مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تقویت روحیه،برای تقویت روحیه در سال جدید چه کنیم؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


متاسفانه، بسیار پیش می آید که حالت روحی نه چندان خوب ما باعث بد پیش رفتن موقعیت ها و شرایط مختلف شده است.زندگی در افسردگی، استرس یا عصبانیت علاوه بر آسیب رساندن به روح و ذهن انسان، برای جسم او نیز مضر است.

حال مهم این است که با تازه شدن طبیعت و دنیای اطراف ما نیز سعی خود را بر این بگذاریم که برای تقویت روحیه در سال جدید تلاش کنیم.با دلرم همراه شوید تا راهکارهایی برای تقویت روحیه را که به شما کمک میکند فرا بگیرید و یک سال پر از نشاط و شادابی را شروع کنید.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با شکرگزاری

نخستین کاری که برای بهبود روحیه خود می توانید انجام دهید، شکرگزاری است. به مدت ۵ دقیقه برای همه چیزهایی که می توانید با چشمان بینید و با دست لمس کنید، شکرگزاری کنید. برای این کار اطراف را نگاه کنید یا در صورت امکان راه بروید و از خدا برای داشته های خود تشکر کنید.

می توانید در این کار منحصربه فرد باشید. به طور مثال، می توانید از اعضای بدن خود برای کارکرد خوبشان متشکر باشید. یا از افرادی ممنون باشید که در زندگی شما نقش موثری دارند. برای شغل، وسایل، اتومبیل و … هم می توانید شکرگزار و ممنون باشید. این کار باعث می شود تا همه خوبی ها دیده شوند و مسایل آسان تر از آنچه هست، پیش بروند.

شاید این کار در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد اما به مرور متوجه می شوید اینگونه شکرگزاری چه تاثیر مثبتی در بهبود روحیه شما دارد. این کار حتی روی کارکرد جسم شما نیز موثر است.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با خندیدن

سعی کنید همیشه لبخند بزنید و آن را برای یک دقیقه روی لبان خود نگه دارید. یا چیزی پیدا کنید که به واسطه آن بخندید. خاطرات جالب خود یا صحنه خنده داری از یک فیلم را تصور کنید، عکس یا فیلم هیی را نگاه کنید که شادتان می کند. حتی می توانید برای دیگران جک یا خاطره ای خنده دار تعریف کنید و با هم بخندید.

بیشتر بخوانید  دوران امتحانات،نکات مهم درباره دوران امتحانات برای شما

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با انتخاب کلمات مناسب

کلمات انرژی و تاثیرات خاص خود را دارند. با فکر کردن یا بیان کلماتی که باعث آرامش یا افزایش احساسات می شوند، حالت های روحی خود را تغییر می دهید. بهتر است برای داشتن روحیه بهتر کلمات زیر را به وفور تکرار کنید (یا حتی می توانید کلمات خاص خود را داشته باشید):

برای افزایش احساسات خوب:

• بسیار خوب
• معرکه
• شکوهمند
• عالی
• فوق العاده
• خوشایند

برای آرامش:

• آرام
• متین
• با صفا
• بی دردسر

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با زمزمه کردن

وقتی جملات انرژی زا زیرلب زمزمه کنید، روحیه تان نیز بهتر می شود. صداها و آهنگ های مختلف روی چاکراهای مختلف بدن تاثیر دارند. بنابراین، با کمی تحقیق می توانید متوجه شوید کدام آهنگ ها و نت های موسیقی، کدام چاکراها را باز می کنند.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با نفس عمیق

نفس عمیق کشیدن یکی از سریع ترین راه ها برای بیرون آمدن از افکار درونی و حضور در زمان حال است. بر دم و بازدم های خود تمرکز کنید.

اگر نگران، دلواپس، سراسیمه، عصبانی یا ناامید هستید از دو راه برای بهبود حال خود می توانید استفاده کنید:

سوراخ بینی سمت راست خود را ببنید و با بینی چپ نفس بکشید.

با بینی نفس بگیرید و از دهان بیرون بدهید. هر دو این روش ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بیشتر جواب می دهد.

برای افزایش روحیه، سوراخ بینی سمت چپ خود را ببندید و با بینی راست خود نفس بکشید.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با همچون کودک بودن

کارهایی انجام دهید که کودک درون شما را بیدار کند. بدون توجه به اینکه دیگران چه فکری در مورد شما می کنند، کارهای شادی همچون کودکان انجام دهید. به طور مثال، با هیجان بدوید، از خوشحالی بالا و پایین بپرید و گاهی حتی احمق باشید.

بیشتر بخوانید  بازیابی شناختی چیست ؟ ۴ راه برای تغییر نگرش به زندگی

برای بهبود روحیه خود می توانید چند روش را به طور همزمان استفاده کنید. هنگامی که از محل کار خود به خانه بر می گردید، می توانید با انجام چند کار شاد و بچه گانه روحیه خود را عوض کنید تا با عشق و احساسات خوب وارد خانه شوید نه با استرس و خستگی.

با انجام هر کدام از کارهای توصیه شده در بالا می توانید بیشتر در حالت های خوب روحی باقی بمانید. با کم یا حذف کردن احساسات بد و ناراحت کننده، جسم شما نیز انرژی بیشتری دارد و می توانید سالم تر زندگی کنید

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با به خود ارزش دادن

ممکن است سخت به نظر برسد اما سعی کیند رفتارتان گویای این باشد که از خودتان مواظبت می‌کنید.

حتی اگر همیشه احساس عدم اطمینان می‌کنید , برخورد و رفتار مثبت را به دنیای اطراف هدیه دهید. برخورد مردم با شما متاثر از رفتار و پوشش شماست.

بنابراین خود ارزشی و خود اعتمادی را به نمایش بگذارید تا احترام را برای شما به ارمغان آورد.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با بیش از حد توان کار نکردن

همه ما با سخت کوشی , خواهان تامین امنیت و رفاه خانواده مان هستیم. اما مهم این است که تعدل را در زندگی حفظ کنیم.

معمولا آن چه از نظر مالی دنبال می‌کنیم با آن چه که تحقق می‌یابد یکسان نیست. اگر برای شما تامین معاش مهمتر از صرف وقت با عزیزان یا لذت بردن از زندگی است, بهتر است در تعیین اولویت ها بازنگری است, بهتر است در تعیین اولویت ها بازنگری کنید. سعی کنید برقراری تعادل را از کسی که بین زندگی شغلی و خانوادگی اش این توازن را ایجاد کرده بیاموزید یا اینکه با خانواده یا دوستانتان راج به تاثیرات شغلی تان بر روی آن ها صحبت کنید.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با دوری از افراد منفی نگر

بیشتر بخوانید  چه مشکلات و بیماری هایی در گروه درمانی موثر است؟

از ارتباط مسموم که در شما احساس ناراحتی , عصبانیت یا نا امنی می‌کند اجتناب کنید. ممکن است سخت به نظر آید اما ارتباط خویش را باکسانی مه برای شما افسردگی به ارکغان می‌آورند به حداقل برسانید, کسانی که اکثرا محبتهای دریافتیرا بدون پاسخ می‌گذارند و یا کسانی که دائما از شما انتقاد می‌کنند.

صداقت سخنان چنین افرادی را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید که میزان حقایق موجود در سخنانشان تا چه حد بر اساس ارتباطی مثبت و خوش بینانه است. اگر کسانی شما را تحت فشار روانی قرار می‌دهند صریحا از آنها بخواهید شما را رها نمایند.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با مثبت فکر کردن

سعی کنید از حداکثر توانایی هایتان استفاده کنید و به قدرت خویش اتکا کنید. علایق شخصی تان را با مطالعه و گذراندن کلاسها توسعه دهید.

علایق جدید را امتحان کنید و شکست هایتان را به کار گیرید. همه ما بخشی از اوقاتمان را از دست داده ایم اما افراد موفق از شکست هایشان درس آموخته اند و مغلوب شکست شان نشده اند.

اگر شما توانایی هایتان را به خوبی توسعه دهید و نقش مثبتی داشته باشید واقعا قادر به تغییر موقعیت های منفی به موقعیت های مثبت خواهید بود.

تقویت روحیه و تقویت روحیه در سال جدید

تقویت روحیه با ورزش ورزش ورزش

یک رژیم غذایی مناسب و قدری فعالیت بدنی روزانه , اعم از اینکه پیاده روی آرام باشد یا کار بیرون, فشار و اضطراب را تخفیف می‌دهد و روحیه را شاداب نگه می‌دارد.

ورزش و تمرینات بدنی, افراد را از احساس برتری طلبی رهایی و توانایی های سرکوب شده ذهن را ترقی می‌دهد. همین امر منجر به جلوگیری از افسردگی می‌شود. برای اشخاص متفاوت ورزشهای مناسب آنها وجود دارد

تمرینات کششی و یوگا برای تخفیف فشار بسیار مناسبند. بعضی تمرینات نی تواند به رفع عصبانیت کمک کنند. البته ورزش بیرون از منزل فواید مضاعفی دارد, نور آفتاب در بهبود روحیه و تخفیف افسردگی کمک موثری محسوب می‌شود.

گردآوری:بخش روانشناسی مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *