تنها 18 روز تا پایان مهلت ارسال فیلم برای اسکار باقی مانده است



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، کرواسی، ارمنستان، گواتمالا و اسلواکی جدیدترین کشورهایی هستند که فیلم منتخب خود را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار 95 ارسال کردند.

کرواسی با فیلم “مکان امن” ساخته لوراج لروتیک که برنده جایزه بهترین فیلم اول جشنواره لوکارنو و همچنین بهترین فیلم و بازیگر جشنواره سارایوو، فیلمبرداری ارمنستان با مستند “طلوع هاله” شد. ساخته اینا شاهاکیان، گواتمالا با فیلم «جاسوس سکوت» به کارگردانی «انس تاراسنا» و اسلواکی با فیلم «قربانی» ساخته مایکل بالااسکا که در جشنواره فیلم ونیز ارائه شده بود، وارد رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شدند. .

آخرین مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشوری برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2023، 3 اکتبر 2022 (11 اکتبر 1401) است و کمیته‌های اسکار کشور می‌توانند نماینده رسمی سینمای خود را در آکادمی اسکار اعلام کنند. تاریخ. تاکنون نزدیک به 40 کشور نمایندگان خود را برای اسکار اعلام کرده اند و باید دید کمیته فیلمبرداری ایران در مورد کدام فیلم برای اسکار 2023 تصمیم می گیرد.

فهرست نامزدهای اولیه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شامل 15 فیلم در 21 دسامبر 2022 (30 آذر) و 5 نامزد نهایی در 24 ژانویه 2023 (4 بهمن) اعلام می‌شود.

نود و پنجمین دوره جوایز اسکار در تاریخ 12 مارس 2023 (21 مارس) در سالن دالبی تئاتر هالیوود برگزار می شود.

بیشتر بخوانید  سلطانی فر: المپیک میزبان بهترین ورزشکاران خواهد بود - اخبار ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید