تمرکز ایران بر حمایت از آرمان مردم فلسطین و تحقق کامل حقوق فلسطین



زهرا ارشادی ، معاون نماینده دائمی ایران در سازمان ملل ، روز چهارشنبه در شورای امنیت خاورمیانه درباره تحولات در خاورمیانه از جمله فلسطین گفت: “جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از آرمان عادلانه ملت فلسطین و اجرای کامل آن تأیید می کند. از حقوق غیر قابل جبران آنها “ماهیت تعیین سرنوشت آنها و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین در سراسر فلسطین پایتخت قدس شریف را اعلام می کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: از جلسه قبلی شورای امنیت ، وضعیت فلسطین به دلیل سیاست های غیرقانونی و اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل ، از جمله هتک حرمت به مسجد الاقصی ، مصادره ، تخریب و اشغال خانه های فلسطینی ها و کشته و زخمی شدن هزاران فلسطینی. “غرب و نوار غزه به شدت توسط نیروهای اشغالگر آسیب دیده است.

“به عنوان مثال ، فقط در جنگ وحشیانه و گسترده 11 روزه غزه در ماه مه 2021 ، نیروهای اسرائیلی 256 فلسطینی را از جمله 66 کودک و 40 زن ، از جمله 13 عضو خانواده ، از جمله یک کودک شش ماهه که ارشادی گفت: آنها در خانه خود آوار شدند.

معاون ایران در سازمان ملل افزود: بر اساس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ، حدود 2000 فلسطینی از جمله بیش از 600 کودک و 400 زن در حملات در غزه زخمی شده اند که برخی از آنها ممکن است برای همیشه زخمی شوند. “

وی افزود: علاوه بر این ، طبق گفته دبیرکل سازمان ملل متحد ، از اول آوریل 2020 تا 31 مارس 2021 ، نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل 21 فلسطینی را از جمله 6 پسر و یک هزار و 662 فلسطینی دیگر را از جمله 185 کودک (7 دختر و 178) کشتند. پسران) و 21 زن زخمی شدند.

سفیر و معاون نماینده ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل به نقض سیستماتیک و فاحش حقوق کودکان ادامه می دهد. براساس گزارش سالانه دبیرکل ، در سال 2020 سازمان ملل 1031 مورد نقض جدی علیه 340 کودک فلسطینی را ثبت کرده است ، از جمله کشته شدن 11 نفر ، زخمی شدن 324 نفر و بازداشت 361 نفر.

ارشادی افزود: همانطور که دبیرکل گزارش داد ، از اول آوریل 2020 تا 31 مارس 2021 ، 4450 فلسطینی از جمله 140 کودک ، 37 زن و 10 عضو شورای قانونگذاری فلسطین به عنوان زندانی در زندانهای اسرائیل در بازداشت بودند. در اقدامی وحشیانه در 8 ژوئیه 2021 ، سربازان اسرائیلی خانه یک زندانی فلسطینی به نام منتصر شلبی را با مواد منفجره تخریب کردند.

بیشتر بخوانید  سخنان عجیب بازیگر زن مشهور سینمای ایران در کالیفرنیا / فیلم

یک دیپلمات ارشد ایرانی سازمان ملل گفت: “علاوه بر این ، یکی از اقدامات غیرقانونی و وحشیانه رژیم اسرائیل مصادره و تخریب خانه های فلسطینیان است.” به گفته دبیرکل ، از اول آوریل 2020 تا 31 مارس 2021 ، مقامات اسرائیلی 1015 خانه فلسطینیان را تخریب کردند. این تخریب ها در ماه رمضان سال 2020 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 بیش از سه برابر افزایش یافته است. چنین اقداماتی منجر به آوارگی 1255 فلسطینی شد که اکثر آنها زن (296 نفر) و کودک بودند (شش نفر ، از جمله 305 دختر). در 7 ژوئیه 2021 ، رژیم اسرائیل برای پنجمین بار روستای فلسطینی حمص الفوکا را به طور کامل تخریب کرد.

وی گفت: رژیم اسرائیل در حمله 11 روزه خود به غزه در ماه مه 2021 بیش از 2300 واحد مسکونی را تخریب کرده است و طبق اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ، حدود 16،250 واحد مسکونی آسیب دیده است. امکانات بهداشتی و زیربنایی ، 58 مدرسه ، 9 بیمارستان و 19 مرکز بهداشتی نیز آسیب دید.

وی گفت: “البته ، با توجه به جنایات رژیم اسرائیل ، نباید محاصره غزه را که در سال 2007 تحمیل شد فراموش کنیم ، که به گفته دبیرکل ، حرکت مردم و کالاها به داخل و غزه را به شدت محدود می کند”. گفت: از جمله آزادی حرکت ، حق زندگی ، حق سلامتی ، حق داشتن یک زندگی آبرومند و حق غذا.

وی افزود: همچنین ، طبق گزارش کمیسیون ویژه بررسی تأثیر اقدامات اسرائیل بر حقوق بشر مردم فلسطین و سایر اعراب در سرزمین های اشغالی ، با تضعیف همه جنبه های زندگی اقتصادی و اجتماعی مناسب ، غزه یک جامعه کم درآمد با روابط صادراتی نسبتاً خوب. اقتصاد رو به رشد منطقه و جهان با اقتصادی عقب مانده و در حال فروپاشی سیستم خدمات اجتماعی آن را به زاغه نشینی تبدیل کرده است.

“محاصره غزه یک مجازات جمعی است ، همانطور که دبیرکل در گزارش خود درباره تأثیرات اقتصادی و اجتماعی اشغال اسرائیل بر وضعیت زندگی مردم فلسطین در سرزمینهای اشغالی فلسطین ، از جمله قدس شرقی و عرب جمعیت در جولان سوریه اشغالی. “و این توسط قوانین بین المللی ممنوع است. با این حال ، رژیم اسرائیل هنوز هم گاه به گاه به نوار غزه حمله می کند.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل یادآور شد: “البته این اقدامات فقط نمونه كوچكی از جنایات غیرانسانی و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان است كه نمونه هایی از جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت است و بنابراین مسئولیت بین المللی رژیم اسرائیل. دلیل ارتکاب چنین جنایات فجیعی باید به محاکمه کشانده شود.

بیشتر بخوانید  بایدن پوتین را یک بازنده در جنگ اوکراین خواند

وی تأکید کرد: ما همچنین باید به ادامه اقدامات بی ثبات کننده و ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل در منطقه اشاره کنیم ، نمونه بارز آن ادامه اشغال جولان سوریه و مناطقی از لبنان و همچنین ادامه نقض حاکمیت در تعارض آشکار با حقوق بین الملل ماده 2 منشور سازمان ملل است.

ارشادی گفت: “طبق تاریخ ، وقتی اعمال غیرقانونی مجازات نمی شوند ، تکرار می شوند”. دلیل اینکه رژیم اسرائیل با مصونیت کامل مرتکب چنین جنایاتی می شود این است که بیش از هفت دهه است که شورای امنیت در برابر تمام اقدامات غیرقانونی خود سکوت کرده و بی عملی طولانی و غیرقابل قبول آن باعث تشویق جدی رژیم شده است. ارتکاب جنایات بیشتر با وحشیانه تر است

“در عین حال ، روشن است که سکوت و بی عملی دهه های طولانی شورای امنیت در برابر چنین اقداماتی ، که نقض جدی صلح و امنیت بین المللی است ، به دلیل حمایت مداوم ایالات متحده از رژیم اسرائیل علیه هر کسی است شورا نمونه ای از استفاده از 44 حق وتو برای جلوگیری از تصویب پیش نویس قطعنامه ها علیه اسرائیل است که حتی در تاریخ آن بی سابقه است.

وی افزود: آخرین نمونه از این اقدامات اقدام ایالات متحده در مه 2021 برای جلوگیری از صدور حتی یک بیانیه مطبوعاتی ساده از شورای امنیت برای پایان بمباران اسرائیل در غزه است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: چنین حمایت های بی دریغ آمریکا از اسرائیل مغایر با حق ذاتی فلسطینیان مظلوم ، از جمله حق حیات ، عزت ، آزادی ، دفاع از خود ، تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین. “

وی تأكید كرد كه شورای امنیت باید به این روند غیر موجه و غیرقابل قبول خاتمه دهد و رژیم اسرائیل را وادار كند كه بلافاصله و كاملاً تمام جنایات خود علیه فلسطینیان را متوقف كند. رفع محاصره غیرقانونی و غیرانسانی نوار غزه. به اشغال تمام سرزمین های فلسطین ، بلندی های جولان اشغالی در سوریه و مناطق اشغالی لبنان پایان دهید و این رژیم را به دلیل ارتکاب بزرگترین جنایات بین المللی در دهه های گذشته مسئول بدانید.

“جمهوری اسلامی ایران تمام جنایات مرتكب شده توسط رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان با شدیدترین شرایط را محكوم می كند و بر حمایت خود از آرمان عادلانه ملت فلسطین و تحقق كامل کلیه حقوق مسلم آنها ، به ویژه حق ذاتی آنها برای خود تأكید می كند. “عزم راسخ” ، و گفت ایجاد یک کشور مستقل فلسطین در سراسر فلسطین ، پایتخت قدس شریف.

بیشتر بخوانید  راز دست‌های بدون انگشت در غارها | پژوهش ها به چه رسید؟

ارشادی همچنین سی و نهمین سالگرد ربودن سه نفر از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و یک روزنامه نگار ایرانی را که در ژوئیه 1982 در جریان اشغال بیروت توسط اسرائیل اسیر شدند ، جشن گرفت.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: گزارش های مختلفی وجود دارد مبنی بر اینکه بلافاصله پس از دستگیری در شمال بیروت که آن زمان توسط رژیم اسرائیل اشغال شد ، بلافاصله به ارتش اسرائیل تحویل داده شدند. علاوه بر این ، طبق بسیاری از شواهد ، از جمله اظهارات کسانی که در زندانهای اسرائیل بودند و بعداً آزاد شدند یا به زندان بازگشتند ، آنها هنوز زنده هستند و در اختیار رژیم اسرائیل هستند. با یادآوری مسئولیت سازمان ملل در تحقیق در مورد این جنایت ، ما خواستار کمک در بازگشت دیپلماتها و روزنامه نگاران ربوده شده به ایران هستیم.

ارشادی ادامه داد: در پایان ، نماینده رژیم اسرائیل امروز در سخنرانی خود بار دیگر ظلم نشان داد و دیگران را در منطقه و جهان به جلب توجه از جنایات فجیعی که همچنان مرتکب می شود ، متهم کرد.

معاون نماینده ایران در سازمان ملل گفت: “رژیم اسرائیل به جای پیشنهاد پرداختن به چالش های دیگران ، باید دست از کشتار و ریختن خون بردارد و از گسترش فعالیت های تروریستی خود در سراسر منطقه جلوگیری کند.”

وی افزود: اتهامات اسرائیل در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران کاملا پوچ ، بی ربط و بی اساس است و هدف آن سرپوش گذاشتن بر خطری است که سلاح های هسته ای رژیم برای منطقه و فراتر از آن ایجاد کرده است.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای از بین بردن این تهدید ، جامعه جهانی باید رژیم را مجبور به کنار کشیدن سلاح های هسته ای خود کند ، به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای بپیوندد و کلیه فعالیت ها و امکانات هسته ای خود را به حالت تعلیق درآورد. آژانس بین المللی انرژی اتمی.

معاون ایران در سازمان ملل تأکید کرد: “دیگر اتهامات نماینده رژیم اسرائیل فقط جعل و دروغ است.”

دیدگاهتان را بنویسید