تل آویو علی رغم “سازش” ابوظبی را در برنامه های اقتصادی ارزیابی نمی کند


به گزارش گروه بین الملل فارس ، همزمان با بروز اختلاف در همکاری های اقتصادی میان تل آویو و ابوظبی ، منابع عبری می گویند کنسولگری تازه افتتاح شده اسرائیل در امارات با کمبود مالی روبرو است.

تعلیق فعالیت های صندوق ابراهیم

صهیونیست هرالد «گلوبروز چهارشنبه ، به نقل از برخی منابع آگاه ، صندوق آبراهام ، که تحت سرمایه گذاری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی و کشورهای مشترک المنافع راه اندازی شد ، تعطیل شده است.

براساس گزارش تحلیف “جو بایدن” برای رئیس جمهور ایالات متحده در تاریخ 20 ژانویه ، فعالیت صندوق همزمان با استعفای “آریا لایتستون” مدیر این صندوق به حالت تعلیق درآمد.

در مصاحبه ای با روزنامه یهودی ، یک مقام آمریکایی گفت کاخ سفید علاقه مند به اجرای و توسعه “توافق نامه های ابراهیمی” (توافق نامه عادی سازی روابط با کشورهای عربی) است. اما دولت ایالات متحده بر بعد دیپلماتیک تمرکز خواهد کرد.

براساس این گزارش ، این مقام آمریکایی همچنین تعلیق فعالیت های صندوق را به مدت نامعلوم تأیید کرد. در همین حال یک مقام صهیونیستی گفت که از سرگیری فعالیت صندوق در مذاکرات تل آویو و واشنگتن در دستور کار نیست.

گلوبز خاطرنشان می کند که این وقایع در مارس گذشته باعث شد امارات متحده عربی ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری ویژه در فلسطین اشغالی را اعلام کند. اما از آن زمان ، دو کشور به عنوان بخشی از رایزنی ها در مورد چگونگی سرمایه گذاری ، هیچ پیشرفتی نداشته اند.

اختلافات اقتصادی بین ابوظبی و تل آویو

بیشتر بخوانید  فال عشق | فال عشق امروز | یه شروع دوباره در انتظار توست! + تفسیر دقیق

این روزنامه همچنین گزارش داد كه محمد بن زاید ، وارث تاج و تخت ابوظبی ، و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین اسرائیل امیدوارند كه در سفر برنامه ریزی شده به امارات و قبل از انتخابات در سرزمین های اشغالی اظهارات خود را اعلام كنند. اما اختلافات بین امان و تل آویو مانع این اقدام شد.

گلابس تأكید كرد كه این صندوق هنوز به طور م beenثر راه اندازی نشده است و هیچ چشم انداز ایجاد آن در آینده وجود ندارد. این در شرایطی است که ابوظبی رفتار کابینه جدید اسرائیل و توانایی آن در تدوین برنامه های اقتصادی و تجاری را از بین می برد.

بر اساس این گزارش ، موانا دبی العلمیه (بنادر بین المللی دبی) انتظار دارد در رابطه با مناقصه توسعه بندر حیفا پیشرفت های احتمالی داشته باشد و قصد دارد در آن شرکت کند. اما یک موضوع بحث برانگیز در مورد پروژه خط لوله تل آویو به اروپا در دستور کار دوجانبه است. طرح ساخت خط لوله از فلسطین اشغالی به امارات به ابوظبی اجازه می دهد تا از طریق فلسطین اشغالی نفت را به اروپا پمپاژ کند.

گلوبوس ادامه داد که در کابینه تل آویو خواستار لغو توافق با امارات شده است ، زیرا وزیر محیط زیست رژیم تامار زندبرگ و چند وزیر دیگر با این طرح مخالفت کردند ، بنابراین دادگستری اسرائیل موضوع را حل می کند. بحث و گفتگو.

این روزنامه اذعان می کند که اختلافات جدید و فزاینده بر سر این طرح باعث تیره شدن روابط بین تل آویو و ابوظبی می شود. از سوی دیگر ، یایر لاپید وزیر خارجه اسرائیل در سفر اخیر خود به امارات دیدار با برخی از تجار برجسته امیر را لغو کرد.

بیشتر بخوانید  اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد

یک منبع در تجارت امارات متحده عربی به روزنامه یهودی گفت که خروج تل آویو از توافق نفتی به روابط اقتصادی بین دو کشور آسیب می رساند و برای امارات در آینده یک عامل بازدارنده خواهد بود.

کمبود بودجه برای کنسولگری اسرائیل در امارات متحده عربی

گلوبوس همچنین گزارش داد که نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی با کمبود مالی قابل توجهی روبرو است.

به گفته این روزنامه ، محل اقامت رسمی سرکنسول رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی ، ایلان استولمن ، مبلمان نشده و وی در خانه خود هیچ تختی ندارد و روی یک تخت معمولی می خوابد.

امارات و رژیم صهیونیستی سپتامبر گذشته میانجیگری کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا توافق نامه ای به نام ابراهیم را امضا کرد و روابط دیپلماتیک خود را رسماً عادی کرد.

پس از امضای توافق نامه ، روابط بین دو کشور در مدت زمان کوتاهی شاهد پیشرفت چشمگیری بود ، تا جایی که ابوظبی و تل آویو با چندین هیئت در زمینه های مختلف توافق نامه همکاری امضا کردند.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید