تنها راه زیبا سازی پوست برای آقایان



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: سخت و خشن چیزی است که پوست مردان مدت‌ها به آن توصیف می‌شود، با این حال، در عصری که کلیشه‌های جنسیتی در حال کاهش است، هیچ‌کس به ایده‌های قدیمی در مورد مردانگی اهمیت نمی‌دهد، پوست صرف نظر از جنسیت شایسته مراقبت و توجه است. باید درست باشد، مخصوصاً در عصر مدرن که افزایش دما، افزایش آلودگی های محیطی، روزهای سخت و طاقت فرسا با تغذیه نامناسب باعث آسیب شدید به سلامت داخلی و خارجی بدن می شود. به همین منظور در این مقاله شما را با روش های مراقبت از پوست مردان آشنا می کنیم.

متخصصان پوست معتقدند هرچقدر هم که خوب لباس بپوشید، موهایتان چقدر مرتب و زیبا باشد و چقدر سالم باشد، اگر پوست رنگ پریده و چروکیده ای داشته باشید، نمی توانید بهترین و جذاب ترین باشید. علاوه بر این، هدف از استفاده از محصولات مراقبت از پوست مردان فقط جوان ماندن نیست. با به کارگیری اصول اولیه می توان از سرطان کشنده پوست پیشگیری کرد.

ساده ترین راه: از ضد آفتاب استفاده کنید

برای آقایانی که حوصله استفاده از محصولات مختلف را ندارند یک توصیه بسیار ساده داریم: استفاده از کرم های ضد آفتاب. از آنجایی که 90 درصد از سرطان های کشنده پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید است، این می تواند زندگی شما را نجات دهد. بنابراین فواید استفاده از ضد آفتاب بسیار بیشتر از ایجاد ظاهری سالم و جذاب است.

علاوه بر این، نور خورشید ذرات پرانرژی به نام رادیکال‌های آزاد را ایجاد می‌کند که به سلول‌های پوست حمله کرده و کلاژن را از بین می‌برند و باعث آسیب به DNA سلولی می‌شوند که می‌تواند منجر به سرطان شود. کرم های ضد آفتاب باید حداقل SPF 30 داشته باشند. مردانی که پوست روشن تر دارند نسبت به مردان با پوست تیره به محافظت بیشتری در برابر آفتاب نیاز دارند.

بیشتر بخوانید  باخت میلیونی ژاپن از غیبت تماشاگران در بازی های المپیک

متخصصان پوست می گویند که رژیم مراقبت از پوست شما به ویژگی های فردی و نوع پوست شما بستگی دارد. هنگام انتخاب محصولات مورد نظر خود، ممکن است بخواهید محصولاتی را خریداری کنید که برای مردان ساخته شده اند. مواد تشکیل دهنده این محصولات معمولاً مشابه محصولات زنانه است. اما بافت آنها کمتر کرمی است، رایحه ها مردانه است و بسته بندی آنها مردانه تر است.

پوست را تمیز کنید

وقتی از سر کار به خانه برگشتید پوست خود را بشویید. همچنین برخی افراد می گویند که نباید هر روز صبح صورت خود را بشویید، زیرا شستن بیش از حد می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. ما سعی می کنیم هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم یک روز جدید را شروع کنیم، پس چرا اجازه ندهیم پوست از نو شروع شود؟ اجازه ندهید گرد و غبار و آلودگی در منافذ پوست شما بماند. متخصصان پوست می گویند که استفاده از یک پاک کننده با کف ملایم قبل از اصلاح صورت، چربی روی سطح پوست را کاهش می دهد. اگر پوست شما حساس نیست، گاهی اوقات می توانید از پاک کننده های لایه بردار استفاده کنید.

نکته مهم: اگر پوستتان چرب است، می توانید هر روز صبح صورت خود را با یک حوله گرم تمیز کنید. سپس مقداری آب سرد روی پوست خود بپاشید تا سرحال باشید.

مرطوب کننده بزنید

صورت مردان به دلیل قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید و استفاده از صابون های تند ممکن است خشک و ترک بخورد. یک راه حل ساده برای این مشکل استفاده روزانه از مرطوب کننده ها (به خصوص مرطوب کننده های دارای SPF) است.

یک ترفند ساده که استفاده از این کرم ها را به خاطر بسپارید این است که آنها را جلوی آینه حمام خود قرار دهید تا بعد از هر دوش گرفتن روی پوست خود بمالید. اگر کار انجام شده و پوست شما ترک خورده و خشک شده است، می توانید از شکر به عنوان پولیش کننده صورت در حمام استفاده کنید و سپس صورت خود را بشویید.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت طلا و سکه در ایران / پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا از قیمت‌ها

استفاده از شکر روی پوست نیز از رشد موهای درونی جلوگیری می کند. زنان معمولاً به جای شکر از اسکراب های مختلف پوست استفاده می کنند. بنابراین استفاده از شکر می تواند یک راه حل کاملا انحصاری و مردانه برای شما باشد!

به روش اصلاح خود فکر کنید

صورت آراسته و بدون مو یکی از مهم ترین ویژگی های سلامت و زیبایی در مردان است و ریش تراش و ریش تراش مناسب ابزاری برای این کار است. اما برای اصلاح صحیح و کامل و همچنین جلوگیری از صدمات ناخواسته در هنگام اصلاح با تیغ، پیش نیازهایی وجود دارد که در اینجا یک به یک توضیح داده شده است.

1. صورت خود را بشویید. برای این کار بهتر است از شوینده های بدون الکل استفاده کنید. بسیاری از آقایان این مرحله را انجام نمی دهند و بلافاصله سراغ اصلاح صورت می روند که به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد جوش و آسیب به پوست صورت می شود.

2. منافذ پوست را باز کنید. برای جلوگیری از صدمات و التهابات پوستی ناشی از تماس تیغ با صورت، قبل از شروع کار، صورت را با حوله یا دستمال گرم گرم کنید. اصلاح بعد از دوش آب گرم نیز توصیه می شود.

3. از فوم اصلاح استفاده کنید. برای حرکت آزادانه تیغ روی صورت، از فوم اصلاح صورت استفاده کنید.

4. تیغ را در جهت رویش موهای صورت حرکت دهید. برای جلوگیری از التهاب، هرگز در مرحله اول اصلاح، تیغ را برخلاف جهت رویش ریش حرکت ندهید. بهتر است اصلاح را از شقیقه ها شروع کنید و تیغ را به سمت بینی و چانه حرکت دهید. همچنین بهتر است تا حد امکان از کوتاه کردن موها در جهت مخالف رشد مو (بریدن با دست چپ) خودداری شود.

5. پوست گردن نسبت به لکه های صورت حساس تر است. به همین دلیل سعی کنید در مرحله آخر این نکته را اصلاح کنید. برای این کار کافی است سر خود را به عقب متمایل کنید و با کشیدن پوست اصلاح کنید.

بیشتر بخوانید  رشد نقدینگی باعث تورم 80 درصدی می شود / توصیه رئیس جمهور منتخب: کنترل نقدینگی به کنترل بانکی بستگی دارد - اخبار اقتصادی ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

6. استفاده از خمیر ریش، جدای از ضدعفونی کردن پوست، چربی و رطوبت را به پوست صورت برمی گرداند و لطافت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجایی که اصلاح نوعی لایه برداری است، پس اصلاح نیز حساس است، بنابراین به یاد داشته باشید که از افترشیو بدون الکل استفاده کنید.

از ماسک های خانگی استفاده کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای داشتن پوستی خوب استفاده از ماسک های خانگی است. اگر می خواهید از این ماسک ها استفاده کنید، با یک جستجوی ساده در اینترنت دستور تهیه انواع ماسک ها را پیدا خواهید کرد. برای مثال طرز تهیه ماسک خانگی را برای شما آورده ایم. این ماسک باعث درخشندگی پوست می شود.

عناصر:

روغن نارگیل (غذا و پاکسازی پوست): یک قاشق چایخوری

پودر قهوه (روشن کننده پوست): نصف فنجان

سفیده تخم مرغ (سفید و تنگ کننده منافذ پوست): یک عدد تخم مرغ بزرگ

عسل: 1 قاشق

آب لیموی تازه (روشن کننده پوست و کنترل چربی): یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا سفیده ها را با همزن بزنید سپس پودر قهوه، عسل، آبلیمو و روغن نارگیل را اضافه کنید، همه مواد را خوب مخلوط کنید و ماسک را روی صورت خود بمالید، بگذارید ده دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. پوست را با یک حوله نرم بشویید و خشک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید