تفاوت کلاریترومایسین با ازیترومایسین



آزیترومایسین در مقابل کلاریترومایسین


قطعاً آنتی بیوتیک ها یکی از مهمترین داروها هستند. از آنتی بیوتیک ها برای مقابله با عفونت ها استفاده می شود. علائم و نشانه های رایج عفونت عبارتند از: تب ، قرمزی در اطراف منطقه آسیب دیده و حتی درد.


برای از بین بردن تمام این علائم و علائم آلوده ، مصرف آنتی بیوتیک یک ضرورت است. از جمله رایج ترین آنتی بیوتیک های تجویز شده آزیترومایسین و کلاریترومایسین است.


شباهت ها و تفاوت های بین آزیترومایسین و کلاریترومایسین چیست؟


آزیترومایسین و کلاریترومایسین هر دو آنتی بیوتیکی هستند که به خانواده ماکرولیدها تعلق دارند. اریترومایسین اولین ماکرولید تولید شده در سال 1952 بود. ماکرولیدها در ایالات متحده و سایر مناطق جهان در دسترس هستند.


آزیترومایسین و کلاریترومایسین به عنوان جدیدترین عوامل ماکرولیدها در نظر گرفته می شوند. آنها از زمان اصلاح مواد جدیدتر هستند و این امر باعث می شود نفوذ بهتری در بافت و تحمل دستگاه گوارش انجام شود.


آزیترومایسین و کلاریترومایسین هر دو در درمان عفونت های خفیف تا متوسط ​​استفاده می شوند. در اینجا شرایطی وجود دارد که آزیترومایسین و کلاریترومایسین با توجه به emedexpert.com بهترین استفاده را می کنند.


آزیترومایسین به بهترین وجه در شرایط زیر مورد استفاده قرار می گیرد: ذات الریه پنومونی از شدت خفیف ناشی از استرپتوکوک پنومونی یا Haemophilus آنفلوانزا ، فارنژیت استرپتوکوکی / لوزه به دلیل استرپتوکوک پیوژنز ، تشدید باکتریایی حاد بیماری انسداد مزمن ریه به دلیل Haemophilus آنفلوآنزا ، آنفلوآنزا ذات الریه ، اورتریت غیر غده ای و سرویکیت به دلیل Chlamydia trachomatis ، عفونت های غیر عادی ساختار پوستی به پوست در اثر استافیلوکوکوس اورئوس ، Streptococcus pyogenes یا Streptococcus agalactiae و بیماری های پیچیده مایکوباکتریوم آبیوم منتشر شده است.

بیشتر بخوانید  چگونه می توان از بی اختیاری ادرار رهایی یافت؟


از سوی دیگر ، کلاریترومایسین بهترین استفاده در شرایط زیر است: سینوزیت حاد ماگزیلا به دلیل هموفیلیوس آنفولانزا ، Moraxella catarrhalis یا استرپتوکوک پنومونی ، فارنژیت / لوزه به دلیل استرپتوکوکوس پیوژنز ، تشدید باکتریال برونشیت مزمن به علت Haemophilus آنفنوز ، ، Moraxella catarrhalis یا Streptococcus pneumonia ، عفونت های غیر عادی ساختار پوستی به پوست به دلیل استافیلوکوکوس اورئوس یا استرپتوکوک پیوژنز ، عفونت های مایکروباکتریایی ناشی از مایکوباکتریوم آویوم ، یا مایکوباکتریوم داخل سلولی ، عفونت حاد پوستی به علت هایموفیلوس آنزیم ، استرپلاکسوس ، و غیره ذات الریه و پنومونی به دست آمده از جامعه به دلیل هموفیلیوس آنفلوانزا ، مایکوپلاسما پنومونیه ، استرپتوکوک پنومونیه یا پنومونی کلامیدیا.


آزیترومایسین در مقابل کلاریترومایسین


اگر چه آزیترومایسین و کلاریترومایسین مانند سایر داروهای دارای مزایای مختلفی در مقابله با عفونت هستند ، عوارض جانبی دارند. رایج ترین عوارض جانبی آزیترومایسین شامل موارد زیر است: تهوع ، اسهال و اشکال دیگر ناراحتی شکمی. از طرف دیگر ، رایج ترین عوارض جانبی کلاریترومایسین شامل موارد زیر است: سردرد ، طعم غیر طبیعی ، حالت تهوع ، اسهال ، سوء هاضمه و سایر اشکال ناراحتی شکمی.


با این وجود ، آزیترومایسین و کلاریترومایسین هم بهتر از ماکرولیدهای تولید شده اول که اریترومایسین هستند ، بهتر است از آنها استفاده کنند.


اجازه دهید استناد کنیم که چرا آزیترومایسین و کلاریترومایسین بهتر از آنها استفاده می کنند. از آنجایی که این مواد جدیدتر از ماکرولیدها هستند ، باعث بهبود نفوذ بافت ، اثرات جانبی کمتر دستگاه گوارش و بهبود خواص فارماکوکینتیک می شوند.


از نظر تداخل دارویی با دارو ، آزیترومایسین از پتانسیل کمتری برخوردار است و نسبت به اریترومایسین و حتی کلاریترومایسین افزایش پوشش گرم منفی را ارائه می دهد. اما از نظر فعالیت گرم مثبت ، کلاریترومایسین بسیار بهتر از اریترومایسین و آزیترومایسین است.

بیشتر بخوانید  اختلالات خواب، عامل اصلی بیش فعالی در کودکان


از آنجا که آزیترومایسین و کلاریترومایسین از مواد جدیدتر هستند ، بیشتر از هر نوع دیگر آنتی بیوتیک تجویز می شوند. آنها عوارض جانبی کمتری دارند و در صورت بروز عوارض جانبی ، معمولاً خفیف هستند. عوارض جانبی این داروها توسط پزشک شما قابل استفاده است.


کلاریترومایسین و ازیترومایسین


خلاصه:

آزیترومایسین و کلاریترومایسین هر دو آنتی بیوتیکی هستند که به خانواده ماکرولیدها تعلق دارند.

آزیموتریسین و کلاریترومایسین هر دو در درمان عفونت های خفیف تا متوسط ​​استفاده می شوند.

آزیترومایسین و کلاریترومایسین تحت شرایط زیر تجویز می شوند. لطفاً به مقاله فوق مراجعه کنید.

آزیترومایسین و کلاریترومایسین بهتر از ماکرولیدهای تولید شده اول که اریترومایسین است استفاده می شوند. از آنجایی که این مواد جدیدتر از ماکرولیدها هستند ، باعث بهبود نفوذ بافت ، اثرات جانبی کمتر دستگاه گوارش و بهبود خواص فارماکوکینتیک می شوند.


separator line


موارد مصرف کپسول آزیترومایسین و عوارض جانبی این دارو


همه چیز در مورد آنتی بیوتیک کلاریترومایسین (Clarithromycin)


دیدگاهتان را بنویسید