تقویت دیپلماسی و قدرت نرم در منطقه آسه آن در سایه تاج


به گزارش ایرنا ، دولت های سراسر جهان ، به ویژه آسیا ، روز دوشنبه تلاش کردند تا گام هایی برای جلوگیری از تشدید پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی بحران از جمله اجرای سیاست های جمعی قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی بردارند.

همچنین شیوع ویروس کرونا در جهان باعث ایجاد تغییرات زیادی در دستور کار دیپلماسی جهانی شده است.

طبق سایت خبری آمریکایی اوراسیا ریویو ، فوران تاج باعث تقویت دیپلماسی قدرت نرم در منطقه آسه آن شده و علاوه بر دولت ها و جامعه جهانی ، در تلاش است تا آنها را از طریق صنعت دیجیتال به هم نزدیک کند.

براساس این سایت خبری ، فعالیت های مبتنی بر دیپلماسی نقش مهمی در حفظ صلح بین کشورها ، تقویت همکاری و ایجاد درک متقابل در جامعه دارند.

به عبارت دیگر ، فعالیت های دیپلماتیک ، به ویژه دیپلماسی قدرت نرم ، می تواند به عنوان یک استراتژی برای جلوگیری از درگیری در منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این سایت خبری ، اگرچه شیوع تاج سلطنت نظم جهانی را بر هم زده است ، اما فعالیت های دیپلماتیک باید ادامه یابد و این بیماری می تواند جوانان جنوب شرقی آسیا را قادر به توسعه مهارت های مبتنی بر دیپلماسی کند.

طبق گفته وزیر امور خارجه اندونزی Retno Marsudi ، جمعیت جوانان در جنوب شرقی آسیا به 213 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش ، در شرایطی که کرونا شرایط را برای کل جهان بحرانی کرده است. جمعیت جوانان در منطقه آسه آن می توانند با استفاده از فن آوری های ارتباطی جدید نقش مهمی در برقراری صلح جهانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه پنجشنبه 22 شهریور 1403 با معنی و تفسیر دقیق

بر اساس این گزارش ، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می تواند جوانان را در منطقه آسه آن در برابر اپیدمی ویروس کرونا گرد هم آورد.

در زمانی که بیماری کرونر قلب در جنوب شرقی آسیا در حال افزایش است و اقداماتی مانند قرنطینه و فاصله اجتماعی مهمترین گامها در شکستن زنجیره انتقال تلقی می شود ، فعالیتهای جامعه جهانی برای آگاهی بخشی است. تعامل و در نهایت صلح سازی نباید متوقف شود.

با استفاده از شبکه های اجتماعی ، تمدن های مختلف جهان ، به ویژه منطقه جنوب شرقی آسیا ، می توانند به یکدیگر نزدیک شوند و این می تواند بر چالش های مختلف این منطقه ، از جمله فقر و بیکاری ، غلبه کند و رفاه جامعه را افزایش دهد. و برای تقویت هویت هر کشور در منطقه جنوب شرقی آسیا.

تقویت دیپلماسی و قدرت نرم در منطقه آسه آن در سایه تاج

تلاش های آسه آن برای تقویت دیپلماسی نرم

آسه آن در حال حاضر به دنبال گامهایی برای تقویت دیپلماسی نرم در جنوب شرقی آسیا است. اجرای نمایشگاه های هنری مجازی ، ایجاد ایده های خلاقانه برای جوانان در جنوب شرقی آسیا با نشان دادن تنوع فرهنگی مربوطه ، توسعه مهارت های دیپلماسی در میان جوانان ، از جمله افزایش توانایی مذاکره مهارت هایی که می توان به طور مجازی انجام داد ، می تواند دیپلماسی را در این زمینه تقویت کند.

به عبارت دیگر ، هر کشور عضو آسه آن می تواند هویت ملی خود را از طریق جوانی با استفاده از م componentsلفه هایی مانند جهانگردی ، آشپزی و فرهنگ ارتقا بخشد و راه را برای یک استراتژی بلند مدت که منجر به دیپلماسی پایدار است هموار سازد.

بیشتر بخوانید  تعرفه ویزیت پزشکان عمومی ۲۵۰ هزار تومان شد+جزییات

شیوع بیماری کرونر قلب و افزایش فاصله اجتماعی در منطقه آسیای شرقی برای محدود کردن Covid 19 می تواند یک فرصت عالی برای تقویت همکاری دیپلماتیک بین کشورهای منطقه باشد.

بنابراین ، با استفاده از دیپلماسی دیجیتال در بحبوحه همه گیری ، می توان با کاهش یا حل اختلافات از طریق ارتباطات و ایجاد درک متقابل ، روابط را در جامعه جهانی تقویت کرد.

بر اساس این گزارش ، جوانان می توانند نقش مهمی در ادامه فعالیت های دیپلماتیک در آینده داشته باشند و سازمان های غیردولتی مانند نهادهای دولتی در هر کشور باید موضوع استفاده از ظرفیت جوانان را مورد توجه قرار دهند.

کرونا نباید فعالیت های دیپلماتیک را در هیچ کشوری در منطقه آسه آن و استفاده از صنعت دیجیتال به عنوان گزینه جدیدی برای همکاری و تقویت دیپلماسی در میان همه گیر Covid-19 متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید