تقابل استاندار بوشهر و نماینده مجلس بر سر افتتاح سد خائیز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروه استان: استان بوشهر با کمبود آب زیادی روبرو است و یکی از مهمترین نیازهای این استان برای داشتن آب پایدار ، تکمیل سدهای در حال ساخت و ساخت سدهای جدید است.

به منظور توسعه سدها در استان بوشهر ، اقدامات خوبی در سالهای اخیر انجام شده و چندین سد کوچک به بهره برداری رسیده و چندین سد مهم در حال ساخت است و انتظار می رود اقدامات مناسب برای تسریع در تکمیل آنها انجام شود.

سد خائیز یکی از مهمترین پروژه های سد سازی در استان بوشهر است که به گفته مسئولان عملیات اجرایی آن از سال 1397 آغاز شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

سد خائیز با ظرفیت 16 میلیون متر مکعب دارای طول سایبان 610 متر ، ارتفاع 36 متر و از نوع خشتی با هسته رسی است که برای تهیه حوضه های آبریز کشاورزی و اکولوژیکی ساخته شده است.

این سد علاوه بر کنترل طغیان سرشاخه آب شیرین رودخانه اهرم ، برداشت منابع آب زیرزمینی را در بخش کشاورزی کاهش می دهد.

با نوشیدن 681 هکتار نخل خرما تحت پوشش شبکه آبیاری اهرم ، سد خائیز باعث افزایش راندمان آبیاری و افزایش کیفیت محصول می شود و نقش مهمی در تأمین 1200 هکتار زمین کشاورزی ، باغها و نخیلات خرما در تنگستان دارد.

از سد بگویید

پس از اعلام کشف این سد در روزهای آینده ، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی کشف این سد را خیانت خواند و گفت: این سد نیمه کاره است و قطعات مهمی ندارد .

بیشتر بخوانید  جزییات افزایش حقوق کارمندان ۱۴۰۳ اعلام شد / کف حقوق ۱۱ میلیون است؟+ فیلم

ماجرا به همین جا ختم نشد و استاندار بوشهر واکنش جدی نسبت به سخنان نماینده دشتی و تنگستان در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر نشان داد.

تقابل استاندار بوشهر و یک نماینده مجلس برای افتتاح سد خائیز

ما نیازی به تبلیغات نداریم

استاندار بوشهر گفت: بعضی اوقات دوست نداشتم وارد ضرب المثل ها شوم و همیشه سعی می کردم از طریق گفتگو و نه از طریق تریبون های رسمی مشکلات را حل کنم اما وقتی می خواندم یکی از نمایندگان از کلمه خیانت استفاده می کند وارد شدم و جواب دادم . “

وی با بیان اینکه خیانت توسط کسانی انجام شد که هیچ کاری نکردند و کار را به تأخیر انداختند ، افزود: مدیریت استان افتخار دارد که در کمتر از سه سال 16 میلیون متر مکعب سد خائیز را به اتمام رسانده و این مسئله پس از انقلاب بی سابقه است.

“آقای کرمی ، نماینده مجلس ، گفت که ما این سد را برای تبلیغات و بنرها باز خواهیم کرد ، در حالی که نیازی به بنر و تبلیغ نداریم ، اما کسانی که می خواهند با بنرها و آنچه را که انجام داده اند به مردم رای دهند ، آنها به بنرها نیاز دارند و تبلیغات ، “زمین گفت.

استاندار بوشهر گفت: از 10 خوابگاه برای ورزشکاران استان در زمان من ، پنج خوابگاه ساخته شده است ، از 171 پروژه بهداشتی و درمانی 160 مورد به اتمام رسیده است و کسانی که به بنر فکر می کنند فقط با چند عکس می گیرند بلوک

ترن افزود: من افتخار می کنم که در دولتی کار کردم که در برابر سخت ترین تحریم ها و شرایط اقتصادی تسلیم نشده و فراتر از توان خود کار می کند.

بیشتر بخوانید  اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور قابل توجه اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل)

شما از بازدید از سد خودداری کردید

استاندار بوشهر گفت: من حرمت خود را حفظ می کنم اما برخی به دنبال ژست های سیاسی و انتخاباتی و به دنبال تبلیغاتی هستند که حتی به هزار تن برای شهر آنها کمک نکرده است.

وی اظهار داشت: شیرینی این سد برای مردم تنگستان است و درختان نخل شهرستان بیشترین بهره را از این سد می برند ، اگر باران می بارید این سد شرقی بود و ما مقصر نیستیم که باران نمی بارد و ما کار درست خود را انجام داده ایم و یک سد استاندارد تهیه می کنیم.

زمین گفت: “شما از رفتن به چند کیلومتری و بازدید از سد امتناع ورزیدید و ادعا کردید که با مردم همدردی می کنید.”

وی افزود: “تاریخ قضاوت خواهد کرد و مردم بهترین قاضی هستند و آنها می دانند چه کسی کار کرده است. این سد سند افتخاری استان بوشهر خواهد بود.

زمین افزود: سد آرگون در مدت یک سال ساخته شد و سد آچند آماده آبگیری است و مردم می دانند چه کسی خیانت کرد و چه کسی خدمت کرده و دلسوز است.

تقابل استاندار بوشهر و یک نماینده مجلس برای افتتاح سد خائیز

من برای بازدید از ارتش نمی جنگم

به دنبال این اظهارات استاندار بوشهر ، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری به اظهارات استاندار بوشهر در این زمینه پاسخ داد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در این جلسه گفت: انتظار ما از مسئولان این است که هر پروژه ای که باید افتتاح شود ابتدا به اتمام برسد و سپس به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید  امضای تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و بنیاد اقتصادی کوثر

غلامحسین کرمی با بیان اینکه استاندار بوشهر از سد خائیز بازدید نکرده است گفت: من بارها از این پروژه بازدید کرده ام و نیازی نیست که برای این بازدیدها مانند برخی از مدیران باشیم.

وی با اشاره به اظهارات استاندار بوشهر در مورد کار تبلیغاتی ، تأکید کرد: “باید بگویم کرمی به دنبال تبلیغ و پیروی از پرچم است. این توهین به مردم است و کرمی به این موارد رأی نمی دهد.”

برخی به دنبال دو قطبی شدن هستند

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم تنگستان دشتی بیشترین سهم را در انتخابات ریاست جمهوری داشتند و به دولت انقلابی رای دادند.

وی با تمجید از نمایندگان سابق دشتی و تنگستان در مجلس تأکید کرد: همه کسانی که به مردم خدمت می کنند باید مورد تمجید قرار گیرند اما برخی به دنبال دو قطبی شدن هستند.

کرمی افزود: متأسفانه این استان به فضای آموزش مدیران تبدیل شده است.

مردم انتظار دارند پروژه های عمرانی به ویژه در زمینه آب به اتمام برسد که این امر به تسریع در اتمام و بهره برداری از این پروژه ها به همدلی و حمایت همه کارکنان نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید