تمدید مکرر وعده افتتاح راه آهن یزد – اقلید / کارگران همچنان در حال کار هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه استان – نایر شفیع پور: مدت هاست که از یزد ، شیراز و اصفهان به عنوان مثلث توریستی ایران یاد می شود و از بدو تاسیس این برند ، تلاش برای تکمیل زیرساخت های گردشگری در این مثلث آغاز شده است ، اما بخش قابل توجهی از تلاش های بخش خصوصی از طریق مجتمع های میانی ، هتل ها و سایر نیاز دارد. حوزه گردشگری در حال تحقق است.

یکی از مهمترین پروژه های مصوب دولت در سفر رئیس جمهور وقت در سال 1390 ، پروژه راه آهن یزد-اگلید بود.

این پروژه نه تنها یک رویداد مهم برای استانهای یزد ، فارس و حتی اصفهان بود ، بلکه مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور را از طریق راه آهن به شمال شرقی کشور به عنوان راه آهن یزد-اگلید متصل کرد. مسیر راه آهن شیراز به مشهد را 320 کیلومتر کاهش داد. این به معنای کاهش چهار ساعته زمان سفر بین دو استان مهم و استراتژیک در زمینه گردشگری بود.

تجدید مکرر وعده افتتاح راه آهن یزد-اگلید / کارگران هنوز در حال کار هستند

این رویداد نه تنها برای گردشگری و مسافران ، بلکه برای فعالان صنعت و معدن نیز بسیار خوشایند بود و همه این عوامل باعث شد که هر روز تعداد افرادی که منتظر افتتاح این پروژه هستند افزایش یابد.

تقویم رویدادهای راه آهن یزد-اگلید

در سال 1390 اردوگاه ساختمانی خاتم‌الانبیاء (ج) وی همچنین به عنوان پیمانکار برای تخریب محل ساخت و ساز اقدام کرد و در آن زمان قول هایی برای اجرای کامل این پروژه در پنج سال ، در سال 2016 داده شد.

تغییر دولت اجرای این طرح را متوقف كرد و در یك مرحله تجهیزات نصب شده به مناطق دیگر كشور منتقل شد و عملاً هیچ صحبتی از اجرای پروژه راه آهن یزد-اگلید نبود.

بیشتر بخوانید  چرا امام حسین کشتی نجات معرفی شده است – ایران چطور

در پایان سال 2017 ، تحرکاتی در اجرای این پروژه آغاز شد ، اما از آنجا که سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه لازم را به موقع اختصاص نداد ، روند اجرای پروژه بسیار کند و اصطلاحاً لاک پشت بود.

در سال 1397 تحولات جدیدی رخ داد و از یک سو آزار و اذیت مسئولان استان یزد و از سوی دیگر مسئولان استان فارس باعث شد که این پروژه با جدیت بیشتری وارد فاز بهره برداری شود.

تجدید مکرر وعده افتتاح راه آهن یزد-اگلید / کارگران هنوز در حال کار هستند

در اواسط سال 1399 ، مدیرکل وقت راه آهن یزد در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این پروژه در دهه فجر امسال یا سرانجام در نوروز 1400 به بهره برداری می رسد.

رسانه ها همچنین گزارش دادند که مردم می توانند برای سفرهای خود از یزد به شیراز یا بالعکس بلیط قطار خریداری کنند و هیچ منبع منکر این موضوع نیست.

در ابتدای زمستان سال 1399 رشد فیزیکی این پروژه 82 درصد اعلام شد و این در حالی بود که طبق وعده های مسئولان استان یزد ، مردم منتظر بودند عملیات طی دو سال به اتمام برسد. ماه ها.

این افتتاح برای بازدید وزیر راه و شهرسازی به تعویق افتاد

آخرین روزهای اسفند 99 نیز فرا رسید ، اما خبری از افتتاح این پروژه عظیم نبود و مقاماتی که قول افتتاح راه آهن یزد – اقلید را تا دهه فجر داده بودند ، افتتاح وزیر راه و دیدار از استان یزد.

تجدید مکرر وعده افتتاح راه آهن یزد-اگلید / کارگران هنوز در حال کار هستند

وزیر راه و شهرسازی در تاریخ 7 ماه مه 1400 به استان یزد سفر کرد اما نه برای افتتاح بلکه برای بازدید از پروژه و در این بازدید استاندار یزد قول داد تا پایان ماه ژوئن راه آهن را افتتاح کند و اعلام کرد پروژه در سفر بعدی وزیر باز شود.

بیشتر بخوانید  فال ابجد امروز | خبرهای خوشی برات تو راهه! | از این نعمت خدا غافل نشو! + تفسیر دقیق

اکنون ماه ژوئن به پایان رسیده است و ما به اواخر ماه جولای نزدیک می شویم ، اما هنوز خبری از افتتاح این پروژه نیست.

خبرگزاری مهر وی این موضوع را با رئیس مجلس نمایندگان استان یزد ادامه داد.

قول جدید؛ افتتاح پروژه در پایان سال 1400

محمد صالح جوکار در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی گفت: قسمت قابل توجهی از این پروژه 270 کیلومتری ، یعنی. 245 کیلومتر ، در استان یزد و مابقی در منطقه حفاظت شده استان فارس محقق خواهد شد.

وی افزود: این خط آهن هم برای استان یزد و هم از استان فارس بسیار مهم است ، زیرا با بهره برداری از آن راهروی راه آهن جنوب-شمال شرقی تکمیل می شود.

وی ادامه داد: مسئولان و نمایندگان استان یزد پیگیری خوبی برای اجرا و تکمیل این پروژه داشتند و در 1400 اعتبار خوب برای این پروژه در نظر گرفته شد ، اما به دلیل بی کفایتی انجام شده در یک دوره زمانی ، این خط هرگز نمی تواند طبق برنامه یا حتی به آن نزدیک شوید.

نماینده مردم یزد و گریان وی در مجلس گفت: در مقطعی ریل ها به راه آهن شمال شرقی منتقل شدند تا پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد و نتیجه این شد كه قسمت قابل توجهی از اقدامات صورت گرفته در یزد از سال 1990 نیز تخریب شد.

تجدید مکرر وعده افتتاح راه آهن یزد-اگلید / کارگران هنوز در حال کار هستند

جوکار افزود: برخی از مسئولان قصد داشتند این پروژه را تا پایان تابستان امسال افتتاح کنند و در مورد آن صحبت کرده اند ، اما واقعیت این است که این پروژه تا پایان سال کار نخواهد کرد.

در یک مرحله ، ریل ها به راه آهن شمال شرقی منتقل شدند تا پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد و نتیجه این شد که بسیاری از کارهای انجام شده در یزد از سال 1990 از بین رفته است.

وی تاکید کرد: اما مردم باید مطمئن باشند که تلاش جدی برای تکمیل این پروژه در یزد وجود دارد و امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانیم افتتاح این پروژه را تا پایان شاهد باشیم از سال.”

بیشتر بخوانید  این خانم پیر و میانسال نسرین مقانلو است | بی تابی نسرین مقانلو بعد از جگر گوشه 26 ساله اش غوغا کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این ارتباط اظهار داشت: 4 تریلیون تن هزینه روزانه برای ساخت این مسیر ریلی هزینه شده است و ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا این پروژه در اسرع وقت انجام شود.

محسن صادقیان گفت: نرده ها در بیشتر این مسیر ساخته شده و سایر قسمت های پروژه از جمله ساخت ایستگاه نیز در حال تکمیل است.

وی یادآور شد: این خط ریلی از اهمیت بسیاری برخوردار است و پس از آبرسانی بزرگترین پروژه عمرانی در استان یزد است و با اتمام آن ظرفیت بارگیری سالانه 7 میلیون تن بار و 4 میلیون مسافر در این خط فراهم می شود.

اعتبار ناکافی و تأخیر در پرداخت دلیل تأخیر در افتتاحیه است

صادقیان همچنین دلیل تأخیر در اجرای این طرح را تخصیص اعتبار کافی و عدم پرداخت به موقع عنوان کرد.

تجدید مکرر وعده افتتاح راه آهن یزد-اگلید / کارگران هنوز در حال کار هستند

این خط ریلی مهم دارای ایستگاه های دو طبقه و مسافربری در استان یزد و تنها یک ایستگاه در اگلید در استان فارس است.

این پروژه به دلایل مختلف صنعتی ، معدنی و گردشگری توجیه اقتصادی بالایی دارد و مردم در هر دو استان منتظر راه اندازی آن هستند و امیدوارند که وعده افتتاح تا پایان سال 1400 تمدید نشود.

دیدگاهتان را بنویسید