تقویت نظارت بر توزیع و عرضه گوشت مرغ در گیلان با کمک کد رهگیری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، فرهاد دلق دوشنبه شب در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور در صومعه سرا ، پوش اظهار داشت: شهر صومعه سرا با بزرگترین مرغداری خود مرکز تولید طیور در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از مراکز تولید طیور در کشور است ، گفت: گیلان با تولید روزانه حدود 600 تن مرغ علاوه بر تأمین نیاز استان ، تولید مازاد را به استان های همجوار به ویژه تهران و البرز.

رئیس سازمان سکوت گیلان همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه با این پست ، افزود: تفاهم نامه ای امضا شده و بر این اساس مرغ دارای کد رهگیری از مبدا تا مقصد از مرحله کشتار تا توزیع ، حمل و نقل و تأمین و این کد رهگیری است. شامل کامیون های مهم است. “

وی با بیان اینکه طراحی یک اپلیکیشن در این زمینه انجام می شود ، ادامه داد: با استفاده از این اپلیکیشن ، هر یک از حلقه های زنجیره ای از کشتار تا تحویل مرغ شناسایی و در صورت تخلف مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس سازمان سکوت گیلان افزود: عرضه و تولید مرغ متعلق به سازمان جهاد کشاورزی است و این سازمان مرغ را اعلام کرده است طراحی شده و تولید مرغ هیچ مشکلی ندارد و مردم باید اطمینان حاصل کنند که این مرحله از کار به خوبی انجام شده و مرغ کافی به کشتارگاه ها تحویل داده شده است.

دلق پوش با بیان اینکه روزانه 200 تن گوشت مرغ در گیلان توزیع می شود ، گفت: در موارد خاص گفت: تهیه ، تولید و کشتار گوشت مرغ به عهده سازمان جهاد کشاورزی و توزیع ، نظارت و کنترل بازار است. مسئولیت سازمان است. سکوت و اجازه نمی دهیم حتی یک مرغ خارج از قوانین پخش شود و کمبودی در بازار وجود دارد.

بیشتر بخوانید  حمله تند «فاکس نیوز» به علیرضا دبیر

دیدگاهتان را بنویسید