تفنگداران در خط آتش؛ تفتیان در خط شروع



به گزارش خبرنگار ایرنا ، در نهمین روز بازی های المپیک ، نمایندگان کشورمان مسابقات بسکتبال خود را از ساعت 02:00 به وقت محلی و 02:30 به وقت تهران آغاز می کنند.

بازیکن بزرگسال ایران که در اولین مسابقه خود مقابل جمهوری چک با نتیجه 84 بر 78 شکست خورد ، در دومین دیدار خود مقابل آمریکا با نتیجه 120 بر 66 شکست خورد و فردا (شنبه) در آخرین بازی خود در مرحله گروهی بسکتبال المپیک ، باید به فرانسه برود.

همچنین در مسابقه سوم ایران هر نتیجه ای که حاصل شود فرانسه با 2 پیروزی مقابل آمریکا در رده چهارم گروه اول باقی خواهد ماند و جمهوری چک و ایران به این دو تیم باخت.

سومین دونده 100 متر ایران

حسن تفتیان نیز از فردا در مسابقه 6 متر آغاز خواهد شد. این رویداد در ساعت 19:45 به وقت محلی و 15:15 به وقت تهران آغاز می شود. امروز و در اولین روز رقابت های دو و میدانی 2 امتیازی ، احسان حدادی پرتابگر دیسک سرانجام با پرتاب 58.98 در رده 26 ام قرار گرفت.

فرزانه فصیحی ، دومین ورزشکار دو و میدانی ایران که با کسب سهمیه جهانی 100 به المپیک توکیو راه یافت ، در اولین مرحله مقدماتی با هشت ورزشکار رقابت کرد اما از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. نکته جالب درباره ایران در این مقاله این است که فصیحی 57 سال پس از مرحوم سیمین صفامهر بار دیگر برای حضور در المپیک توکیو نامزد شده است.

تیراندازان در هفته دوم بازی ها کار خود را شروع می کنند

بیشتر بخوانید  ابراز همدردی خطیب زاده با دولت و مردم یونان در پی آتش سوزی ها در این کشور

آخرین مسابقه روز نهم بازی به تیراندازی اختصاص دارد که نجمه هیدمتی و فاطمه کرم زاده فردا ساعت 12 ظهر به وقت محلی و 7:30 صبح در تهران در تفنگ 50 متری سه موقعیتی به مصاف هم می روند. 47 نفر در خط آتش هستند.

تیراندازی در این دوره با 6 سهمیه چهار زن و 2 مرد شرکت کننده در بازی های المپیک ، نعمه هیدمتی یکی از برجسته ترین چهره های سال های اخیر تیراندازی زنان و باتجربه ترین مرد است. وی همچنین در المپیک 2016 ریودوژانیرو در تفنگ بادی 10 متر به نمایندگی از ایران به مقام ششم دست یافت.

تاکنون کاروان ایران در تیراندازی مدال طلا کسب کرده است.

ایران در مسابقات وزنه برداری ، تکواندو و کشتی در المپیک 2016 ریو با کسب سه مدال طلا ، یک نقره و چهار برنز در رده 25 ام قرار گرفت.

به دلیل شیوع تاج ، این بازی ها با یک سال تأخیر از اول آگوست 1400 – 23 جولای 2021 در 33 رشته و 399 رشته به میزبانی ژاپن برگزار شد و ایران با 66 رقیب (10 زن و 56) به توکیو رفت. )

دیدگاهتان را بنویسید