تنها چند موضوع برای تصمیم گیری واشنگتن باقی مانده است



مرندی همچنین توضیح داد: تاریخ اوباما را به خاطر تحریم های حداکثری فشار جنایی، ترامپ را به دلیل تشدید آنها و بایدن را به خاطر ادامه سیاست ترامپ به یاد بیاورد. اما همه آنها شکست خورده اند و از آنجایی که رژیم های ناتو در رویارویی خود با روسیه و چین ضعیف هستند، بهتر است هزینه ها را کاهش دهند و توافق را بپذیرند.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

مرندی در خصوص این فرصت برای غرب گفت: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها تصمیم درستی بگیرند، احتمال زنده شدن بورژوا در چند روز آینده بسیار زیاد است. ایرانی ها هرگز ضرب الاجل آمریکایی ها را جدی نخواهند گرفت. ما مجموعه ضرب‌الاجل‌ها را درک می‌کنیم، وی در پاسخ به این سوال که مهلت‌های موهوم غربی‌ها مبنی بر اینکه در صورت عدم توافق بر سر این دور از مذاکرات، توافق هسته‌ای ایران را از سال 2015 به پایان می‌رسانند، گفت. بله، ایران به کار خود ادامه داد. طبق معمول نادیده گرفتم و هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: برای ایران توافق خوب مهم است نه هر توافقی و ایران برای رسیدن به یک توافق خوب عجله دارد، زیرا تحریم های ظالمانه و غیرانسانی آمریکایی ها و اروپایی ها علیه زنان و کودکان است. در افغانستان، یمن، سوریه و ونزوئلا انجام دهید. آنها مردم عادی را هدف قرار می دهند، بنابراین ایرانی ها خواهان رفع هر چه سریعتر تحریم ها هستند. اما ایران این اشتباه را مرتکب نمی شود که تحت فشار تجارت بدی انجام دهد. بنابراین اگر آمریکایی ها و اروپایی ها مفاد یک توافق خوب را بپذیرند، توافق حاصل می شود، در غیر این صورت لفاظی های واشنگتن تغییری در وضعیت وین و میز مذاکره نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  خبر ویژه وزیر کار برای یارانه‌بگیران/ این گروه یارانه ۶۰۰ هزار تومانی دریافت کردند

وی در ادامه گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آغاز کننده تحریم های وحشیانه بود و ترامپ آنها را برمی گرداند و تاریخ اوباما را به عنوان فردی که مرتکب جنایت علیه بشریت و مردم عادی شده بود به یاد می آورد. : زمانی که ترامپ به قدرت رسید، با وجود توافق هسته ای آن تحریم ها را مجدداً اعمال کرد و آنها را تشدید کرد. واضح است که مردم جان خود را از دست داده‌اند، خانواده‌ها آسیب دیده‌اند و این هدف بوده است و بایدن همراه با اروپایی‌ها که صحبت می‌کنیم همچنان به اعمال تحریم‌های حداکثر فشار بر زنان و کودکان ادامه می‌دهد.

مرندی گفت: «اما آن (تحریم‌ها) شکست خورده است و مقامات آمریکایی، سیاستمداران عالی رتبه و سیاستمداران سابق همگی اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها تحت فشار حداکثری شکست خورده و ایرانی‌ها برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را پیش برده‌اند. آن را توسعه دادند. ایران برای جبران فشارها روابط خود را با کشورهایی مانند چین، روسیه، جنوب و کشورهای همسایه گسترش داده است و البته آمریکا و کشورهای اروپایی با مشکلات فزاینده ای روبه رو هستند و همانطور که دیدیم رئیس ناتو با ناتو مواجه است. با روسیه نشان داده است که مسائل با چین و همچنین مشکلاتی که در داخل ایالات متحده و اروپا می بینیم در حال افزایش است، به طوری که اگر ایالات متحده خواسته های یک توافق خوب را که برای دو طرف سودمند است بپذیرد هوشمند و واقع بین خواهد بود. .

سخت است که بگوییم، می‌تواند کاملاً نزدیک باشد، اما باز هم بستگی به این دارد که آیا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای برخی تصمیم‌گیری‌ها و همچنین مسائلی که حل شده‌اند، آماده هستند یا خیر، و فقط چند موضوع وجود دارد که باید حل شود. تصمیم گرفت، “او گفت. در واشنگتن

بیشتر بخوانید  کوار، پلی که ساسانیان به یادگار مانده اند

دیدگاهتان را بنویسید