تمام دستگاه های مشهد برای نوروز 1401 آماده باشند



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جقوبعلی نظری امروز در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که همه امور ما حول محور معنوی امام رضا (ع) تنظیم و می چرخد. ) «امیدوارم با تمهیدات انجام شده بتوانیم خدمتگزار خوبی برای زائران باشیم.

وی افزود: نوروز امسال با تراکم جمعیتی بیشتر از مسافران سال های گذشته مواجه خواهد شد و یکی از دلایل آن رفع محدودیت ها در دو سال گذشته است. مردم ما تشنه زیارت امام رضا (ع) هستند و ما وظیفه داریم در همه زمینه ها آماده باشیم. در استان به یک ستاد خدمات سفر با مسئولیت معاونت زیارتی و در مشهد به یک پایگاه سفر عملیاتی نیاز داریم که استانداری مشهد مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر آمادگی همه دستگاه ها در نوروز 1401 ادامه داد: در ماموریت خدمت رسانی به زائران خللی وارد نشود. لازم به ذکر است تمامی دستگاه ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این ماموریت مشارکت خواهند داشت. پایگاه عملیاتی خدمات مسافرتی در مشهد باید 24 ساعته باشد. به شهرداری مشهد هم پیشنهاد می کنم سازوکار 24 ساعته داشته باشد تا برای هر اقدام فوری به موقع آماده باشد.

نظری افزود: به هیچ وجه نباید در نوروز سال 1401 مشکل عرضه داشته باشیم، ستاد تنظیم بازار و ستاد ایمنی مواد غذایی باید بر اساس پیش بینی ها از این منظر به وضعیت نگاه کنند. یکی از مهم ترین مسائل، خرید کالا به ویژه در اطراف حرم رضوی است، بنابراین آرامش زائران در تهیه کالا لحاظ نمی شود. همچنین قیمت ها باید کنترل شود تا محدودیتی در مورد سفر زیارتی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  واریز یارانه امشب برای این افراد | یارانه مادران باردار و شیرده امشب واریز می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع مسافران عودت کننده از اهمیت بالایی برخوردار است. مسافرانی که به تدریج به مشهد می رسند نباید در بازگشت به چالش کشیده شوند. در صورت هماهنگی اتوبوس های بین شهری امروز اقداماتی انجام می شود.

نظری گفت: در کنار این موضوع باید به موضوع اسکان مسافران در مواقع ضروری نیز اشاره کرد چرا که اگر در زمان خاصی بحرانی پیش آمد باید این آمادگی وجود داشته باشد که کدام زائر در کدام مکان حضور داشته باشد. همچنین باید ظرفیت ها توسط همه بخش ها از جمله مردم و دولت بسیج شود.

وی بیان کرد: ستاد کرونای خراسان رضوی باید برای نوروز 1401 آمادگی 100 درصدی داشته باشد که خوشبختانه خراسان رضوی از قله ششم کوتاه کوتاه گذشت. امیدوارم نمودار روند صعودی داشته باشد و در پایان سال شاهد شرایط خوبی برای کرونری باشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید تصور کند که اگر در نوروز ناگهان شرایط قرمز شد، بتواند با آن مقابله کند. سایر دستگاه ها نیز شرایط را خوب و سفید فرض می کنند تا از تمام ظرفیت خود برای خدمت رسانی به زائران استفاده کنند.

نظری تصریح کرد: همچنین از تابلوی اطلاعات قبل و در طول سفر نهایت استفاده را ببرید. همچنین ستاد سلبریتی در این ایام فعال باشد تا در سال تحویل شاهد جلوه های نامناسب نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید