تمرکز اتحادیه اروپا بر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم و ​​اصلاحات اقتصادی



رئیس شورای اروپا امروز (چهارشنبه) ابراز همدردی خود با نخست وزیر عراق برای حملات اخیر در بغداد و تأکید بر حمایت بروکسل از عراق در مبارزه با افراط گرایی و همچنین انتخابات آزاد و اصلاحات اقتصادی.

به نقل از اسپوتنیک ، چارلز میشل ، رئیس شورای اروپا در توییتی نوشت: “اتحادیه اروپا در کنار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در مقابله با چالش های امنیتی و مبارزه با افراط گرایی خشن است.” مشارکت ما در اینجا متوقف نمی شود. ما از عراق در برگزاری انتخابات آزاد و انجام اصلاحات اقتصادی حمایت می کنیم. مهاجرت یکی از زمینه های اصلی همکاری ما است.

روز دوشنبه یک حمله تروریستی در شهر صدر بغداد رخ داد. سرویس امنیتی عراق تأیید کرد که این انفجار توسط یک بمب گذار انتحاری و یک تروریست خاص انجام شده است. این سومین بمب گذاری در شهر صدر در بغداد در سال جاری است و دو حمله قبلی در ژانویه و ژوئن انجام شده است. در حمله تروریستی روز دوشنبه حداقل 30 نفر کشته و حدود 60 نفر دیگر زخمی شدند.

رئیس شورای اروپا همچنین نخست وزیر عراق را به اجرای توافق نامه دو جانبه در جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراخواند.

در همین حال ، نخست وزیر عراق در گفتگوی ویدیویی با رئیس پارلمان اروپا و گفتگوی تلفنی با همتای یونانی خود در مورد روابط عراق و کشورهای اروپایی از جمله یونان و راه های گسترش این روابط گفتگو کرد.

به گزارش خاورمیانه ، مصطفی الکاظمی علاوه بر همکاری با اتحادیه اروپا در مبارزه با فساد و پولشویی.

بیشتر بخوانید  پیشنهاد شریعت به رئیس جمهور برای اولین جلسه کابینه

نخست وزیر عراق تأکید کرد که رویکرد عراق به بهترین روابط استراتژیک با کشورهای اروپایی ، گسترش سطح همکاری اقتصادی و تجاری با شرکت های بزرگ اروپایی و استفاده از تجارب اروپایی در پیشرفت پس از جنگ و الگویی برای توسعه ، همانطور که بعد از جهان اتفاق افتاد جنگ دوم. جنگ دوم پدر مقید است.

وی خاطرنشان كرد كه عراق امیدوار است كه اتحادیه اروپا از اصلاحات دولت تحت كتاب سفید شامل چالش های مالی ، اقتصادی ، نهادی و عمده به دلیل وجود احزاب مختلف كه از آن رنج می برند حمایت كند.

از سوی دیگر ، رئیس پارلمان اروپا تلاش های خود را برای توسعه روابط با عراق و تلاش برای ایجاد یک مشارکت واقعی با عراق ابراز کرد و تأکید کرد که پارلمان اروپا از انتخابات آینده عراق در ماه اکتبر حمایت کرد.

وی با تمجید از نقش روزافزون عراق در منطقه ، خاطرنشان کرد: عراق پارلمان اصلی و شریک ارجح پارلمان اروپا در منطقه است.

در همین حال ، نخست وزیر یونان کیریاکوس متسوتاکیس با القدیمی تماس گرفت و عید غدیر را به وی تبریک گفت و به عراق نسبت به حمله تروریستی روز گذشته در بغداد تسلیت گفت. امنیت و ثبات در منطقه را اعلام می کند.

الکاظمی بر تعهد دولت عراق در تقویت روابط همکاری با یونان و همه کشورهای اروپایی در جهت منافع کشورهای دوست و صلح تأکید کرد.

نخست وزیر یونان از الكاظمی دعوت كرد تا برای هماهنگی بیشتر اقتصادی و همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف به یونان سفر كند.

بیشتر بخوانید  زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان (سهامی عام) اعلام شد

الکاظمی همچنین از دعوت همتای یونانی خود استقبال کرده و از وی دعوت کرد تا برای تقویت همکاری مشترک در جهت منافع دو ملت عراق و یونان و همه ملتهای منطقه به عراق سفر کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید