مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تقاضای خرید مواد غذایی از ابتدای امسال بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافت –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، قاسمعلی حسنی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه در پنج ماه گذشته اقلام اساسی سبد غذایی خانوار با چند درصد افزایش قیمت مواجه شده است، گفت: برنج ایرانی از ابتدای سال حدود ۳۸ درصد افزایش قیمت داشته است. یعنی برنجی که در فروردین ماه کیلویی ۳۱ هزار تومان بود در حال حاضر به کیلویی ۴۳ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: روغن نیز در خردادماه ۳۵ درصد گرانتر شد که البته همین افزایش ۳۵ درصدی کاهش تقاضا  را در پی داشت. زیرا وقتی کالایی با افزایش قیمت همراه شود اثر خود را در سبد غذایی خانوار به صورت شفاف نمایان می کند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: شکر نیز از ابتدای سال افزایش قیمت ۹۰ درصدی را تجربه کرده است و قیمت مصوب آن از ۶۶۵۰ تومان برای صنف و صنعت به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان  و برای مصرف کننده از ۸۷۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است. اگر چه در بازار همین نرخ های مصوب هم رعایت نمی شود و معمولا شکر صنف و صنعت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب خرید و فروش می شود.

وی در ادامه گفت:حبوبات نیز  از ابتدای سال به دلیل خشکسالی و کاهش تولید ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

حسنی در پایان گفت: کرونا و برگزار نشدن مراسم های عزا و عروسی، گرانی و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که تقاضای خرید مواد غذایی ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.

بیشتر بخوانید  تذکر تند ابراهیم رییسی به وزیر اقتصاد صحت دارد؟ -
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *