تمایل کشورهای حومه برای برقراری ارتباط با دمشق



رسانه های انگلیس از تمایل کشورهای حومه برای برقراری ارتباط با دولت سوریه خبر دادند.

به گزارش ایسنا ، كلاوی كورنیش ، خبرنگار فایننشال تایمز در بیروت ، در گزارشی نوشت كه كشورهای اروپایی در حال بررسی ایجاد روابط با سوریه هستند و تمایل این كشورهای كوچك برای برقراری ارتباط با دمشق بیانگر چالش پیش روی اروپا است.

در این گزارش آمده است: “كشورهای كوچك اروپایی هفته ها پس از انتخاب مجدد وی با دقت در حال آماده سازی روابط با رژیم رئیس جمهور سوریه هستند.” قبرس به سفارت جدیدی در دمشق منتقل شده است و صربستان سفیری را به دمشق می فرستد.

کورنیش گفت: “این گام های کوچکی است ، نه یک نقطه عطف ، و کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، به ویژه کشورهای قدرتمندی مانند آلمان و فرانسه بعید به نظر می رسد که از این الگو پیروی کنند.”

وی افزود: این اقدامات اگرچه کم است اما برای بلوک اروپا چالشی است که در نهایت با عادی سازی روابط با سوریه روبرو خواهد شد.

در همین حال ، لوری فوش ، تحلیلگر ارشد گروه بحران بین المللی ، گفت اقدامات انجام شده توسط دستگاه های جانبی اروپایی در حال تضعیف موقعیت اتحادیه اروپا است و رژیم سوریه به خوبی از چگونگی استفاده از فرصت آگاه است.

روزنامه مالی به نقل از نیکلاس بروتونوتاریوس ، کارشناس یونانی نوشت: یونان علاقه مند است در کشوری قرار بگیرد که پیشرفت آن به نفع منافع ملی ما باشد. از جمله بحران مهاجرت.

این گزارش می افزاید: “علی رغم 6.3 میلیون پناهنده سوری در ترکیه ، بعید است که یونان مایل به بازسازی سوریه باشد تا سوری های مقیم یونان و ترکیه بتوانند به کشور خود بازگردند. به جز آتن. ، دانمارک در آوریل اعلام کرد که دمشق و حومه آن برای بازگشت پناهندگان امن است.

بیشتر بخوانید  دارندگان واحدهای صندوق‌های پالایشی‌یکم و دارایکم بخوانند

این دیپلمات اروپایی همچنین تأکید کرد که اقدامات برای تعامل با دمشق محدود به کشورهایی است که در حاشیه سیاست ما در سوریه قرار دارند و فقط کشورهایی که با سوریه هم مرز هستند یا نگران حضور ترکیه هستند سعی می کنند کانالهای ارتباطی مستقیم را باز کنند. با دمشق. دارند.

“این تلاش ها نشان دهنده اختلاف نظر در بین اروپاییان است و علی رغم عدم تمایل اروپا برای تأمین بودجه عملیات بازسازی در سوریه ، چندین کشور برنامه هایی را تأمین می کنند که می تواند به عنوان بخشی از تلاش های بازسازی مانند بازسازی مدارس دیده شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید