مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تمرکز بر گام های کلیدی برای توافق نهایی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز : امروز و در ساعات گذشته تمرکز بیشتر رسانه ها بر درج اخبار توافق فعلی و رسیدن به خط پایان توافق است. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه مذاکرات وین همچنان ادامه دارد، گفت: تا حل و فصل همه مسائل مهم باقی مانده، تلاش مضاعف نیاز است. اکنون همه بر آخرین مراحل کلیدی تمرکز کرده اند.

خبر توافق ایران و آمریکا در برخی سایت ها و کانال های خبری به ویژه در فضای مجازی منتشر شد. دلیل انتشار این خبر به نقل از سخنان نماینده روسیه بود که در مرحله نهایی این توافق را اعلام کرد.

بر این اساس، خبر سفر رافائل گروسی رئیس سازمان هسته ای به ایران، خبر دیگری بود که البته ایران نیز آن را تایید کرد. خبر بعدی مربوط به شبکه 12 اسرائیل است که در این گزارش نوشت: ایران و قدرت های جهانی احتمالا تا یک تا دو هفته دیگر به توافق خواهند رسید. اما این توافق تا چه حد امکان پذیر است و آیا توافق واقعاً قابل اجرا است؟

اتحادیه اروپا: ما در مرحله نهایی هستیم، اما هنوز به توافق نرسیده ایم

انریکه مورا، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، که به نمایندگی از جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک است، پنجشنبه شب در توییتر نوشت که هنوز برخی از مسائل حل نشده در این زمینه وجود دارد. مذاکرات وین

بیشتر بخوانید  ریزش ۵۰ میلیونی فیدلیتی + قیمت جدید

ما در مرحله نهایی مذاکرات در وین هستیم [احیای] ما خوشحال هستیم. برخی مسائل هنوز باز است و موفقیت در چنین مذاکرات پیچیده هرگز تضمین نمی شود.

وی افزود: ما به عنوان تیم هماهنگی تمام تلاش خود را انجام می دهیم. اما قطعا هنوز وجود دارد [توافق] «ما نرسیدیم.

خطی‌بازاده: همه روی مراحل کلیدی نهایی تمرکز کرده‌اند

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اخبار منتشر شده در توییتر و شبکه های اجتماعی پنجشنبه شب مبنی بر اجتناب ناپذیر بودن توافق در وین واکنش نشان داد.

حاتب زاده در توییتر نوشت: «مذاکرات در وین همچنان ادامه دارد. خبرهای خوب اولیه جایگزین یک شغل خوب نیستند. هیچ کس نمی تواند بگوید توافق حاصل شده است، تا زمانی که همه مسائل مهم باقی مانده حل و فصل نشود، تلاش مضاعف لازم است. اکنون همه بر آخرین مراحل کلیدی تمرکز کرده اند.

منبع ایرانی: توافق وین مشروط به موارد باقی مانده است

در حالی که در روزهای اخیر به ویژه امروز پنجشنبه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی گمانه زنی های زیادی مبنی بر نزدیک بودن توافق وین به گوش می رسد، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی درباره پایان یافتن مذاکرات در وین توضیح داد: اصل این است که تا زمانی که همه چیز توافق نشود، هیچ چیز توافق نمی شود.» “برخی سوالات هنوز باقی است.

از جمله موضوعاتی که باید قبل از توافق حل و فصل شود، موضوعات اقدامات حفاظتی است که در سفر رافائل ماریان گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید  تخفیف کارمزد معاملات سهام ابلاغ شد

به گفته سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی روز شنبه برای دیدار با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر مقامات ایرانی به تهران می رود و سپس برای پاسخ به خبرنگاران به وین باز می گردد. سوالات

با توجه به سفر گروسی به تهران و همچنین منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی، توافقی که در وین قبل از حل مسائل باقی مانده – که سفر گروسی به تهران نیز در همین راستا است – جز گمانه زنی رسانه ای قابل تلقی نیست.

توافق ایران و آمریکا

انتشار عکس به یاد برخی از هیئت ها به معنای پایان مذاکرات نیست

ایسنا نوشت: یک منبع نزدیک به هیات ایرانی گفت که مذاکرات در وین همچنان ادامه دارد.

تبریک زودهنگام اروپایی ها و انتشار عکس هایی برای خاطرات برخی از هیئت های اروپایی در وین به معنای پایان مذاکرات نیست.

در مرحله نهایی توافق بین طرف های مذاکره، دو طرف بر سر حل و فصل باقی مانده و بحث در مورد مسائل امنیتی توافق کردند و در این چارچوب توافق شد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با مقامات کشورمان در شنبه.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *