تمدید رتبه اعتباری داخلی -BBB بیمه تعاون از سوی موسسه اعتبارسنجی برهان



به گزارش شمانیوز، اولین گزارش رتبه بندی اعتباری تعاونی بیمه در خرداد 1400 بود و از آنجایی که گزارش رتبه بندی بر اساس گزارش های مالی سالانه حسابرسی شده تا سال مالی 1398 تهیه می شد و اکنون گزارش های مالی در سال 1399 می باشد. همچنین موسسه اعتباری برهان گزارش اعتباری خود را به روز کرد و تغییراتی در ریسک مالی شرکت بیمه تعاون و سایر عوامل دخیل در تعیین رتبه اعتباری شرکت (مانند ریسک صنعت، رقابت پذیری موقعیت، عوامل کیفی و عوامل تعدیل کننده) ایجاد کرد. و گزارش رتبه بندی جدید را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، بررسی صورت‌های مالی سالانه منتهی به 30 اسفند ماه 1396 نشان می‌دهد که رتبه اعتباری شرکت دستخوش تغییرات و نوسانات عمده‌ای نشده و بر رتبه اعتباری تأثیرگذار است و حاصل همکاری شرکت بیمه تعاونی است. سال ، مطابق با سال گذشته، و بر این اساس رتبه اعتباری مانیتور مانند قبل -BBB خواهد بود.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که کفایت سرمایه برای پوشش ریسک بیمه، بازار، اعتبار، نقدینگی و به طور کلی ریسک عملیاتی شرکت بیمه تعاون افزایش یافته است.

همانطور که در روابط عمومی تعاونی بیمه آمده است، با توجه به ویژگی های خاص صنعت بیمه، لازم است بتوانند به تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه گذاران عمل کرده و به اصولی مانند پایداری در شرکت توجه کنند. تغییر محیط کسب و کار و تضمین تداوم ثروت مالی این امر ضروری است.

بیشتر بخوانید  بازداشت شدگان تا چهارشنبه از راهپیمایی های دشت آزادگان آزاد شدند

در کشورهای پیشرفته یکی از ابزارهای مهم سنجش توان مالی و توانایی شرکت بیمه در ایفای تعهدات خود در قبال بیمه گذاران و همچنین انتشار هرگونه اوراق بدهی و اتکایی، منوط به اخذ رتبه اعتباری است که نشان دهنده کمی و کیفی آن باشد. سطح شرکت بیمه است. زیرا نیاز به شفافیت مالی و اطلاعاتی برای شرکت بیمه و مشتریان و ذینفعان آن حائز اهمیت است و نشان می دهد که شرکت بیمه تا چه اندازه در شاخص های عملکرد خود اهمیت داشته است.

در این راستا شرکت تعاونی بیمه مطابق با رسالت سازمان مبنی بر تعالی سازمانی و بهبود مستمر فعالیت های شرکت با مشارکت در اعتبارسنجی موسسه برهان موفق به کسب رتبه اعتباری -BBB شد.

روابط عمومی تعاونی بیمه

دیدگاهتان را بنویسید