تمام آن 90٪ دانشجویان جهان را پذیرفته اند


نادیا زاکالوند: یادگیری آنلاین فرصت ها و چالش های بسیاری را برای دانشجویان فراهم می کند. قبل از شیوع ویروس کرونا ، فقط 20 درصد کشورها فقط در چند م educationalسسه آموزشی منابع آموزشی دیجیتال داشتند و تنها حدود 10 درصد کشورها قادر به ارائه آموزش دیجیتالی ایده آل برای دانشجویان خود بودند. با این حال ، طبق بانک جهانی ، هیچ کشوری از آموزش دیجیتال مناسب و برنامه درسی یکنواخت برای تمام مناطق کشور برخوردار نیست.

چندین مطالعه علمی فرصت ها و چالش های تغییر ماهیت یادگیری از سنتی به آنلاین را بررسی کرده و نشان داده است که اگرچه آموزش آنلاین فرصت های خوبی را برای دانش آموزان فراهم می کند ، اما با چالش هایی روبرو است که باید برطرف شوند.

چالش های آموزش آنلاین

1. عدم آمادگی برای آموزش آنلاین

چالش اصلی آموزش آنلاین پس از گسترش Quaid 19 عدم آمادگی برای یادگیری آنلاین است. اکثر کشورها تجربه کافی در این زمینه را نداشتند. در واقع ، منابع آموزشی در سطحی نبودند که بتواند به راحتی زمینه بازی برابر را برای همه دانش آموزان فراهم کند.

همچنین ، بیشتر معلمان هیچ تجربه تدریس آنلاین نداشته و حتی برخی از آنها فن آوری رایانه را فقط در سطح بسیار ابتدایی می دانستند.

برای رونق آموزش آنلاین ، آموزش باید منابع کافی برای دانشجویان آموزش الکترونیکی فراهم کند. همچنین ، کلیه م institutionsسسات و مراکز آموزشی باید در زمینه آموزش معلمان آموزش الکترونیکی با جدیدترین نرم افزار سرمایه گذاری کنند.

۲. کمبود تجهیزات یکنواخت در سراسر کشور

چالش دیگر آموزش آنلاین ، کمبود تجهیزات کافی از جمله اینترنت ، تبلت و کامپیوتر برای همه دانشجویان کشور است.

آموزش مجازی ایجاب می کند که همه مردم در سراسر کشور به اینترنت متصل باشند. البته امروزه در بیشتر کشورهای جهان ، جمعیت افرادی که از اینترنت و قابلیت های آن استفاده می کنند با جهش و تلاقی رو به افزایش است. اما بسیاری از شهرها و روستاهای کوچکتر در جهان وجود دارند که هنوز به اینترنت دسترسی ندارند. در واقع ، بیشتر روستاها در کشورهای کم درآمد از زیرساخت و خدمات اینترنتی کافی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید  ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی شد

علاوه بر این ، بیشتر دانش آموزان در مناطق روستایی یا دورافتاده نه تنها از فضای یادگیری خوبی برخوردار نیستند ، بلکه دسترسی کافی به فناوری و اینترنت ندارند.

سرعت اینترنت مسئله دیگری است. سرعت کم به طور مداوم ارتباط بین دانش آموزان و معلمان را مختل می کند و روند یادگیری را مختل می کند.

متأسفانه تاکنون هزاران دانش آموز در سراسر جهان به دلیل کمبود امکانات آموزشی آنلاین تحصیل را رها کرده اند.

در واقع ، قبل از انتظار یادگیری آنلاین و همچنین یادگیری سنتی ، باید زیرساخت های این روش آماده شود.

3. زمان یادگیری آنلاین دانش آموزان را کنترل کنید

این یکی دیگر از مشکلات یادگیری آنلاین است. بسیاری از دانشجویان از امکانات مناسب آموزش آنلاین در خانه برخوردار نیستند. بعضی اوقات به دلیل شرایط ناخوشایند خانه نمی توانند بدون هیچ مشکلی از این نوع آموزش استفاده کنند.

دانش آموزان در خانواده های دشوار معمولاً مدرسه را بهترین مکان برای دور ماندن از مشق شب و یادگیری می دانند. این دانش آموزان با تعطیلی مدارس و فرصتی برای ادامه تحصیل در فضای مجازی حتی از کمترین آرامش روحی محروم نمی شوند.

مسئله دیگری که یادگیری آنلاین خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد ، مدیریت زمان رایانه است. هنگامی که دانش آموزان به جای استفاده از روش سنتی به صورت آنلاین تحصیل می کنند ، دانش آموزان به دلیل استفاده بیش از حد از صفحه های رایانه دچار مشکلات جسمی و خستگی روحی می شوند.

تمام آن 90٪ دانشجویان جهان را پذیرفته اند

4. آموزش آنلاین دروس عملی

بعضی از دروس را نمی توان بصورت مجازی تدریس کرد. به عنوان مثال ، اگر دوره های خلبانی را بگذرانید ، هرگز با آموزش آنلاین نمی توانید خلبان خوبی شوید. درک تعدادی از متون پیچیده علمی نیز به کار آزمایشگاهی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  تشدید مجازات برای راننده متواری در تصادفات

5- احساس تنهایی می کنم

دانش آموزان معمولاً مهارت های مختلف را با همسالان خود می آموزند. اما این آموزش به این شکل در فضای مجازی ارائه نمی شود. بعلاوه ، از آنجا که فعل و انفعالات جسمی بین دانش آموزان و معلمان به حداقل می رسد ، این امر می تواند دانش آموزان را تنها و منزوی از دیگران کند.

البته با برگزاری کنفرانس ها و تعاملات رو در رو در فضای مجازی می توان تا حدودی از این جنبه منفی آموزش آنلاین کاسته شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش بازماندگان تحصیلات در طول تاج

کارنامه الکترونیکی دانش آموزان را دریافت کنید

فرصت های آموزش آنلاین

اگر کل زیرساخت های آموزشی آنلاین فراهم شود ، این نوع آموزش فرصت های خوبی را برای دانش آموزان فراهم می کند. این موارد شامل موارد زیر است:

1. انعطاف پذیری

دانش آموزان هنگام مطالعه در خانه نباید چندین ساعت کنار هم بنشینند و در عین حال نباید برنامه مشخصی داشته باشند.

۲. کاهش هزینه

هزینه ها پس انداز می شود زیرا دانشجویان مجبور نیستند به م toسسه آموزشی سفر کنند.

3. فرصت های دوست یابی در فضای مجازی

اگرچه تعاملات رو در رو بین دانش آموزان کاهش می یابد ، اما آنها ممکن است با افراد دیگر در فضای مجازی از کشورهای مختلف ملاقات کنند. در این صورت ، آنها می توانند با فرهنگ سایر کشورها آشنا شوند و به صورت آنلاین در برخی از پروژه های تحقیقاتی شرکت کنند.

4. مستندات

تمام اطلاعات دروس مورد نیاز دانشجویان و همچنین جلسات مطالعه در پایگاه داده ذخیره می شود و در صورت نیاز به بررسی عناصر یادگیری ، به راحتی می توان به آنها دسترسی داشت.

بیشتر بخوانید  مداح پیشکسوت اردبیل: محرم اردبیلی‌ها از عید قربان شروع می‌شود/ چرا ترک‌ها این‌قدر اباالفضل(ع) را دوست دارند؟

5. زمان مربی دانشجویی را افزایش دهید

بعضی اوقات دانش آموزان با روش های سنتی تدریس نمی توانند توجه معلم را به خود جلب کنند. اما در آموزش آنلاین ، دانش آموز معمولاً فرصت بیشتری برای تعامل بیشتر با استاد خود و درک بهتر محتوای آموزشی دارد.

تمام آن 90٪ دانشجویان جهان را پذیرفته اند

6. دسترسی به یک متخصص آموزش

یادگیری آنلاین همه دانش آموزان را قادر می سازد تا بیش از روش سنتی با مربیان ارتباط برقرار کنند. به طور معمول ، در آموزش آنلاین ، دانش آموزان و دانشجویان می توانند از راهنمایی های متخصصان مختلف ، حتی در مناطق جغرافیایی دور دست بهره مند شوند.

در حقیقت ، آموزش آنلاین چندین سال است که در سراسر جهان فعالیت می کند و بسیاری از م institutionsسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر از سراسر جهان دانشجو می پذیرند تا دانشجویان بتوانند از تجربه اساتید مختلف برخوردار شوند.

برای استفاده از فرصت های خوب آموزش آنلاین ، همه کشورهای جهان باید زیرساخت های مناسب این نوع آموزش را فراهم کنند. به این ترتیب همه دانش آموزان می توانند تحصیلات یکسانی را دریافت کنند.

منابع:

https://elearningindustry.com/ مزایا – و – معایب – آنلاین – آموزش

https://www.ccaurora.edu/programs-classes/online-learning/benefits-online-education

۴۷۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید