تل آویو از وزیر خارجه مصر می خواهد تا در آزادی زندانیان صهیونیست از غزه کمک کند


به گزارش گروه بین الملل فارس ، یایر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و سامه شکری وزیر امور خارجه مصر یکشنبه شب با یکدیگر دیدار و در مورد وضعیت نوار غزه گفتگو کردند.

وزارت خارجه صهیونیست در بیانیه وی در این دیدار گفت: “لاپید و شکری در مورد مسائل امنیتی و سیاسی ، از جمله مفقود شدن اسرائیلی ها در غزه ، کمک های بشردوستانه برای نوار غزه و تقویت امنیت اسرائیل گفتگو کردند.”

طبق وب سایت «زمان اسرائیللاپید در طی یک جلسه یک ساعته بر اهمیت کمک به مصر در بازگرداندن اجساد و آزادی زندانیان صهیونیست در نوار غزه و ترغیب وی تأکید کرد. اشتیاق برای همکاری در این زمینه تأکید شده است.

بر این اساس ، وزرای خارجه مصر و رژیم صهیونیستی همچنین درباره تعلیق سازوکارهای بازسازی نوار غزه در صورت ادامه عملیات مقاومت از نوار غزه و از سرگیری درگیری ها بین اسرائیل و حماس گفتگو کردند.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در توئیتی نوشت: سامه شکری وزیر امور خارجه مصر بر لزوم حل بن بست فعلی فلسطین و اسرائیل برای دستیابی به گفتگوهای صلح عادلانه و جامع تأکید کرد.

باسم نعیم ، عضو دفتر روابط بین الملل حماس ، همچنین در مورد تأثیرات محاصره غزه بر زندگی اقتصادی ، اجتماعی و روانی هشدار داد ، که این امر باعث تشدید تنش ها و منفجر کردن اوضاع می شود.

با این حال ، بنی گانز ، وزیر دفاع اسرائیل چند روز پیش هشدار داد كه با تهدید به ادامه حملات هوایی در منطقه ، ارسال مجدد بالون های محترقه از نوار غزه را تحمل نخواهند كرد. (اطلاعات بیشتر)

بیشتر بخوانید  آیا فردا سه شنبه مدارس تعطیل است ۱ آذر ۱۴۰۱ – ایران چطور

انتهای پیام /




دیدگاهتان را بنویسید