تلویزیون سریال پایتخت را تحریم کرد| دیگر پایتخت ساخته نمی‌شود



آنچه دیگران می خوانند:


سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم یکی از مهم‌ترین کمدی‌های تلویزیونی است و شبکه‌های یک، آی‌فیلم و تماشا هر ساله فصل‌های کامل یا تنها یکی از آن‌ها را پخش می‌کنند.

از ابتدای سال 1401 خبری از بازپخش این سریال نیست و هنوز نمی دانیم تلویزیون این سریال را توقیف کرده یا دلیل دیگری دارد.

محسن تنابنده در سال ۱۳۹۷ و در جریان ساخت فصل ششم سریال پایتخت اعلام کرد که دیگر با تلویزیون همکاری نخواهد کرد. این فصل به دلیل شروع همه گیری کرونا به طور کامل به پایان نرسید و نوروز 99 بدون قسمت پایانی پخش شد. حواشی ایجاد شده حول و حوش این فصل باعث شد تا سرمربی صداوسیما علیه «پایتخت» و عواملش موضع گیری کند. سیروس مقدم پس از کش و قوس های فراوان بالاخره تصمیم به ساخت دو قسمت آخر پایتخت 6 گرفت. این دو قسمت در زمستان 1378 فیلمبرداری شد و قبل از شروع سال 1400 همراه با خلاصه فصل ششم پخش شد.

پس از بسته شدن پرونده پایتخت 6، پرونده این سریال نیز به طور کامل در تلویزیون بسته می شود. TVB به جز دو قسمت اول فصل ششم، قسمت های باقیمانده این فصل را حذف کرد و شبکه های امنیتی از جمله تماشا و آی فیلم، پخش مجدد «پایتخت» را متوقف کردند. این اثر سیروس مقدم در سال 1400 یکی دو بار پخش شد اما امسال هیچ شبکه ای آن را پخش نکرده است.

بیشتر بخوانید  جشنواره خرید شفاف تا چه زمانی ادامه دارد؟

سیروس مقدم پس از «پایتخت 6» سریال «جزیره» را برای شبکه نمایش داخلی ساخت. این سریال موفق نبود و مورد تایید خود مقدم قرار نگرفت.

حال باید دید آیا تلویزیون این سریال را در تعطیلات نوروزی بازپخش می کند یا پخش آن را به طور کلی ممنوع می کند.


دیدگاهتان را بنویسید