تحقیقات مشترک توسط پژوهشگران کالج لندن، مادرید و دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است که تلویزیونهای هوشمند، بهویژه تولیدات سامسونگ و الجی، از فناوری شناسایی خودکار محتوا (ACR)برای جمعآوری دادههای کاربران استفاده میکنند. این فناوری اسکرینشاتهای مکرر از محتوای در حال نمایش روی تلویزیون میگیرد و آنها را با یک پایگاه داده عظیم از رسانهها و تبلیغات مقایسه میکند. این فرآیند حتی هنگام استفاده از دستگاههای خارجی مانند پورت HDMI یا در حالت غیرفعال بودن هوش تلویزیون نیز انجام میشود.
اطلاعات جمعآوریشده شامل عادتها تماشای کاربران است که به بازاریابها اجازه میدهد تبلیغات هدفمند ارائه دهند. بهرغم وجود تنظیمات حریم خصوصی در برخی دستگاهها، این فناوری معمولاً به جمعآوری دادهها ادامه میدهد، که نگرانیهای جدی در زمینه حریم خصوصی ایجاد کرده است. این دادهها در صنایع تبلیغاتی بسیار ارزشمند هستند و تنها در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸.۶ میلیارد دلار از این اطلاعات برای تبلیغات هزینه شده است.