تمام جزئیات طرح ترافیک در سال 1401 منتشر شد


به گزارش سلام نو و به نقل از سایت شهرداری تهران، سرپرست معاونت کار سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهرداری تهران؛ اجرای طرح ترافیک تا زمان شیوع ویروس کرونا در سال 1401 از ساعت 7.30 الی 17 (با حرکت آزاد بعد از ساعت 14.30) اعلام شد.

عمار سعیدیان فر با بیان اینکه طرح ترافیک همزمان با ابتدای سال 1401 اجرا می شود، گفت: سازوکار اجرایی طرح مصوب ترافیک و کنترل آلودگی هوا از سال 1401 در راستای طرح ترافیک از سال 1400 بوده و تنها تفاوت نسبت به 1400 افزایش عوارض گمرکی در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

به گفته سرپرست معاونت کار سامانه‌های حمل‌ونقل و حوزه‌های ترافیکی شهرداری تهران؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ عوارض محدوده طرح ترافیک در سال 1401 نسبت به سال 1400 25 درصد افزایش یافت.

سعیدیان فر در تشریح نرخ پایه عوارض سال جدید گفت: نرخ پایه عوارض سال 1401 43 هزار و 800 تومان است که نسبت به سال 1400 افزایش 25 درصدی داشته است و در صورت تردد متقاضیان در محدوده طرح ترافیک ضریب محدوده تردد 1.5 و اگر آنها در منطقه کنترل آلودگی هوا حرکت می کنند، ضریب 0.75 محاسبه می شود. این در حالی است که در حوزه کنترل آلودگی هوا، هر شهروند دارای پلاک به شماره تهران 20 روز سهمیه فصلی رایگان دارد و در صورت انقضای آن سهمیه 20 روزه، عوارض دریافت می کند.

نحوه رزرو طرح ترافیک 1401

وی با بیان اینکه رزرو طرح ترافیک برای سال 1401 و همچنین سال 1400 از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می شود، گفت: افرادی که هر روز قصد ورود به طرح ترافیک را دارند باید تردد خود را رزرو کنند. “رزرو می تواند به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل انجام شود یا روزانه رزرو شود. و پس از بازگشت به منبع می توانند تا نیمه شب همان روز رزرو کنند، مشروط بر اینکه سهمیه تردد روزانه رعایت نشده باشد.

به گفته معاون بهره برداری سامانه های حمل و نقل و مناطق ترافیکی شهرداری تهران؛ بر اساس مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک تهران سقف ورود به طرح ترافیک 103 هزار دستگاه خودرو است.

سعیدیان فر در ادامه گفت: در صورتی که شهروندان ظرف 24 ساعت پس از ورود به طرح ترافیک رزرو نکنند، مبلغ 98 هزار و 550 تومان به بدهی عوارض در طرح ترافیک آنها در سامانه «تهران من» اضافه می شود.

بیشتر بخوانید  مردم نرم افزارهای بانکی را از این سایت دانلود کنند -

عوارض ترافیکی در حوزه طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

وی با تاکید بر اینکه اولین ورود و آخرین خروج خودرو ملاک محاسبه میزان عوارض پرداختی در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است، گفت: اگر خودرویی با معاینه فنی برتر بعد از ساعت 10 صبح وارد محدوده شود و قبل از آن از محدوده خارج شود. ساعت 16 مبلغ روزانه 321 هزار و 930 ریال در محدوده طرح ترافیک و روزانه 160 هزار و 965 ریال در حوزه کنترل آلودگی هوا.

سرپرست معاونت بهره برداری از سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهرداری تهران در ادامه عوارض خودروهای دارای معاینه فنی برتر را اینگونه تشریح کرد: در صورتی که خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 صبح و قبل از ساعت 16 از ساعت 16 وارد محدوده شود. در طرح ترافیک روزانه 229950 ریال و در حوزه کنترل آلودگی هوا روزانه 229 هزار و 950 ریال است.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 صبح وارد و بعد از ساعت 16 خارج شود باید در محدوده طرح ترافیک روزانه 689 هزار و 850 ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا روزانه 344 هزار و 925 ریال بپردازد.

اگر خودرویی با معاینه فنی برتر بعد از ساعت 10 صبح وارد شود و بعد از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید در محدوده طرح ترافیک روزانه 459 هزار و 900 ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا روزانه 229 هزار و 950 ریال بپردازد.

اگر خودرویی با معاینه فنی عالی پس از ساعت 10 صبح وارد محدوده شود و از آن خارج شود باید در محدوده طرح ترافیک روزانه 459 هزار و 900 ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا روزانه 229 هزار و 950 ریال بپردازد.

اگر خودرویی با معاینه فنی برتر بعد از ساعت 10 صبح وارد شود و قبل از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید در محدوده طرح ترافیک روزانه 321 هزار و 930 ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا روزانه 160 هزار و 965 ریال بپردازد.

بیشتر بخوانید  فیلم چاقو زدن به روحانی در کرج امروز ۱۴۰۱

همچنین اگر خودرویی با معاینه فنی برتر بعد از ساعت 16 وارد و خارج شود باید روزانه 459 هزار و 900 ریال در محدوده طرح ترافیک و روزانه 328 هزار و 500 ریال در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

عوارض خودروهای بدون معاینه فنی برتر بیشتر از خودروهای دارای معاینه فنی برتر است و عبارتند از:

همه چیز درباره طرح ترافیک 1401

تسهیلات برای ساکنان مناطق طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

سعیدیان فر با بیان اینکه ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک می توانند تا قبل از ساعت 9 صبح خروجی آزاد داشته باشند و بعد از ساعت 14.30 در صورت ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، ورودی رایگان داشته باشند، افزود: امکان تردد بین این 2 ساعت وجود دارد. با نصف قیمت شارژ می شود و آنها مجبور نیستند طرحی را رزرو کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: مستاجرین قرارداد اجاره خود و صاحبان سند مالکیت را به خدمات الکترونیک شهرداری تحویل دهند تا پس از تایید، سکونت آنها در مناطق دوگانه مشمول شود. افرادی که در حال حاضر از امتیاز مستاجران استفاده می کنند باید عوارض نوسازی، اتلاف ملک، بدهی سالانه عوارض خودرو و بدهی عوارض تردد را نیز بپردازند در غیر این صورت از این امتیاز برخوردار نخواهند شد.

جزئیات بسته های زمانی برای شهروندان

سرپرست معاونت مدیریت سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه بسته های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه با مبالغ مختلف برای شهروندان ارائه می شود، افزود: شهروندان می توانند بسته به نوع خودرو و معاینه فنی، پکیج مورد نظر را خریداری کنید.»

سعیدیان فر درباره قیمت پکیج خودروهای دارای معاینه فنی عادی توضیح داد: تعرفه بسته یک ماهه خودروهای دارای معاینه فنی عادی معادل یک میلیون و 110 هزار تن، بسته سه ماهه معادل سه میلیون و 140 است. هزار تن و بسته شش ماهه معادل پنج میلیون و 910 هزار تومان است.

وی درباره قیمت پکیج خودروهای دارای معاینه فنی برتر نیز گفت: تعرفه بسته یک ماهه برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر 776 هزار تومان، بسته سه ماهه معادل دو میلیون و 200 هزار تومان است. بسته شش ماهه معادل چهار میلیون و 136 تومان هزار تومان.

بیشتر بخوانید  ویروس لامبدا به تهران رسید؟ / علیرضا زالی پاسخ می‌دهد -

معاون مدیریت سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهردار تهران با بیان قیمت بسته خودروهای برقی و هیبریدی گفت: تعرفه بسته یک ماهه خودروهای برقی و هیبریدی 111 هزار تومان، بسته سه ماهه 314 هزار تومان است. تومان و بسته شش ماهه 591 هزار تومان است.

همه چیز درباره طرح ترافیک 1401

سهمیه 20 روز فصل آزاد معتبر است

سعیدیان فر با بیان اینکه طرح ترافیک روز پنجشنبه اجرا نمی شود و حوزه های دوگانه کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک از روز پنجشنبه به حوزه کنترل آلودگی هوا تبدیل می شود، افزود: محدوده کنترل آلودگی هوا نصف است. تعرفه در طرح ترافیک؛ اگر سهمیه 20 روزه تردد فصلی آنها تمام نشده باشد، می توانند به صورت رایگان وارد حوزه کنترل آلودگی هوا شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که شهروندان در سامانه «تهران من» ثبت نام کرده باشند، در هر فصل ۲۰ روز سهمیه تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا داشته باشند، این سهمیه برای محدوده طرح ترافیک نیست.

جزئیات طرح ترافیک و کارت خبرنگاران

معاون مدیریت سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهردار تهران درباره اعتبار سهمیه خبرنگاری «طرح ترافیک» گفت: تا زمانی که سهمیه طرح ترافیک 1401 خبرنگار اختصاص یابد، سهمیه آنها 1400 طرح ترافیکی است. معتبر است.

سعیدیان فر درباره نحوه تخصیص سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران متقاضی گفت: ابتدا خبرنگاران باید به همراه بارگذاری مدارک در سامانه «تهران من» به طور کامل ثبت نام کنند. زمان ثبت نام خبرنگاران 30 فروردین 1401 می باشد. همچنین بررسی مدارک و سپس تخصیص سهمیه تا 2 ماه بعد از اردیبهشت زمان می برد. البته اعطای کارت مطبوعاتی در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود.

به گفته وی؛ تا 20 آوریل، خبرنگارانی که برای بلیط مترو و اتوبوس اقدام می کنند نیز باید ثبت نام کنند.

سرپرست معاونت کار سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: ثبت نام خبرنگاران در سامانه «تهران من» به معنای تخصیص سهمیه نیست و در صورت تایید مدارک خبرنگاری باید در این سامانه مورد توجه قرار گیرد. رسانه ها به نقل از رسانه ها

بیشتر بخوانید:

شهرداری تهران فاقد هوش است

چرا ترافیک آیا تهران گره خورده است؟ / استاندار جواب می دهد

47231

دیدگاهتان را بنویسید