مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تلگرام پولی می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش دلگرم، در حالی مدیر تلگرام از تغییر و تحول در این پیام رسان خبر داده که او دسترسی برخی از کاربردها در بروزرسانی جدید را در قبال پرداخت پول برای کاربران امکان پذیر دانسته است.


پاول دوروف با انتشار خبر عبور از 500 میلیون کاربر نوشت از سال آینده برخی از سرویسهای جدید تلگرام پولی خواهد شد.


درآمد تلگرام از کجا تامین می شد؟


موسس و مدیر اجرایی تلگرام در پیامی تلگرامی خطاب به کاربران گفت بارها از وی پرسیده شده که منبع درآمد شما از کجاست؟


وی پاسخ داد اغلب از جیبش خرج کرده اما از سال آینده ضمن ادامه رایگان بودن سرویس‌های فعلی، برخی قابلیت‌های جدید برای کسب و کارها و کاربران ویژه درست خواهد کرد که آنها منبع درآمد جدید برای کمپانی خواهد شد.


تلگرام پولی می شود


مدیران تلگرام گفته اند هیچگونه تبلیغاتی ندارد و هیچوقت اطلاعات کاربران و داده های آنها را به فروش نمی رساند. البته آنها این را هم گفته اند که اگر در پس زمینه اتفاقاتی می افتد ما در جریان آن نیستیم.


پیش از این دوروف گفته بود که با توجه به اینکه ماهیت اصلی این نرم افزار و سرویس بصورت 100 درصد Open Source و رایگان است، قرار نیست به هیچ عنوان درآمدی از طریق کاربرانش داشته باشد و این سرویس برای همگان بصورت کاملا رایگان ارائه می شود


با این حال دوروف اکنون فارغ از حرف های گذشته خود عنوان کرده که برخی از قابلیت‌های جدید نیاز به منابع مالی دارند و هزینه آن توسط این نوع کاربران پرداخت خواهد شد.


او خیال کاربران فعلی را راحت و اعلام کرد، قابلیت‌هایی که در حال حاضر برای کاربران معمولی هست تا ابد رایگان باقی می‌ماند و خبری از تبلیغات نیز نیست.

بیشتر بخوانید  تبلیغ ماسک زدن به سبک لاله مرزبان !


اما یک سری قابلیت های جدید به تلگرام اضافه می‌شود که برای اکانت‌های تجاری یا پرمیوم بوده و باید برای آن پول پرداخت کنند.


همچنین قرار است بستری تبلیغاتی برای کانال‌ها فراهم کند تا ضمن درآمدزایی صاحب کانال، درصدی نیز به تلگرام برسد.


او همچنین قبل از اقدام برای درآمد زایی از تلگرام در اظهار نظری دیگر گفته بود در صورتیکه احساس کند تلگرام دچار مشکل مالی شده است از کاربرانش درخواست می کند که این سرویس را حمایت مالی کنند اما این مورد کاملا انتخابی و به انتخاب کاربران خواهد بود و هیچ اجباری در این خصوص وجود ندارد.


داستان راه اندازی تلگرام توسط 2 برادر روسی


تلگرام توسط دو برادر به اسامی پاول دوروف و نیکولای دوروف پشتیبانی می شود. پاول دوروف تلگرام را از لحاظ مالی و ایده لوژیک پشتیبانی می کند و وظیفه کارهای فنی تلگرام بر عهده نیکولای است. برای اینکه وجود نرم افزاری مثل تلگرام ممکن شود ، نیکولای یک پروتکل انتقال داده کاملا منحصر به فرد را بصورت Open Source طراحی و پیاده سازی کرد که هم امنیت را در مراکز داده تلگرام برقرار می کند و هم امکان استفاده از چند مرکز داده را بصورت همزمان به این نرم افزار می دهد ، جالب اینجاست که با توجه به Open Source بودن این پروتکل هر کسی می تواند از آن استفاده کند و این یک نقطه عطف در خصوص پشتیبان ها و ایجاد کنندگان تلگرام است.


انتهای پیام/


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *