباس زیر، چادر مسافرتی، پتو، کیسه خواب، برق، بانک همراه داشته باشید. کیسه روز، کارت شناسایی، کیسه زباله و غیره.


جاده دسترسی به تنگ تامرادی

برای رسیدن به تنگ تامرادی ابتدا باید به یاسویی بروید سپس از طریق جاده یاسویی به بابا میدان رفته و پس از طی حدود 25 کیلومتر به سپیدارا برسید. وقتی حدود 10 کیلومتر در مسیر جاده سپیدار رانندگی کنید به مسیر باریک تامرادی می رسید. وارد این مسیر شوید و بعد از دیدن اولین آبشار ماشین خود را پارک کنید و برای یک طبیعت گردی فوق العاده آماده شوید. زیبایی مسیر باریک، کوهستانی بودن و جاده پر پیچ و خم آن اولین جاذبه های این سفر است.

بیشتر بخوانید  بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی


آب و هوا و اسکان در تنگه تامرادی یاسویی

نحوه اقامت در تنگ تامرادی

تنگ تامرادی مکانی بسیار مناسب برای یک سفر یک روزه است، می توانید وسایل مورد نیاز را جمع آوری کنید، به تنگ تامرادی بروید، از زیبایی های این منطقه لذت ببرید و قبل از تاریک شدن هوا آنجا را ترک کنید. اما اگر تصمیم به گذراندن شب دارید، این مکان مکان های خوبی برای کمپینگ و کمپینگ دارد، در صورت داشتن وسایل لازم می توانید شبی زیبا و فراموش نشدنی را در این منطقه زیبا سپری کنید.
فقط در نظر داشته باشید که فقط در فصل بهار و تابستان در این منطقه می توانید شب را در این منطقه سپری کنید زیرا هوای تامرادی در پاییز و زمستان بسیار سرد است و امکان شب مانی وجود ندارد. علاوه بر این در ابتدای مسیر باریک کمپ هایی وجود دارد و گردشگران می توانند در آنها اقامت و استراحت کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *